Jump to content
Sign in to follow this  
Ronnie

Våra hundar..

Recommended Posts

I onsdags fick vi lov att ta bort Bissie. Kan inte fatta hur tomt det är :(

Att man kan älska en hund så mycket :(

Det sista hon fick göra var det bästa hon visste, fiska. Och hon fick göra det hon försökt gjort i åtta år, fånga wobblern :wub:

Hon fick den med sig på sista vilan också.

post-1939-0-96068600-1305862751_thumb.jp

post-1939-0-59679800-1305862764_thumb.jp

post-1939-0-65209000-1305862775_thumb.jp

Nej, vad sorgligt... :(

Jag vet hur otroligt fäst man blir vid dem

Det kommer vara tomt en lång tid framöver...

Det sista hon fick göra var det bästa hon visste, fiska. Och hon fick göra det hon försökt gjort i åtta år, fånga wobblern :wub:

Hon fick den med sig på sista vilan också.

Usch då.. :mellow:

Varför?

Hej Sasse. Jag lider med dig och du väcker känslor med dina ord, det du skrev när hunden äntligen fick ta wobblern var mycket fint. Vi har själva en hund. En väluppfostrad lungn och inte alls "stissig" Jack Russel (som många andra hästmänniskor). Jag är ju ingen djurmänniska men jag tycker om våra hästar och den lilla hunden är jag stenförtjust i, det hade man aldrig trott. Så jag kan bara säga att jag delar dina känslor Sasse och än en gång tack för de fina wobblerbilderna och den text du skrev. LP.

Men ojj.. Beklagar!

Mamma fick ta bort familjevovvan den 12 maj.. Just tomheten är så påtaglig.. :(

Nej, vad sorgligt... :(

Jag vet hur otroligt fäst man blir vid dem

Det kommer vara tomt en lång tid framöver...

Japp, helt sjukt :(

Är så otroligt tomt :(

Men ojj.. Beklagar!

Mamma fick ta bort familjevovvan den 12 maj.. Just tomheten är så påtaglig.. :(

Tack. Tomheten och tystnaden :(

Hej Sasse. Jag lider med dig och du väcker känslor med dina ord, det du skrev när hunden äntligen fick ta wobblern var mycket fint. Vi har själva en hund. En väluppfostrad lungn och inte alls "stissig" Jack Russel (som många andra hästmänniskor). Jag är ju ingen djurmänniska men jag tycker om våra hästar och den lilla hunden är jag stenförtjust i, det hade man aldrig trott. Så jag kan bara säga att jag delar dina känslor Sasse och än en gång tack för de fina wobblerbilderna och den text du skrev. LP.

Ja, det känndes rätt med tanke på att hon bara småjagat fiskedragen under alla år. Hon visste att hon inte fick röra draget men just denna dagen var det inga krokar och hon var så lycklig när vi sade "varsegod" :wub:

Gör så ont i hjärtat :(

Vi hade två hästar förut men vi fick ta bort en, "tur" nog var jag i Nordnorge när vi fick lov att ta bort den :(

Men det är livet, vi visste att vi skulle överleva både hästen och hunden. Men det är värt det med tanke på alla underbar år och stunder vi haft :wub:

Måste bara dela med mig av en skön bild på min hund, Wilson, 2 år. Han har stunder då han ser helt normal ut också :)

post-8622-0-12571500-1309955587_thumb.jp

Ja nu e det lite tomt då Sanna den gamle blev 14år och 7 månader..(1996-10-02 till 2011-06-09) stroke satte stopp.. fullt ös in tills dess..

Inget svårt beslut med fruktansvärt jobbigt.. tomt.. tur lillan är kvar.. men hon saknar Sanna lika mycket som vi..

usch

tatt mig och sambon många dagar innan man kunnat prata om det utan få gråten i halsen..

R.I.P Sanna

post-1928-0-96331100-1309957003_thumb.jp

post-1928-0-10925000-1309957066_thumb.jp

post-1928-0-95792400-1309957087_thumb.jp

Mina hundar och katter lever ett lyxliv uppfödda på älgränta. Vommar, levrar, strupar, skottskadat, inälvor, pittar mm som jag tar tillvara på under jakten, slänger in i en stor frys och hugger sedan upp med yxa. Severas rått = enklast, godast och mest vitaminrikt men tyvärr tog det slut för 2 veckor sedan.

Rotade längst in i skafferiet idag och hittade flera förpackningar frystorkat från 70-80- talet som hängt med i 4 flyttar. Varit mest tänkt som nödproviant men jag tror aldrig mer man skulle bli så nödställd för att äta skiten. Minns att de ggr man provat har man inte precis jublat åt kockandet. Föredrar bacon, kassler, rökt och torkat kött och pålägg mm, hållbart, det väger inte så mycket mer och varje middag blir en fest.

Nå, skiten åkte i soptunnan när plötsligt den snåle fan i mig vaknade. Hunden, ja varför inte och sagt och gjort. Kokade upp 3l vatten med 4 påsar mexikansk gryta, 2 pariserkyckling, 1 oxkött med tomat och spagetti, 2 köttfärs med ris och champinoner + alla såsmixerna till en riktig djävulsblandning. Nu väntar jag bara på att det skall svalna för servering med torrkulor.

Bon appetit min lilla Tess och bläng inte så där på mig.

PS Vid närmare eftertanke tror jag väntar in morgondagen så man slipper torka hundrännskita hela natten som straff.

:lol:

• Like 1

Här är min fiskekompis Dvärgschnauzern Rolle på 1,5 år , en trogen kompis som alltid

hänger med på fisketur. :)

post-2479-0-49862000-1315823188_thumb.jp

Edited by Record

Det här är egentligen morsans och hennes mans hund. Men eftersom de jobbar dag och jag jobbar natt så är jag regelbundet hundvakt. Alfons heter han, snart 1 år gammal lagotto romagnolo. Jag har tänkt mig att prova att ha med honom på fiske i sommar och se om det funkar. 

Två valpbilder (tror att han är runt 12 veckor där) och två nyare bilder. 

post-10955-0-48097000-1368358700_thumb.j

post-10955-0-84800400-1368358734_thumb.j

post-10955-0-75700500-1368358773_thumb.j

post-10955-0-88332000-1368358794_thumb.j

Får väl bjuda på mitt lilla monster ja har hemma, Turbo (ca 1 år på bilden) heter han och han lever upp till sitt namn till fullo! Lillkillen på bild är förövrigt min son =)

gallery_11755_892_20506.jpg

• Like 1

Tänkte visa bilder på Kalle Kavat som vaktar våra får eftersom vi bor i vargrikt område.

Han är en Maremma(2000år gammal ras), från Italien. Ser ut som en stor vit Golden och är lika lekfull men"lite" starkare.

Han bor med fåren året runt. 

Vi har en collie (Aerendil) en shelti(Frodo) och en Chihuahua(Thinuviel), ja jag gillar Tolkien.

Pip

post-8320-0-63691100-1390745350_thumb.jp

post-8320-0-21729500-1390745428_thumb.jp

post-8320-0-01575900-1390745566_thumb.jp

post-8320-0-32312000-1390745608_thumb.jp

• Like 2

Lite info om vad Kalle skyddar fåren mot.

Blå är varg, gul är lo, röd är björn och grön är kungsörn.

Inga problem "so far". 

Pip

post-16525-13907624748983_thumb.jpgpost-16525-13907625375077_thumb.jpg det här är Alva, min snart ettåriga flatcoated retriever! Den här hunden har verkligen karaktär! Försöker alltid göra sig lustig ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk