Jump to content

Våra hundar..

Ronnie
 Share

Recommended Posts

53 minutes ago Tobbe sa:

Eftersom vi går och funderar på att skaffa en fyrfotad vän hade det varit intressant att höra hur det i praktiken fungerar att ha med dem på fisketur :-) 

Vh Tobbe 

Beror helt på individen. Min labbe var hur lätt som helst att ha med sig. Lös vid både Em och Mörrum och i båt. Däremot är springer spanieln jag har nu helt oduglig som fiskekompis...  

47 minutes ago Cazzo sa:

Jämthund, bara släppa den vid bilen så kommer den förhoppningsvis tillbaka innan du ska dra hem.

Jämthundarna är fina, om man är kompis med dem. Betydligt svajjigare än tex. Dobberman enligt mig som dock bara haft en Schabrador. 

Finska Nymffiskande Roslagshannar runt 37 är däremot en riktig utmaning. Svåra.

Ja det är härliga hundar!

har haft såna i snart tjugo år med ett tråkigt uppehåll nyss. Denna är strax över året gammal och det känns väldigt skönt att ha en finne igen. Jagade in honom nu i höst och han är riktigt lovande. :)

• Like 1

15 hours ago jakobj sa:

Ja det är härliga hundar!

har haft såna i snart tjugo år med ett tråkigt uppehåll nyss. Denna är strax över året gammal och det känns väldigt skönt att ha en finne igen. Jagade in honom nu i höst och han är riktigt lovande. :)

Låter hur trevligt som helst! :)

Bifogar en bild på nuvarande hund. Före taxen hade jag en strävhårig vorsteh.

IMG_0024.JPG

• 2 months later...

Mer Dobermann.

Min tikvalp växte fort och är nu, vid 6 månaders ålder, nästan lika stor som hannen. Jag har fått acceptera att det är såhär mitt tv-tittande ser ut i fortsättningen. Veckans brott bakom en halv tass.

CYMERA_20180306_225545.jpg

• Like 1

1 hour ago fjellhammer sa:

Nej, han hjälper till att bära elfiskesaker! En god tjänstehund, i enstaka fall... Mest är han väl i vägen annars..

Elfiske! ..bättre än att kunna kasta med flugspö.:wub:

Min första hund var perfekt, vaktade ryggsäcken när man sa åt han och hoppade inte i älven. När man for ut med båten la han sig i fören och sov.

Hund nummer två, samma ras men det första han gjorde var att hoppa i älven där det var strömt som FN, samma sak när vi for i väg med båten, hunden hoppade i. Så nu blir det till att köpa en till hund, blir nog en till Terrier av ngt slag, en som vaktar ryggsäcken och morrar åt förbipasserande? och ger fan i att bada där det är strömt.

39 minutes ago puoltsa19 sa:

Min första hund var perfekt, vaktade ryggsäcken när man sa åt han och hoppade inte i älven. När man for ut med båten la han sig i fören och sov.

Hund nummer två, samma ras men det första han gjorde var att hoppa i älven där det var strömt som FN, samma sak när vi for i väg med båten, hunden hoppade i. Så nu blir det till att köpa en till hund, blir nog en till Terrier av ngt slag, en som vaktar ryggsäcken och morrar åt förbipasserande? och ger fan i att bada där det är strömt.

Du är ju en Terrier! vad skall du med entill?:D

1 hour ago hö&gös sa:

Ta inte illa upp Ismo, men jag var tvungen. :P

ismo.jpg

Nope! ..det är ett sjukt bra kast!:D

Måste ju få prata om det kastet!..hade fiska med Henka länge! blåste som fan den dagen..syd-västlig vind nått!

Mitt i kastet så tappade jag linan!(under-hands-kast) ..trodde verkligen inte att det vart så illa:D som fotot visar...men bild är bild..det vart så illa..:o:blush:

Edited by Ismo
  • Like 3