Jump to content

Havsöring Blekinge - Rapporter

Recommended Posts

13 minutes ago Jonas sa:

Jag täcker ju stora ytor med båten så typ från utkanten på stan och nästan bort till Ronneby. Kolla områdena ytterskär på Google Earth och sen är det bara att lägga upp en rutt du tror på och köra av den. Jag tror inte det spelar jätteroll vart du åker så länge du fiskar ställen du tror på. Det handlar mer om att öringen ska va på plats så kör av kör av effektivt och byt sen plats. Jag tror inte på att stå och nöta när det gäller havsöringsfiske.

Jag fiskar enbart från land och med vadare. Nej nej, jag rör mig ständigt när det gäller HÖ-fisket :)

• Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det är mer blankfisk i pukaviksbukten än vad det är besor. Har fiskat där i 12 år nu och mina fångster utgörs av 70 % bänkare. Det nappar inte så ofta som på sydkusten men när det väl nappar så är de

Du kan fiska från karlshamns skärgård och hela vägen till Lister. Ta ett sjökort och spana in uddar och andra trevliga ställe sen är det bara o fiska. Sternö är ju fint från sandvik (badplatsen) hela

Knappast Multe, kan vara Id. Men öringen kan även den gå i ytan o snappa smågodis......   Du får fånga en helt enkelt, så behöver du inte undra sen!     

Posted Images