Jump to content

Havsöring Blekinge - Rapporter

Recommended Posts

Det är ju en sån man hoppas på, fin inspiration det.

om det vore så så borde jag snart få en 25kg gädda :huh:

Fick se ett MMS på en hygglig firre från Ronnebyområdet.

post-672-1272434320_thumb.jpg

7,4kg och 45min fight enligt uppgiftslämnaren.

• Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det är mer blankfisk i pukaviksbukten än vad det är besor. Har fiskat där i 12 år nu och mina fångster utgörs av 70 % bänkare. Det nappar inte så ofta som på sydkusten men när det väl nappar så är de

Du kan fiska från karlshamns skärgård och hela vägen till Lister. Ta ett sjökort och spana in uddar och andra trevliga ställe sen är det bara o fiska. Sternö är ju fint från sandvik (badplatsen) hela

Knappast Multe, kan vara Id. Men öringen kan även den gå i ytan o snappa smågodis......   Du får fånga en helt enkelt, så behöver du inte undra sen!     

Posted Images

Gäddor har jag fått nästan varenda gång jag varit ute på havsöringfiske, bara småskitar dock som ska på havsöringflugorna. Har inte hört så många öringrapporter men av de få jag hört har den nästan enbart varit stor fisk inblandad. Funderar nu på om man inte skulle ta och införskaffa sig en båt, eller kanske kajak eller flytring, finns ju så många fina ställen här som man inte kommer åt nu från land.

Med tanke på denna vårens kassa gäddfiske så ligger det nära till hands att ge öringen en match nästa vår istället.

För öringrapporterna har varit många tycker jag.

Gäddor har jag fått nästan varenda gång jag varit ute på havsöringfiske, bara småskitar dock som ska på havsöringflugorna. Har inte hört så många öringrapporter men av de få jag hört har den nästan enbart varit stor fisk inblandad. Funderar nu på om man inte skulle ta och införskaffa sig en båt, eller kanske kajak eller flytring, finns ju så många fina ställen här som man inte kommer åt nu från land.

Ja, båten gör att man kommer åt bättre. Finns mååånga bra platser där man som vadare inte kommer åt.

Fan, kanske skulle ta en tur imorgon kväll efter silvertorpederna. Måste komma ihåg å ladda batteriet bara till elmotorn.

Ser ut att bli fina förhållanden imorgon, mulet och svag syd-sydvästlig vind enligt prognosen, blir nog en tur för mig med, får se var man ska pröva lyckan denna gång.

Ja, båten gör att man kommer åt bättre. Finns mååånga bra platser där man som vadare inte kommer åt.

Fan, kanske skulle ta en tur imorgon kväll efter silvertorpederna. Måste komma ihåg å ladda batteriet bara till elmotorn.

Nu är detta visserligen inte kusten... Tog en runda i nättrabyåns pool 3 och 4 men nada. En 2kgs gädda blev resultatet och det var väl knappast det jag såg fram emot. I Juni i fjol tog Patrik på Sameo en nystigen öring på 5.9kg! Det är ganska häftigt för en liten rännil som Nättrabyån.

Det är bara att nöta på...

Edited by Barra Buster
  • 1 month later...

Någon som har fiskat HÖ i trakterna mellan mörrum och karlshamn som kan komma med lite tips? Kommer nog att fiska en del där i sommar med kompisarna samtidigt som jag paddlar kajak. Finns många fina ställen i alla fall.

MVH Jesper

• 2 months later...

Ja du Jesper , egentligen borde jag vara tyst men sternö udde hela vägen bort mot boön är bra. Jag säger bara, håll i grejorna du anar inte vilka öringar det går där. veva snabbt eller dubbelhala om du fiskar fluga, det är så jag får ståpäls när jag nämner det. Lycka till med fisket

• 4 months later...

Är det ingen som har några rapporter från Blekinge??? Hade vart trevligt...... Mvh Kajan

Jodå, blänkare 2,9 kg...kan fiska överallt men kallt i vattnet om ingen trodde det...... ^_^ man får vara rädd om klockespelet så här års....och pälsa på sej ordentligt.