Hoppa till innehåll

Havsöring Halmstadområdet


Nelson

Recommended Posts

Hej,

Jag har lite frågor ang flugval en dag som denna ( sol lätt bris )

Vilken sorts fluga samt storlek?

Jag har varit ute 5ggr och inte mer än någon enstaka som varit framme och tittat på flugan.

Idag provade jag allt från magnus märlor zonkers i olika färger.

Om det är någon som har några goda råd så är de välkomna

Hls en lite uppgiven Halmstakille

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Märlor och tångloppor är alltid gångbara alternativ.

Du talar inte om var du fiskar någonstans, det kan ju ha en avgörande betydelse!

Den första frågan jag brukar ställa mig är om det finns fisk överhuvudtaget på platsen.

Vet man att det finns fisk så kan man också konstatera att man har fel fluga eller fel hemtagning av flugan.

Alltså; ta reda på om det finns fisk innan du börjar grubbla över flugvalet...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag fiskar i Grötvik och långenäsudden. (ämnet blev flyttat och då försvann titeln Kust)

Fisk har rapporterats vid samma ställe men de patrulerar väl en del.

Grejen är det att jag bara haft en känning än så länge.

Till min fråga: ska man fiska med imitationer när ytan är lugn och solen skiner så här års( blir fisken mer selektiv)

Tacksam för svar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag fiskar i Grötvik och långenäsudden. (ämnet blev flyttat och då försvann titeln Kust)

Fisk har rapporterats vid samma ställe men de patrulerar väl en del.

Grejen är det att jag bara haft en känning än så länge.

Till min fråga: ska man fiska med imitationer när ytan är lugn och solen skiner så här års( blir fisken mer selektiv)

Tacksam för svar

Visst patrullerar fisken vid Grötvik och Långenäs. Inga direkta ståndplatser....

Är vattnet klart och stilla så brukar jag framförallt gå ner i flugstorlek. Harörenymfer är ibland ett säkert kort :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tycker det har varit ett helt sjukt fiske längs halmstadkusten, både grötvik, ut mot tylösand och upp mot haverdal.

Fått fisk varje gång.

Räkor och typ Magnus har funkat riktigt bra, ibland även mindre rosa saker. 

Prova annars med kanske en sjunktafs eller intermediatelina. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också det har varit bra, senaste 2 veckorna har jag haft lite sämre fiske dock.. För mig har räkimitationer funkat bäst, samt stora svarta streamers... Tänkte bege mig ut till grötvik imorgon, har mest fiskat vid Påarp men nu är det säl där...

Det är nog bara att nöta på ska du se :)

Lycka till!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Släkten har sommarstuga nere i Halmstad, kommer ner dit någon gång i juli. Har tänkt ge nattfisket efter havsöring en ordentlig chans då, det skulle vara toppen om ni kunde dela med er av några tips. Gärna i form av heta platser som är värda att fiska av. All hjälp tas emot med öppna armar :)

Mvh Stenman

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute en sväng igår kväll tills jag fick ge upp för hällregnet ungefär kl.24.00 hade något som nafsade ett antal gånger men en som var med i en halv minut innan den tyckte det var nog,men vilket krutpaket det var det är verkligen skillnad gämfört med dom vårstela fiskarna man är van vid,den hann med att hoppa två gånger och dessimellan var det rusningar för hela slanten.Detta gav verkligen mersmak så det var inte sista gången som jag ger mig ut på nattfiske.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tylösand mittemot fyren/Tylön,ett säkert kort även på hösten
Var ute och testade där igårkväll... Kort pass då jag var sliten och trött... Fiskade mellan 21 och 23 någonting då det började regna..

Hade kontakt med fisk vid ett tillfälle men annars var det dött, verkar vara ett bra ställe dock, ska dit och testas igen...

(förresten så har vi fått utsiktsbilder på Halmstad på eniro.se nu, där man kan lätt se hur kustremsan ser ut :) )

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute och testade där igårkväll... Kort pass då jag var sliten och trött... Fiskade mellan 21 och 23 någonting då det började regna..

Hade kontakt med fisk vid ett tillfälle men annars var det dött, verkar vara ett bra ställe dock, ska dit och testas igen...

(förresten så har vi fått utsiktsbilder på Halmstad på eniro.se nu, där man kan lätt se hur kustremsan ser ut :) )

Tack jones för info.  :)

kanske skulle göra Hstd en vackr natt. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...