Hoppa till innehåll
Nelson

Havsöring Halmstadområdet

Recommended Posts

Det har varit lite för mycket vind och jobbpyssel, men ikväll kan det nog bli en bomtur! =)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

...och det fortsätter att blåsa! Livspussel och vind... => nästan inget fiske. :( Hoppas det går bättre för er andra!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
10 minutes ago hö&gös sa:

...och det fortsätter att blåsa! Livspussel och vind... => nästan inget fiske. :( Hoppas det går bättre för er andra!

Ähhh!:blink: Lite vind ska inte stoppa en sann fiskare. Ta ditt klass 7 spö och linda lite silvertejp runt det för att göra det styvare. Släng på en klass 9 lina och kör trippeldrag. Du kan även köra trestegs kastet, spring 3 steg och svinga ut linan. Om du har vadare när du kör trestegs kastet glöm då ej att lyfta på benen och håll ryggen spikrak. Att skylla på lite vind..tsss!<_< Det är bara att anpassa utrustningen och använda rätt teknik.:rolleyes:  

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Haha! Ja fasen jag kunde ju annars ställa mig och hiva med min 15-fotare nere vid kusten! :P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
8 minutes ago hö&gös sa:

Haha! Ja fasen jag kunde ju annars ställa mig och hiva med min 15-fotare nere vid kusten! :P

15-fotare?!?....nu fick jag mindervärdighets komplex.:blush:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Igår mätte jag vattentemp på sex ställen. 2-6 grader. Prognos för idag: NO vind, frostnatt och högvatten vid nio på fm. Körde väl en och en halv timme. Såg en fisk en bit bort, hade en dragning på en långvingad fluga, sedan blev det familjeliv istället. Inatt vänder vinden. Det ska först bli NV, sedan mer från V och S. Imorgon blir det bra! Så gott att det är igång igen! :)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Eftersom vi äntligen fick lite värme denna bistra vår fick det bli en runda ikväll. En 52a hade vänligheten att hugga på en hembunden räka. Trevligt för en återfallsbindare. Vattentemp mättes till fem grader. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hunnit fiska ibland. Tycker det hugger rätt bra trots värmen. Värt att rapportera en drygt tvåkilos som simmar, en 53a som slutat och i söndags kväll en 45a som simmar. Hur går det för er andra?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Dela det här inlägget

Länk till inlägget