Hoppa till innehåll

För intresserade


Recommended Posts

Drängsjön är väl en bra start att börja med. Det finns många sätt att umgås och genom detta medium är ett, en alldeles förträfflig samlingsplats att utbyta tankar, mönster, resor just name it. Men det går f.... inte att känna doften av grillad korv eller kolla vaken så live har sina fördelar. Tiden att lägga på sina intressen varierar ju från person till person och var man befinner sig i hjulet.

Mot Drängsjön :mellow:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

P-A. kan nte du bjuda oss till Sandasjön? :lol:

Du var mig en klipsk grabb du <_< Vi kanske kan ha en separat Edgeträff där, efter jag upptäckte sjön i vintras lär jag besöka den så ofta jag bara kan, den är ju lättillgänglig även med kommunal trafik.

8596_DSCN5659_1.jpg

Fin kvalité var det på fiskarna också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Oops för din generositet! <_<

Jag skulle verkligen gärna hänga med på ett sånt kalas om jag kan...

Har bokningar kors och tvärs, så jag behöver litet struktur innan jag vet.

Just nu vet jag varken ut eller in, (inte speciellt bra när man är arkitekt).

Jag hoppas kunna återkomma snart och är som sagt grymt sugen på att träffa likasinnade och

eventuellt lyckas få ut en fluga i vattnet. :lol:

/bob

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste man bo nära stockholmstrakten? :lol: ganska billigt för mig att åka dit ju, så jag skulle mer än gärna vilja följa med på något.

//Molle

Vad roligt Molle <_< Du får gärna kika förbi. Jag ska höra lite med några forumister så kanske en tripp till Sandasjön kan bokas nån gång i april/maj när det är sval men ändå inte så kallt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste man bo nära stockholmstrakten? <_< ganska billigt för mig att åka dit ju, så jag skulle mer än gärna vilja följa med på något.

//Molle

Nej man måste inte bo i Sthlm.....Kom Du Molle :lol:;)

Redigerad med Oops
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sandasjön kan jag skriva en hel artikel om ;)

Helt brutalt trevlig sjö att fiska, trots en del badare så är sjön magnifik, vilket insektsliv B)

Sanda sjön, läs sjösandslända :lol: Jag tycker vi förlägger en träff sen Maj/tidig Juni, vilka kläckningar det kan vara :lol:

Hela säsongen bjuder på Flicksländor, trollsländor, iglar, "crustacians", Bibio, Hagtorn, Liten och Stor Vasslända, Dammslända, Sjösandslända, micro medium och maxi nattsländor (Grandis), Slamslända tillsammans med mycket betesfisk, vilka sjuka kläckningar på fjädermygg det kan vara... <_< har flera gånger rivit fram regnkappan bara för att inse att det är fjädermyggkläckning och inte regndroppar :lol:

Och jag vet var det hugger ;):D

Är i stort sett "uppvuxen" vid denna vackra sjö.

Jag har snackat lite om en träff och KLART att vi skall köra en träff där OCKSÅ.

Skall kika lite i almanackan och komma upp med ett lämpligt förslag, Sandasjön SKALL man fiska om man befinner sig Sthlmstrakten. Punkt :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sandasjön kan jag skriva en hel artikel om ;)

Helt brutalt trevlig sjö att fiska, trots en del badare så är sjön magnifik, vilket insektsliv B)

Sanda sjön, läs sjösandslända :lol: Jag tycker vi förlägger en träff sen Maj/tidig Juni, vilka kläckningar det kan vara :lol:

Hela säsongen bjuder på Flicksländor, trollsländor, iglar, "crustacians", Bibio, Hagtorn, Liten och Stor Vasslända, Dammslända, Sjösandslända, micro medium och maxi nattsländor (Grandis), Slamslända tillsammans med mycket betesfisk, vilka sjuka kläckningar på fjädermygg det kan vara... <_< har flera gånger rivit fram regnkappan bara för att inse att det är fjädermyggkläckning och inte regndroppar :lol:

Och jag vet var det hugger ;)B)

Är i stort sett "uppvuxen" vid denna vackra sjö.

Jag har snackat lite om en träff och KLART att vi skall köra en träff där OCKSÅ.

Skall kika lite i almanackan och komma upp med ett lämpligt förslag, Sandasjön SKALL man fiska om man befinner sig Sthlmstrakten. Punkt :P

Strålande Tony....Ta stafettpinnen ang en "flugfiskeklubb" som inte behöver vara något annat än en sammanskomst sista helgen/månad för intresserade...skit i byråkratin med protokoll och annat onödigt, och låt oss träffas och ha roligt.....Jag kommer ! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sandasjön kan jag skriva en hel artikel om :wub:

Helt brutalt trevlig sjö att fiska, trots en del badare så är sjön magnifik, vilket insektsliv :wub:

Sanda sjön, läs sjösandslända :( Jag tycker vi förlägger en träff sen Maj/tidig Juni, vilka kläckningar det kan vara :P

Hela säsongen bjuder på Flicksländor, trollsländor, iglar, "crustacians", Bibio, Hagtorn, Liten och Stor Vasslända, Dammslända, Sjösandslända, micro medium och maxi nattsländor (Grandis), Slamslända tillsammans med mycket betesfisk, vilka sjuka kläckningar på fjädermygg det kan vara... :unsure: har flera gånger rivit fram regnkappan bara för att inse att det är fjädermyggkläckning och inte regndroppar :D

Och jag vet var det hugger :PB)

Är i stort sett "uppvuxen" vid denna vackra sjö.

Jag har snackat lite om en träff och KLART att vi skall köra en träff där OCKSÅ.

Skall kika lite i almanackan och komma upp med ett lämpligt förslag, Sandasjön SKALL man fiska om man befinner sig Sthlmstrakten. Punkt ;)

Kommer gärna till Sandasjön och skiter i byråkratin, åtminstone då ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sandasjön kan jag skriva en hel artikel om :unsure:

Helt brutalt trevlig sjö att fiska, trots en del badare så är sjön magnifik, vilket insektsliv :D

Sanda sjön, läs sjösandslända :wub: Jag tycker vi förlägger en träff sen Maj/tidig Juni, vilka kläckningar det kan var....

Fan va gött det lät Tony, då måste vi planera något :(

Roligt att träffa lite nya folk också.

Grym avatar btw :wub::P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...