Jump to content

Creative LW4Six

Hannu

Recommended Posts

Jag letade en billig rulle för i första hand kastträning under våren.

Tradera har haft och fortfarande har, en massa "No name" rullar för budgivning.

Dom flesta har modernt utseende och verkar vara tillverkade i samma fabrik, någonstans i Asien.

Mitt krav var att den skulle vara hyfsat lätt, storspolig och billig.

Denna fick jag för drygt 700 kr. inkl. frakt.

Den levereras i en fin sammetspåse.

Det saknas instruktioner...men vi tar det sen.

Första intrycket är att den känns lätt. Endast 139g känns som en fjäder i jämförelse med mina Hardyrullar ;)

Bromsratten känns gedigen och distinkt. Svaga klick hörs när man vrider på den bekväma ratten i metall.

När jag drog åt bromsen på max så vet jag att den räcker till med råge till vad den är tänkt för.

Knarren låter inte mycket....endast ett svagt tickande.

Invevningen känns en aning för lätt, men det kanske beror på att klick saknas när man vevar in. Dock inget som stör.

Avsaknaden av instruktioner ställer till en del huvudbry när jag ska ändra vevriktning till höger.

Den levereras som vänster.

Men till slut kom jag på hur man skulle göra.

Skruva lös spolen och vänd på lagret som sitter inne i spolens centrum.

Busenkelt när man hittar lösningen.

Efter att ha klämt och kännt på rullen en stund så kan jag bara konstatera att man får väldigt mycket för pengarna.

Rullen känns gedigen och välbyggd.

Men tål den att jämföras med märkesrullarna som kostar betydligt mer?

Det får detta lilla test visa.

post-4681-1238149858_thumb.jpg

Min tanke....för några veckor sen var att syna kvaliteten på dessa billiga rullar.

Av en händelse pågår det också en debatt om detta i en annan tråd här på Edge.

Det är enligt min mening mycket bra rullar i förhållande till priset. Jag har som jag sagt i den andra tråden en liknande som gått hårt och den har förbluffande bra broms och stabilitet.

exakt samma rulle Zone 46 på fiskeflugor.se

Den ser precis lika dan ut i konstruktionen som din trasiga Broman & Dell som ligger i min papperskorg.... :o

Samma tillverkare i Asien kan tänka... B)

Då vet du var denna rullen kommer gå sönder...efter ett tag ;)

Rullarna är snygga men inte byggda för att hålla, du får helt klart en ok rulle för pengarna.

Fick hem en likadan från samma inköpsställe men min landade på 510 kr...så är du nöjd så kan ju jag vara jättenöjd! ;) Om den håller det får tiden utvisa men jag är inte mycket för att betala x antal kr för ett namn.....nä jag tror att jag och min NoName kommer att bli ett lyckligt par...

• 5 months later...
  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Den ser precis lika dan ut i konstruktionen som din trasiga Broman & Dell som ligger i min papperskorg.... :o

Samma tillverkare i Asien kan tänka... B)

Då vet du var denna rullen kommer gå sönder...efter ett tag ;)

Rullarna är snygga men inte byggda för att hålla, du får helt klart en ok rulle för pengarna.

De här klasserna är det så sällan jag använder, min lär hålla ett bra tag då jag använder den extremt sällan. De rullar jag använder ofta, lax/h-öring, är det Danielsson som gäller!