Hoppa till innehåll

Älv: Emån


Bigsalmon

Recommended Posts

Tyvärr har jag valt bort vårfisket i Em i år.

Tittade på vattenföringen och den var 21 m3.

Var hittar du sådana uppgifter? När jag fiskade förra våren var det 10-11 m3, så lite annorlunda lär det bli...

// Big

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och ett par polare tänkte besöka Emån i slutet av Mars. Så vitt jag förstår finns det möjlighet att köpa kort på Fliseryds SFK's sträcka..

Någon som vet hur detta fungerar? Säljer man ett begränsat antal kort på denna sträcka per dag? Bör man köpa i förväg? Går det att få någon fisk på denna sträcka denna tid? Såg iofs att Flyfisherman landade en prickig så det känns ju genast bättre.. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!!

På Fliseryds sfk sträckan behöver du inte göra några förbokningar. Korten kostar 150:-/dygn. Chansen att få fisk är ju inte alls lika stor som t ex nere på Em. Men det är ju billigt å lättåtkommligt och visst går det att få en och annan fisk. Vi tog 8 st i helgen på premiären... men då var förhållandena ganska dåliga, med 0,5 grader i vattnet så är fiskarna inte så pigga att röra på sig.

Du kan hitta lite mer info på klubbens hemsida: http://www.welcome.to/FSFK

Skitfiske!!

Mvh Tony

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Strålande!

Tack för informationen. Jag tycker det låter finnemang. Vi kommer att fiska antingen den 27'e eller den 28'e så förhoppningsvis har tempen gått upp lite grann till dess. (Kring 10 grader i Göteborg idag..) Vi har vigt en av dagarna till Öringfiske på Öland men man kanske skulle köra bägga dagarna i Emån istället.. :)

Du har möjligtvis inte något tips på flugval och teknik? Djup eller grunt, nackar eller höljor, tid på dygnet, etc..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen! Då är det bara sätta sig vid städet och börja trassla med lite tuber.. :)

Skall bli skoj att svinga "2-mans spö" för första gången i år. Om du snubblar över tre norrlänningar under denna helg så är det förmodligen vårt gäng.. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Fredrik Lindqvist
Tackar för tipsen! Då är det bara sätta sig vid städet och börja trassla med lite tuber.. :)

Skall bli skoj att svinga "2-mans spö" för första gången i år. Om du snubblar över tre norrlänningar under denna helg så är det förmodligen vårt gäng.. ;)

:o :o :o¨

Tandemcykel har jag hört talas om , men 2-mans spö ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen! Då är det bara sätta sig vid städet och börja trassla med lite tuber.. :)

Skall bli skoj att svinga "2-mans spö" för första gången i år. Om du snubblar över tre norrlänningar under denna helg så är det förmodligen vårt gäng.. ;)

:o :o :o¨

Tandemcykel har jag hört talas om , men 2-mans spö ???

;) Jepp, på så vis fiskar man 2 personer på samma kort.. :) Njej, vet inte varför, men av någon , anledningen heter det "2-mans spö" när man snackar med polarna.. Enhands heter följdaktligen "enmansspö".. ;)

Tack för länken Alaxa.. Om jag uppfattad det hela rätt så kan man mao fiska från båda sidor av ån beroende på var man köper kort. Antingen från Fliseryds SFK eller från Figgölehults gård. Cool deal! Även om man försöker underhandskasta från bägge sidor har man ju alltid en favorit. Jag "högerbultar" helst, dvs höger hand överst och lägger tafsen till höger. Vem skall jag köpa kort av då för att hamna på "rätt sida"?..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen! Då är det bara sätta sig vid städet och börja trassla med lite tuber.. :)

Skall bli skoj att svinga "2-mans spö" för första gången i år. Om du snubblar över tre norrlänningar under denna helg så är det förmodligen vårt gäng.. ;)

:o :o :o¨

Tandemcykel har jag hört talas om , men 2-mans spö ???

;) Jepp, på så vis fiskar man 2 personer på samma kort.. :) Njej, vet inte varför, men av någon , anledningen heter det "2-mans spö" när man snackar med polarna.. Enhands heter följdaktligen "enmansspö".. ;)

Tack för länken Alaxa.. Om jag uppfattad det hela rätt så kan man mao fiska från båda sidor av ån beroende på var man köper kort. Antingen från Fliseryds SFK eller från Figgölehults gård. Cool deal! Även om man försöker underhandskasta från bägge sidor har man ju alltid en favorit. Jag "högerbultar" helst, dvs höger hand överst och lägger tafsen till höger. Vem skall jag köpa kort av då för att hamna på "rätt sida"?..

Figgölehults gård utan tvekan för de har lång höger fiske sträcka med utmärk boende med fiske utanför. Bästa tänkbara ställe i detta område. Det skall finnas karta på nätet men jag hittar inte den nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...