Jump to content

Recommended Posts

Posted
Var och fiskade i Em igår. Rätt så mycket aktivitet på morgonen och mycket fisk som visade sig. Tokigt mycket mygg.  >:(

I Seapool sög det på ordentligt när jag tog hem linan efter utfiskat kast. Men efter femton sekunder så började jag ana oråd när fisken la bredsidan till uppe i ytan. Det var bara att "plana" in ett nytt personligt rekord på ot/id eller vad de heter, 63 cm....  :P

/steffoo

Grattis till nytt personligt rekord  :D :D
Guest Loopmannen
Posted
Var och fiskade i Em igår. Rätt så mycket aktivitet på morgonen och mycket fisk som visade sig. Tokigt mycket mygg.  >:(

I Seapool sög det på ordentligt när jag tog hem linan efter utfiskat kast. Men efter femton sekunder så började jag ana oråd när fisken la bredsidan till uppe i ytan. Det var bara att "plana" in ett nytt personligt rekord på ot/id eller vad de heter, 63 cm....  :P

/steffoo

;D ;D ;D

underbar fisk fy fan va gött!

Posted

/steffoo

Inte för att retas på något sätt, men har du tagit en Id på 63 cm och inte fotat/reggat den så har du varit aningen dumdristig trots att det inte är den fisken man är ute efter.... men så här är läget, att en Id på 60 cm väger ca 4 Kilo och det svenska sportfiskerekordet är på 3.57 Kg från 1989, Iden kan som max bli ca 70 cm, och att du dessutom tog den på fluga skulle ha satt en svårslaget rekord.

Så det var klart mer än personligt rekord, skräpfisk eller inte, rekord är rekord.... RESPEKT... Steffo... Sveriges nu okrönte IdKung

Guest Loopmannen
Posted
Inte för att retas på något sätt, men har du tagit en Id på 63 cm och inte fotat/reggat den så har du varit aningen dumdristig trots att det inte är den fisken man är ute efter.... men så här är läget, att en Id på 60 cm väger ca 4 Kilo och det svenska sportfiskerekordet är på 3.57 Kg från 1989, Iden kan som max bli ca 70 cm, och att du dessutom tog den på fluga skulle ha satt en svårslaget rekord.

Så det var klart mer än personligt rekord, skräpfisk eller inte, rekord är rekord.... RESPEKT... Steffo... Sveriges nu okrönte IdKung

och de är la KLEINE som är den KRÖNTE idkungen  ;D

Posted

Nu ska vi se...enligt mina beräkningar så.....blir det perfekt om.......10 dagar  :D :D

Guest MADMOOSE
Posted
Nu ska vi se...enligt mina beräkningar så.....blir det perfekt om.......10 dagar  :D :D

Inget skulle glädja oss mer vännen.  :) Med en liten topp nu på måndag kanske?  ;)

Posted
Inget skulle glädja oss mer vännen.  :) Med en liten topp nu på måndag kanske?  ;)
Broder....en liten topp på måndag tycker jag att vi bjuder på  :D
Posted
Broder....en liten topp på måndag tycker jag att vi bjuder på  :D

Bröder det tackar vi för.

Lite lägre temp i vattnet skulle inte heller skada.

Posted

Frost, Pingviner å Isbjörnar eftersträvas med det bestämdaste, ner med tempen til 15-16 grader så kan det bli ett vansinnigt roligt fiske om 10 dagar.

Betis du som är en kylig kille, kan inte du fixa ner tempen i ån 4-5 grader ? Pleeeze

Posted
Frost, Pingviner å Isbjörnar eftersträvas med det bestämdaste, ner med tempen til 15-16 grader så kan det bli ett vansinnigt roligt fiske om 10 dagar.

Betis du som är en kylig kille, kan inte du fixa ner tempen i ån 4-5 grader ? Pleeeze

Busenkelt.  8) Åk dit med enbart T-skjorta, shorts och sandaler. Lämna fleecetröjan och jackan hemma.

Posted

Ja kan dra upp all fisken...... 8)

Posted

Vattentemperaturen sjunker ca. 1 grad/natt i Mörrumsån. Borde väl vara ungefär samma för Emån... Nere på 18C, då.

Posted

Ett par kanske......

Åtminstone inte färre än när vi kom dit.

Tror de glömt å sätta ut.... :P

Guest MADMOOSE
Posted
Ett par kanske......

Åtminstone inte färre än när vi kom dit.

Tror de glömt å sätta ut.... :P

Fan va surt! Man blir ju så lack när man betalar dyra pengar för att kröka spö och så missar P/T ägarn att plantera ut huggvillig fisk.  :P

Posted

Jag såg inte en fena igår.

Flödet var perfekt, 30-35 kubik, tempen strax över 18 grader.

Janne hade en stor öring som simmade efter hans jättelika svarta tub.

Ozon-hålet var där med.

Trevlig & glad prick, fast mycket bättre fiskare än oss var han inte. Gick tomt han med, kanske han har bättre lycka idag.

15 pers är där med.

Fast i fredags & lördags hade de tagit några stycken läste jag i boken.

Hur söndan varit vet jag ej.