Hoppa till innehåll

Älv: Emån


Bigsalmon

Recommended Posts

hej undrar om de e några edgare som ska till underbara emån 1-2maj....

vore kul o veta om de e fler som filurar på dessa bloggar som ska dit då eller e kring dom datumen.....

Jag var där 1-2 Maj i fjor och ingen fick fisk. Det är omöjligt då... sorry men välj ett bättre datum nästa gång :huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!!

Vi i korvmaffian var där 21-22april å det gick bra 9fisk på 4man.

Som sagt, vi hade bra fiske!

Jag tror du har riktigt bra förutsättningar med mycket backande fisk och även endel blänkare B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var får vi vanliga dödliga fiska i Emån? Jag har tidigare fiskat Fliseryds sträcka (vid BACKEN och Kvarnströmmen typ, på denna karta). Emsfors säljer väl två fiskekort om dagen men de är ju alltid slut när min impulsiva fiskehjärna vill fiska, finns det någon annan sträcka som är bra? Och då menar jag inte Herrgårn utan något ställe där man kan köpa fiskekort anyday. B)

Hur är Fliserydssträckan en tid som denna, förresten? Och vilken utrustning är passande?

Tack!

Redigerad med SpeyHowYouDoin
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var får vi vanliga dödliga fiska i Emån? Jag har tidigare fiskat Fliseryds sträcka (vid BACKEN och Kvarnströmmen typ, på denna karta). Emsfors säljer väl två fiskekort om dagen men de är ju alltid slut när min impulsiva fiskehjärna vill fiska, finns det någon annan sträcka som är bra? Och då menar jag inte Herrgårn utan något ställe där man kan köpa fiskekort anyday. ^_^

Hur är Fliserydssträckan en tid som denna, förresten? Och vilken utrustning är passande?

Tack!

Har bara fiskat en gång vid Fliseryd och det var nästan 20 år sedan :rolleyes:

Så det törs jag inte säga något om.

Men Emsfors går ju bara man är ute i god tid ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Besökte Emsforssträckan i tisdags och hade en underbar dag, trots utebliven fisk. Dock ett härligt hugg på Nacken.

Rekommenderar varmt ett besök ^_^

Så det blev inget mer.

Men det gör ju som sagt inget när det är så härligt att bara vara där o kasta.

Snart kommer det se ännu bättre ut där och förhoppningsvis vara mer fisk :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

jag fiska i em på torsdagen och fredagen. Ett jäkla flyt hade man på torsdagen tog man en Havsöring hela 82cm min största sen på fredagen tog jag en på 77cm Havsöring. Jag så jäkla nöjd och ha sådan tur. Sen var de kul Sasse kom på besök så vi kunde snack lite skit. Men de var lite svårt fiskat dom dagarna vi var där. Dom hade tagit bra med fisk innan vi kom upp. Man går på moln i par veckor nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

jag fiska i em på torsdagen och fredagen. Ett jäkla flyt hade man på torsdagen tog man en Havsöring hela 82cm min största sen på fredagen tog jag en på 77cm Havsöring. Jag så jäkla nöjd och ha sådan tur. Sen var de kul Sasse kom på besök så vi kunde snack lite skit. Men de var lite svårt fiskat dom dagarna vi var där. Dom hade tagit bra med fisk innan vi kom upp. Man går på moln i par veckor nu.

Alltid kul o snacka skit.

Grattis igen. Ut med bilderna nu <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

jag fiska i em på torsdagen och fredagen. Ett jäkla flyt hade man på torsdagen tog man en Havsöring hela 82cm min största sen på fredagen tog jag en på 77cm Havsöring. Jag så jäkla nöjd och ha sådan tur. Sen var de kul Sasse kom på besök så vi kunde snack lite skit. Men de var lite svårt fiskat dom dagarna vi var där. Dom hade tagit bra med fisk innan vi kom upp. Man går på moln i par veckor nu.

Grattis!

Själv åker man ner imorgon. "Vallningstips"? Temp?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej nu e fisket avklarat gick hyfsat med tanke på vädret sol sol o åter sol + en vind som inte var o leka med men de blev en lax i pikepool på 104cm helt ok kondition....o i söndags blev de en kanonfin öring i barretpool på 84cm ingen fara med fisket heller mycket fisk kvar i systemet krävs bara mer av en o leta på ett backande steg......ringde för övrigt några goda vänner till mig christer wiklund o jim johansen där krille hade dragit en 91cm i islandpool.....bilder kommer upp senare hittar inte kabeln just nu...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis!

Själv åker man ner imorgon. "Vallningstips"? Temp?

hej

Börja fiska i Black water pool från Norrsidan. När vi var där på torsdagen var de 45 kubik och 9.1 vatten. Körde med sjunklina. På fredagen vad de 40 kubik och vattnet 9.8. sjunkande å. Fiska den dagen med sink-tip. Ha ett bra skit fisk Silvergrey.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har någon varit på Em efter helgen? "Borde väl" inte stigit så mycket i vattentemp, har ju varit rätt kyligt.

jag fiskade lördag söndag i em

tempen var 10:5 båda dagarna o de gick runt 40 kubbar tror jag

togs 10-12 fisk på lördagen iallfall söndagen stannade jag inte hela dagen ingen koll men jag fick en 104cm i pikepool

o en kanon öring i barret på 84cm

när ska du dit??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

snackade med Kent H idag. han sa att det varit trögt sedan två dagar, pga kylan. Tydligen gillar inte öringen att det är kallare i luften än i vattnet (läs i Klippinges bok :-) )

Kent hoppade på lite regn som ev skulle ge lite omställning.

Togs 10-15 i onsdags, noll igår, idag 2 st.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, lite nyfiken bara...hur var det på Em igår, gick det bra ?

/bonna

Det va ingen höjdare regn och blåst(14m/s) så du kan tänka dig själv hur lätt det va. Södra sidan va i stort sett ofiskbar på grund av blåsten. tepraturen i vattnet hade också sjunkit 2 grader under natten.

Ja tappade en fisk och hade ett brutalt hugg i början på pike pool, det togs tre fiskar på hela dagen som ja vet så va det en lax på 112 cm och två öringar en på 3,5 kg och 4,5kg. Men dock en trvlig dag med goda vänner. <_<

/christer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det va ingen höjdare regn och blåst(14m/s) så du kan tänka dig själv hur lätt det va. Södra sidan va i stort sett ofiskbar på grund av blåsten. tepraturen i vattnet hade också sjunkit 2 grader under natten.

Ja tappade en fisk och hade ett brutalt hugg i början på pike pool, det togs tre fiskar på hela dagen som ja vet så va det en lax på 112 cm och två öringar en på 3,5 kg och 4,5kg. Men dock en trvlig dag med goda vänner. :(

/christer

Hej

14 m/s...ja då får en hålla i hatten o hålla i hatten när man kastar tvåhands är fn inte lätt alltså... :P

Bra gjort att du trots allt var i fisk under de förhållandena, brukar väl inte va så bra när temp. sjunker så där..

Snart ska jag ner o träningskasta lite...i två dar med vänner..underbart :( men går det som planerat så blir

det träningskast här hemma först...kanske att jag hinner få till tekniken till Em.

Hoppas vi slipper vinden !

Ha de / bonna

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

DETTA är vad jag lyckas ta i em den 29/4 i Black water pool. Man är så jäkla nöjd. Nu hoppas att flytet håller i sig hela säsongen. Nu kan man inte vänta till åka Mörrum och Orkla.

post-1695-1273735747_thumb.jpg

Redigerad med viggen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...