Jump to content
Sign in to follow this  
Bigsalmon

Älv: Emån

Recommended Posts

Guest Säta
Jo det kan jag oxå tycka, att gå in där i den gammla byggnaden och läsa i fångstraporterna. Men nu när det är så svårt att få tag på plats där nera skulle det ju vara lite kul att veta hur det gått dom sista dagarna om man nu skulle få tag på ett eftersläpp. Så att tex det inte varit helt döt en vecka bakåt.

Det är väl också lite av mystiken. Man vet inte riktigt vad man får för förutsättningar.

Även om man inte skulle ha fått fisk på en veckan så finns alltid chansen där.

Det är ju för jäkla gött att bara få komma dit.

tycker nog att dom kunde skrivit hur många dom tar i vecka, så man får upp pulsen,dom är ju snabba att skriva om sina blanklaxar(hybrider)dom fångar

Kan skriva idag:

Att idag togs det 10st fiskar. 7 öringar 3 laxar

I topp öring 81cm och lax 98cm (den jag tog)

Så ni andra får veta lite, för just nu sitter jag här nera och inväntar morgondagen.

tycker nog att dom kunde skrivit hur många dom tar i vecka, så man får upp pulsen,dom är ju snabba att skriva om sina blanklaxar(hybrider)dom fångar

He he, så är det nog.

Kan skriva idag:

Så ni andra får veta lite, för just nu sitter jag här nera och inväntar morgondagen.

Jag är både för och emot. Känner att det vore kul o veta men det är som de säger, mystiken.

O Em är ett av de få ställena jag kan gå bom o oftast gör det utan att det känns dåligt :huh:

Nu börjar vattnet att sjunka.

Hoppas det sjunker mer tills på måndag.

Ja det vi få hoppas :huh: Nu när det börjar går ner det få fortsätta om inte kommer regn

Någon som vet hur många grader det är i vattnet där nu ? Om tempen stiger blir det nog drömläge nästa vecka !!! :huh:

Någon som vet hur många grader det är i vattnet där nu ? Om tempen stiger blir det nog drömläge nästa vecka !!! :huh:

Jag kan stanna o ta tempen inatt :huh:

Jag pratade med fiskmästaren i går, vattentempen var då drygt 6 grader.

Kan skriva idag:

Har det tagits några blänkare ?

Hej

Ska till Em den 29/4 och 30/4 är så sugen på att fiska. Ni som har varit där är de två tum flugor som gäller. Eller vad fiskar ni med. Hur är fisket i em.

Nästan 7c i vatten och bra med fisk. 17st tagna igår. Idag är det inte färdigrapporterat än. Gått ett varv och kollat läget. Allt ser grymt ut för morgondagen :rolleyes:

Nästan 7c i vatten och bra med fisk. 17st tagna igår. Idag är det inte färdigrapporterat än. Gått ett varv och kollat läget. Allt ser grymt ut för morgondagen :D

Ja, det gick man ju miste om men nån gång ska väl jag få tur med men det tycks inte så :rolleyes:

Nästan 7c i vatten och bra med fisk. 17st tagna igår. Idag är det inte färdigrapporterat än. Gått ett varv och kollat läget. Allt ser grymt ut för morgondagen :rolleyes:

Bara att hoppas att inte alla fiskar försvunnit ut i Östersjön tills på Tisdag-Onsdag. :D

/ PJ

Bara att hoppas att inte alla fiskar försvunnit ut i Östersjön tills på Tisdag-Onsdag. :D

/ PJ

några är säkert kvar :rolleyes:

7.6c i vattnet nu kl 9. Kommer nog stiga en hel del. Har inte sett någon fisk fångad än. Sett en ful fisk men han var blyg :)

har sett en del fisk som vakar/backar ner. Borde gå att lura någon iaf ;)

7.6 grader är väl rätt lågt för denna tid på året? Det borde kanske funka om två veckor också med lite tur?

Hade för mig att det är runt 12-13 grader som öringarna backar som mest, och det börjar bli riktigt svårt.

Prognosen säger väl runt 40-50 kbm om 2 veckor. Kör ni fortfarande tunga sjunklinor då? Borde kanske räcka med en Streamdip eller en S1/2?

Vore mkt kul med en färsk bild från ån vid nuvarande vattenstånd....

hej undrar om de e några edgare som ska till underbara emån 1-2maj....

vore kul o veta om de e fler som filurar på dessa bloggar som ska dit då eller e kring dom datumen.....

hej undrar om de e några edgare som ska till underbara emån 1-2maj....

vore kul o veta om de e fler som filurar på dessa bloggar som ska dit då eller e kring dom datumen.....

Nix, var där i helgen men ha ett trevligt fiske :rolleyes: