Jump to content
Sign in to follow this  
Bigsalmon

Älv: Emån

Recommended Posts

Rykten säger att premiären är framflyttad en vecka till 21/3. ( iofs bara rykten, men ändå... )

Kanske gör att jag inte längre är lika sur över att jag tvingades avbeställa mitt fiske den 19-20:e. :mad:

Jaha där ser man. Borde väl iaf. inte vara mer is nere vid herrgården? Kanske finns hopp för att det blir premiär på utsatt datum?

Ps. Läs den "Mycket nyanserade" kommentaren som någon förnuftig (ironi) person har skrivit under inslaget som du länkade till...

Jaha där ser man. Borde väl iaf. inte vara mer is nere vid herrgården? Kanske finns hopp för att det blir premiär på utsatt datum?

Ps. Läs den "Mycket nyanserade" kommentaren som någon förnuftig (ironi) person har skrivit under inslaget som du länkade till...

:lol:

Tror jag vet vem det är ^_^

Vilka linor bör man ha för vårfisket i ån?

För tillfället har jag F/S5 som tyngst, behöver jag köpa på mig något för att gräva ännu djupare?

Guest Säta

Vilka linor bör man ha för vårfisket i ån?

För tillfället har jag F/S5 som tyngst, behöver jag köpa på mig något för att gräva ännu djupare?

Beror ju lite på när du ska dit och på vattenståndet.

Men inte lite tyngre är att fördra i övrigt.

Var förbi Emån i går. Lagom med vatten och inte så jättemycket is. Tror det blir en grym premiär :)

Det blev EM den 4-5/5

Någon som vet hur brukar fisket vara under denna tid?

Oftast varmt och lugn och skönt. Fisket brukar inte vara någon höjdare. Har du tur kan det stiga lax :wub:

Ja det blev lite sent men kanske så går det att lura någon rackare.

Oftast varmt och lugn och skönt. Fisket brukar inte vara någon höjdare. Har du tur kan det stiga lax :wub:

Som sagt, man får njuta av den vackra miljön och klipper det på något så blir det bonus :)

Garanterat. Oavsett så är det en underbar tid att vara vid ån :wub:

har varit på Em runt 4-7 maj 4 gånger sedan 2005. Ett av dessa år har det varit stendött, men man skall inte kasta in handduken. Har tagit 1 öring, tappat öring tre av åren. Mycket hänger på sen vår. Våren ser ju ut att vara sen i år, så 4-5 maj är inte helt kört, tvärtom (om det inte blir värmebölja). Skall dit i slutet på april, håller tummarna att värmen håller sig borta ett tag.....

Ja med tanke på snömängd/is samt att det ser ut att hålla sig relativt kallt nattetid att tag till så kan man bara hoppas att värmen hålle sig borta med. Vore lite trist om det nu skulle vara stendött när man äntligen kommer ned.

har varit på Em runt 4-7 maj 4 gånger sedan 2005. Ett av dessa år har det varit stendött, men man skall inte kasta in handduken. Har tagit 1 öring, tappat öring tre av åren. Mycket hänger på sen vår. Våren ser ju ut att vara sen i år, så 4-5 maj är inte helt kört, tvärtom (om det inte blir värmebölja). Skall dit i slutet på april, håller tummarna att värmen håller sig borta ett tag.....

Jag pratade med Kent idag och han sa att man skulle få de datum som man vart tilldelad. De som skulle fiska premiärveckan skulle han försöka få in på på dagar som folk har lämnat återbuf till.

Guest Säta

Snart dax!

På fredag åker man dit!

Någon som fiskar tidigare i veckan som kommer?

"premiär" på tisdag, men redan imorgon är det ett företag som ska fiska.

Snart dax!

På fredag åker man dit!

Någon som fiskar tidigare i veckan som kommer?

"premiär" på tisdag, men redan imorgon är det ett företag som ska fiska.

Yes, see you there Säta!

Nollgradigt vatten så det blir till att fiska med "kedjor" ;)

Guest Säta

Yes, see you there Säta!

Nollgradigt vatten så det blir till att fiska med "kedjor" ;)

Yepp, ses fredag kväll!

Hoppas på en temp höjning till helgen! :)

Ska nog köra min beslina F/S3 som jag har olika bly spetsar till B)