Hoppa till innehåll

Kastträffar och övrigt


Recommended Posts

Hej och välkommen till kastarean här på edge forum. Om du är ny här så märker du ingen skillnad men som gammal "edgare" ser du att jag har stuvat om lite. Då jag fick förfrågan om att moderera denna area så hade jag några idéer om hur man kan höja statusen för just kastteknik här på forumet. Jag vet att många är intresserade av flugkastet i sig och jag tycker mig märka en trend även bland fiskare som inte hänger här, potentiella "edgare" alltså. Vad har jag då gjort och hur har jag tänkt?

Den gamla "kastteknik, tankar och fakta" är borta och har ersatts med en egen area. Denna area är indelad i fyra tavlor;

1) Komma igång

Min tanke med denna tavla är att alla som inte har så stor vana, eller ens kan kasta, ska kunna få hjälp här. Självklart är alla välkomna att hjälpa till. Tänk på att posta de mer avancerade diskussionerna/frågorna i någon av tavlorna för mer erfarna kastare (se nedan).

2) Kastteknik - enhands

Här är det fritt fram att posta allt som har med kastteknik att göra, om vi alla håller oss till enhandsspö så blir det lättare att hitta ev. hjälp om man söker efter något speciellt.

3) Kastteknik - tvåhands

Här är det fritt fram att posta allt som har med kastteknik att göra, om vi alla håller oss till tvåhandsspö så blir det lättare att hitta ev. hjälp om man söker efter något speciellt.

4) Kastträffar och övrigt

Det finns ett stort intresse för att träffas och kasta tillsammans, här kan ni organisera och koordinera detta. Här har jag också tänkt mig att alla tips på nya filmer, instruktörer etc. kan rymmas.

och till sist

Diskutera gärna, ha olika åsikter, håll med eller bestrid varandras inlägg men håll er till den gängse etiketten/netiketten/forumpolicyn. Den bygger på sunt förnuft. En av mina uppgifter blir att se över arean med avseende på just detta. Ni får skriva mycket men inte allt, personangrepp är en klassiker som kommer att städas bort, ja, ni kan det där. Vi vill väl alla att alla ska känna sig välkomna här, det fixar vi.

Vänligen

Prinsviggo

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...