Jump to content
Sign in to follow this  
Ljubo

Lilla Lövsjön Gråbo (Lerums kommun)

Recommended Posts

detta ska bli kul o testa flytring i detta vatten, :D

De tycker jag verkligen du skall göra! Vi har bra snittstorlek på fisken i sjön och riktigt fina är dom också.

imorgon gäller det när öppnar maken ? nån som vet det, släpper ändå tillbaka all fisk jag får

Flytringsfisket införs inte förns i Juli såvitt jag förstått. Bara så du inte åker upp med flytringen imorron o blir tagen för tjuvfiske:D Har inte riktigt koll på när macken öppnar men kan absolut inte vara senare än 07:00.

Vi kanske ses där uppe imorgon då, men jag åker nog inte upp till sjön tidigt på morgonen. De e jag för morgontrött för:D

Flytringsfisket införs inte förns i Juli såvitt jag förstått. Bara så du inte åker upp med flytringen imorron o blir tagen för tjuvfiske:D Har inte riktigt koll på när macken öppnar men kan absolut inte vara senare än 07:00.

Vi kanske ses där uppe imorgon då, men jag åker nog inte upp till sjön tidigt på morgonen. De e jag för morgontrött för:D

okej nej då jag är laglig av mej så¨ingen fara, okej men jag blir inte heller för tidig jag kör från rörö, hehe ja det hade varit trevligt om det kommit fler kul o lära känna nytt folk.

okej nej då jag är laglig av mej så¨ingen fara, okej men jag blir inte heller för tidig jag kör från rörö, hehe ja det hade varit trevligt om det kommit fler kul o lära känna nytt folk.

Blir det första besöket i Lilla Lövsjön eller?

Blir det första besöket i Lilla Lövsjön eller?

ja det blir det så det blir väl fiska runt hela sjön så man lär sig sjön=) några tips?

ja det blir det så det blir väl fiska runt hela sjön så man lär sig sjön=) några tips?

Ja, fisken brukar följa djupkanten(markerad som 2.5-5 meter djupt på kartan på våran hemsida) så ett tips är att fiska på ställen där man kommer nära eller över den med flugan! Efter ett tag när man kollar på vaken dagar då fisken är ytaktiv ser man hur dom rör sig nästan som på räls men ibland överaskar dom och vakar på helt andra ställen. Senast jag var uppe vakade en riktig feting 1 meter ifrån mig och jag hade flugan i vattnet så jag lät den snabbt passera där fisken hade vakat och de small på ordentligt.:D Skulle vilja påstå att Lilla lövsjön kräver lite mer av fiskaren än tex. kullsjön men det vägs upp av lugnet där uppe och storleken på fisken:)

Ja, fisken brukar följa djupkanten(markerad som 2.5-5 meter djupt på kartan på våran hemsida) så ett tips är att fiska på ställen där man kommer nära eller över den med flugan! Efter ett tag när man kollar på vaken dagar då fisken är ytaktiv ser man hur dom rör sig nästan som på räls men ibland överaskar dom och vakar på helt andra ställen. Senast jag var uppe vakade en riktig feting 1 meter ifrån mig och jag hade flugan i vattnet så jag lät den snabbt passera där fisken hade vakat och de small på ordentligt. :D Skulle vilja påstå att Lilla lövsjön kräver lite mer av fiskaren än tex. kullsjön men det vägs upp av lugnet där uppe och storleken på fisken:)

okej det låter lovande ju, ska bli riktigt kul o se om det blir nåt stort, ja kullsjön har jag varit en del, men tycket det är förmycket folk som tjuvfiskar med bottenmete så tröttnat på att vara där. skönt att inte ha en stor väg bakom sig när man fiskar=) som i kullsjön.

brukar du vara där o fiska eller?. då är det sjuklina som gäller eller torrfluga?

Jag är med i klubben så jag brukar fiska endel där. Det som funkat bra för mig nu på sista tiden har varit Olive-masken(andra färger funkar säkert också men varför ändra på ngt. som funkar) på intermediatelina, kläcker det sjösandslända funkar imitationer av dessa utmärkt. Sjunklina tror jag inte det är läge för nu iallafall. När hade du tänkt åka dit imorgon?

jag vet inte men funderar på att vara där vid shell vid 7 så man kan fiska hela dagen tror jag, vet inte hur länge det tar o köra ditt från öckerö. men jag har en grön saab 9-5, okej då får jag binda olivgrön o testa kör mycket med vita o gröna flugor, men du kanske ska börja senare än 7 eller,?

Ja för min del är det nog mer troligt att det blir eftermiddag/kvälls fiske om ja känner mig själv rätt, sover gärna länge:) Tar säkert 35-40 min från hjuvik.

okej då är jag nog inte där fören 9 eller 10 tror jag hehe.. bor du i närheten eller. ?

Ja jag bor cirka 1.5 mil från sjön. Bra när man vill fiska regnbåge, mindre bra när man e sugen på havsöring.

jo havsöring fiskar jag varje dag har tagit 103 stycken i år hehe.. men har verkligen fasnat för regnbåge.

Jag och 2 vänner Körde ett pass idag, 10-15, 1 vak på hela dagen, och blåste en hel del. Gick hem tomhänt.

Finns det fisk i sjön?

Ja jag bor cirka 1.5 mil från sjön. Bra när man vill fiska regnbåge, mindre bra när man e sugen på havsöring.

du kan slå en pling när du kommer här har du mitt tele nummer

076-784 04 64

du kan slå en pling när du kommer här har du mitt tele nummer

076-784 04 64

Kommer du vara där hela dan eller?

kom nyss hem från en helt underbar dag i lilla lövsjön mitt första besök o tog två o tappade några o en stor som böjde ut kroken men kul var det släppte klart i alla fiskar igen , sen kom danielk med ditt men ingen lycka bara massa knått fick han o det fick jag men men upplysser om ni ska upp ditt ta med mygg medel för fy fan vad vi blev knäppa av det,

post-12601-0-52277100-1340050837_thumb.j

kom nyss hem från en helt underbar dag i lilla lövsjön mitt första besök o tog två o tappade några o en stor som böjde ut kroken men kul var det släppte klart i alla fiskar igen , sen kom danielk med ditt men ingen lycka bara massa knått fick han o det fick jag men men upplysser om ni ska upp ditt ta med mygg medel för fy fan vad vi blev knäppa av det,

Ja de var inte min dag idag, knottbeten kliar fortfarandes..

Ja de var inte min dag idag, knottbeten kliar fortfarandes..

jo det kliade bra tills man fick duscha hehe,. men bra fiske var det,

Det blir dra hit nästa vecka o flytringen med sig men vet ej om man kommer använda den får man se, har ju hittat några ställen som verkar bra=)