Hoppa till innehåll

Batteri....original eller inte?


Hannu

Recommended Posts

Nu måste jag skaffa mig ytterligare ett batteri till D200.

Jag har 2 st. original men dom är ju inte billiga.

Original kostar 690 kr :D:)

På Tradera kan man få "No Name" för mindre än hälften.

Är original så mycket bättre?

Funderar på samma sak själv, extra batteri till min kamera kostar 995:- :wub:

Det blir nog Ebay för min del..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stora skillnad är att piraten oftast har mindre mAH... Vi säljer mest pirat batterier via jobbet och jag använder även de själv. Brukar fungera alldeles utmärkt, kanske lite sämre livslängd. Tradera är tradera, kom bara ihåg det :) skulle nästan rekomendera att kolla in någon butik som har pirater istället....

Erik

Redigerad med xidor
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stora skillnad är att piraten oftast har mindre mAH... Vi säljer mest pirat batterier via jobbet och jag använder även de själv. Brukar fungera alldeles utmärkt, kanske lite sämre livslängd

Erik

Nja! Till min kamera finns pirater med mer strömstyrka än orginal, däremot finns det vissa funktioner som kanske inte fungerar.

Ett pirat till Canon 5D2 vet jag att batteri indikatorn inte funkar i kameran.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har batterier från Kaffebrus och original till mina Canon. Kan inte klaga på nåt av dem, förutom priset på originalen :)

Allt funkar som det ska med mina original och mina piratbatterier.

Blandar dem dock aldrig i greppet utan kör antingen två original eller två pirat.

Däremot har jag kört piratbatteri till annat märke och det ville sig inte riktigt alltid. Problemen var bla: Ingen batteriindikation, kameran trodde ibland inte att det satte batteri i kameran, sa att batteriet var urladdat fast det var fullt etc etc.... (i det fallet var det greppet som inte gillade icke-märkesbatterier, det gick direkt i kameran UA)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har köpt ett par pirat batterier till mina EOS 10D =BP511A tror jag de heter, jag köpte dem på trader och det var skit rent ut sagt. Tror jag betalade nästa 300:-/st och de höll inte många laddningar innan de dog.

Men garanti tiden hade gått ut och jag orkade inte att bråka.

Nyss köpte jag ett NP-E3 (Kjell & co)till min EOS1D och det var klockrent, passformen var som ett orginal och batteritiden är bra ännu. (har bara kört slut det ett par gånger.)

Det första batteriet köpte jag från batteriexperten och passformen var usel, och 2200Mah kan jag lugnt säga att det INTE var. Jag kopplade det till min computer laddare och körde ett par ur/i laddningar för att kolla hur mycket Mah jag kunde trycka i det och det blev runt 1400-1600mah.

Det kommer att bli att ja köper något mer NP-E3 till min EOS1:a, för de batterierna köper man knappt orginal...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt ett par pirat batterier till mina EOS 10D =BP511A tror jag de heter, jag köpte dem på trader och det var skit rent ut sagt. Tror jag betalade nästa 300:-/st och de höll inte många laddningar innan de dog.

Men garanti tiden hade gått ut och jag orkade inte att bråka.

Nyss köpte jag ett NP-E3 (Kjell & co)till min EOS1D och det var klockrent, passformen var som ett orginal och batteritiden är bra ännu. (har bara kört slut det ett par gånger.)

Det första batteriet köpte jag från batteriexperten och passformen var usel, och 2200Mah kan jag lugnt säga att det INTE var. Jag kopplade det till min computer laddare och körde ett par ur/i laddningar för att kolla hur mycket Mah jag kunde trycka i det och det blev runt 1400-1600mah.

Det kommer att bli att ja köper något mer NP-E3 till min EOS1:a, för de batterierna köper man knappt orginal...

Mitt problembatteri kommer från samma leverantör som ditt, no more!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt problembatteri kommer från samma leverantör som ditt, no more!!

Ajfan, det var inte roligt..

Förresten är du nöjd med ditt 300/4L ??

Jag kommer inte att sälja m itt om inte någon vill byta mot ett 300/2.8L ;) Men den chansen finns inte i hela världen..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ajfan, det var inte roligt..

Förresten är du nöjd med ditt 300/4L ??

Jag kommer inte att sälja m itt om inte någon vill byta mot ett 300/2.8L :wub: Men den chansen finns inte i hela världen..

Nöjd? :wub:;)B):P Den kommer stanna i min ägo!! - det räcker som svar :D

ang batteriet: bara sluta använda, värt att prova. Originalen är oskäligt (eller sanslöst om man så vill!!) dyra tycker jag!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt ett par pirat batterier till mina EOS 10D =BP511A tror jag de heter, jag köpte dem på trader och det var skit rent ut sagt. Tror jag betalade nästa 300:-/st och de höll inte många laddningar innan de dog.

Men garanti tiden hade gått ut och jag orkade inte att bråka.

Nyss köpte jag ett NP-E3 (Kjell & co)till min EOS1D och det var klockrent, passformen var som ett orginal och batteritiden är bra ännu. (har bara kört slut det ett par gånger.)

Det första batteriet köpte jag från batteriexperten och passformen var usel, och 2200Mah kan jag lugnt säga att det INTE var. Jag kopplade det till min computer laddare och körde ett par ur/i laddningar för att kolla hur mycket Mah jag kunde trycka i det och det blev runt 1400-1600mah.

Det kommer att bli att ja köper något mer NP-E3 till min EOS1:a, för de batterierna köper man knappt orginal...

Lite komplicerad utredning det där. ;)

Vilket batteri rekommenderar du?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte ett "NoName" på Blocket till min 350D redan första veckan (2-3 år sedan nu?). Det var på 1500mAh mot orginalets 720.

Problemet är att det tar slut direkt, på displayen......men kräm verkar det finnas i all oändlighet. Håller länge även vintertid! Och som sagt livslängden är det inget fel på.

Är supernöjd och skulle inte tveka att testa fler batteriköp via tradera/blocket.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt flera pirater på Tradera av en kille i Västerås (eller Eskilstuna). Jag tror jag gav 99 pix för motsvarande Canons BP511A. De har fungerat precis lika bra som originalbatterierna. Jag har även köpt batterier till Ixus av samma leverantör och även de har fungerat precis som de ska.

Just nu kommer jag inte ihåg hans nick på Tradera. Jag återkommer när jag hittat det. Han säljer även direkt via mail.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har köpt två olika märken av piratbatterier, BP511A. Köpte tre av Zebramedia för 200 styck (original kostar väl 6-800?). De har något högre mah jämfört med originalet enligt det tryckta men räcker klart kortare än originalet, drygt halva originaltiden skulle jag tippa. Köpte ett nytt från fotofyndet.se tillsammans med en laddare för någon månad sedan, det verkar hålla betydligt bättre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...