Hoppa till innehåll

Senaste "Allt Om Flugfiske"


Erövrarn

Recommended Posts

Jag håller fullständigt med Sporre här, och i de fall som de skrev något om de olika spöna angav de aldrig VARFÖR de anser det.

Jag gillade Westrins artikel, men lite känns det som om det är samma grej som man redan skrivit flera gånger om öring eller annan fisk vid tillfällen vid massiva kläckningar.

Artikeln om Abborrfiske var kul, men kunde ha visat upp lite mer om fisketekniker och flugmönster.

Personligen känner jag inte att ledaren ingav stort förtroende för tidningens framställande, även om jag förstår Jändels snack om delvis prylnörd och delvis asketiskt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 299
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Allvarligt.. Tyckte du spötestet var bra? Jag tyckte det var riktigt dåligt. De skriver ju i stort sett det som går att läsa i vilken produktkatalog om helst. Det är ju ingen som törs sticka ut hakan och komma med egna åsikter alls. :P

Jag har tyckt att AoF har varit riktigt bra, men visst känns det som att innehållet blir tunnare och tunnare?

Jag som inte läser alla produktkataloger tycker att testet var bra.

Skoj att få läsa om så många olika spö i den spöklass som passar mig bäst..hade det varit ett två-hands test så hade jag inte ens köpt tidningen :D

/Andreas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Jag som inte läser alla produktkataloger tycker att testet var bra.

Skoj att få läsa om så många olika spö i den spöklass som passar mig bäst..hade det varit ett två-hands test så hade jag inte ens köpt tidningen :D

/Andreas

Håller med dig, skriver man mera om ett spö blir det bara mundiarré!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag tycker den är fräsch och inspirerande, men vi som varit med ett tag hittar ganska mycket gammal skåpmat. Men va f-n, det kommer ju nya hungriga flugfiskare hela tiden och för dem är det ju nytt...

Way to go, Nicolas & Co!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad mellan FIN och Allt om flugfiske tycker jag. AoF är en djävla reklamtidning som man inte skulle behöva betala för,

för man blir flashad på varje sida antingen av någon som vrider upp spöt med rulle när han visar fångsten, som behandlas som ett

supstitut, för det viktigaste är att visa vilka kläder, fiskeutrustning man har använt. Vill jag se reklam kan jag läsa alla produktkataloger

som jag tar vid flugmässan. Och om det inte är ett reportage så upptas en djävla massa sidor av bara reklamannonser som man får betala för.

Om man jämför artiklarna i dessa 2 tidningar så är FIN mer djuplodande och intressantare att läsa och den innehåller inte lika mycket

reklam heller,, jajaja nu vet jag att den koster några kronor mer men det betalar jag gärna för att slippa all reklam och få mer sidor om

fiske att läsa istället.

:lol: PS. Jag har inga ägarintressen i FIN

Magnus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad mellan FIN och Allt om flugfiske tycker jag. AoF är en djävla reklamtidning som man inte skulle behöva betala för,

för man blir flashad på varje sida antingen av någon som vrider upp spöt med rulle när han visar fångsten, som behandlas som ett

supstitut, för det viktigaste är att visa vilka kläder, fiskeutrustning man har använt. Vill jag se reklam kan jag läsa alla produktkataloger

som jag tar vid flugmässan. Och om det inte är ett reportage så upptas en djävla massa sidor av bara reklamannonser som man får betala för.

Om man jämför artiklarna i dessa 2 tidningar så är FIN mer djuplodande och intressantare att läsa och den innehåller inte lika mycket

reklam heller,, jajaja nu vet jag att den koster några kronor mer men det betalar jag gärna för att slippa all reklam och få mer sidor om

fiske att läsa istället.

:lol: PS. Jag har inga ägarintressen i FIN

Magnus

Jag gillar inte reklamen heller, men det är den nya tiden nu. Man får nog gå tillbaka till telefaxens tid för att hitta något reklamfritt. Men trots allt, det är fortfarande fritt fram att betala för eländet!

Förresten - tittar du bara på TV1 och TV2????

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gillar skarpt AoF.

De vågar ifrågasätta tillverkarna, de skriver om hemligåar och kritiserar de som sköter vatten.

De har intressanta artiklar om flugbindning och flugfiskehistoria.

Flashar rullar? Jag kan faktiskt inte se det. Inte alls...

Mängden reklam som inte är förlagets (procent av antalet sidor). AoF 10 procent. FiN 6 procent.

Redigerad med mipert
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gillar skarpt AoF.

De vågar ifrågasätta tillverkarna, de skriver om hemligåar och kritiserar de som sköter vatten.

De har intressanta artiklar om flugbindning och flugfiskehistoria.

Flashar rullar? Jag kan faktiskt inte se det. Inte alls...

Mängden reklam som inte är förlagets (procent av antalet sidor). AoF 10 procent. FiN 6 procent.

Ja men kritserar dom vattenkraftens negativa inverkan på vattenmiljön och i slutändan våran hobby? har inte sett ett ord om detta i alla nummer jag läst? LRF ägda som dom är :lol: .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...