Hoppa till innehåll

jungfrun!


pette

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

har du jobbat in så att du får ta en fiskedag? Trodde att regeringar var tuffa gällande ledighet :D:wub:

nja jag har inte "jobbat in" så mycket :wub: jag har varit o fiskat varje helg ändå :wub: , förra veckan blev det både fredag o söndags fiske B):D

regeringen är väldigt snäll :mellow:;);):D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Misstänker att du satte tebax den fina bågen? Annars om du behöll den,,kollade du maginnehållet?? :mellow:

Tar inte upp fisk nu för tiden. Det är väl isf om man ska grilla på plats, så tyvärr så blev det inget maginnehåll.

Har inte dragit upp en fisk i jungfrun som har haft skadade fenor, alla har varit fina, vilket jag inte tycker brukar vara så vanligt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Polaren stog och kastade medans jag gick runt vid ett träd och kollade. Plötsligt ser jag en stor båge stiga (ser honom på väg upp), han stiger igen bara tre meter ifrån mig, men jag ser inte vad han tar. Han gick upp och tog ytligt var 5:e sekund, och jag såg den under vattnet hela tiden. Den simmade sakta, och när han började gå upp igen ser jag att han tar frön (?) som ramlar ner från trädet. Den fortsätter vaka och jag får bara mer och mer orgasm :D. Lägger flugan 50cm ifrån den (svart mygga idag igen). Jag ser hur den står stilla, nej vänta, nu börjar den röra sig mot min fluga, den stiger, jag förbereder mig för mothugg, och samtidigt går den upp och tar min fluga! SMACK, vattnet sprutar från linan och jag känner att kroken sitter! Bågen börjar rusa rakt ut mot mitten av sjön. Efter uppvärmningen slogs vi i någon minut, och jag kom ut som segrare. En båge på ungefär 2kg som håvades av erik.

Det bästa med det hela var att se den gå och äta ytligt hela tiden! Har nog aldrig varit så glad över att se en regnbåge som när jag såg denna. Synd bara att stjärtfenan var lite skadad.

Summering av dagen:

torrt is the shit

Jag var den enda som fick fisk under tiden vi var där.

Tack till polariserade glasögon.

Mobilbilder = sämst.

p1605091133.jpg

p160509113301.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

grattis igen. Precis hemkommen ifrån Jungfrun och blev FF :D Såg när du fick fisken och jag uppskattade den ju till ca 50cm ifrån andra sidan också :lol: När jag och min far åkte så var det fortfarande ingen som hade fått något mera, om man inte räknar min mört eller vad det nu var som släppte.

Men nu vet man lite mera vad det är som gäller, så nästa gång så tar jag dom. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

grattis igen. Precis hemkommen ifrån Jungfrun och blev FF :wub: Såg när du fick fisken och jag uppskattade den ju till ca 50cm ifrån andra sidan också :D När jag och min far åkte så var det fortfarande ingen som hade fått något mera, om man inte räknar min mört eller vad det nu var som släppte.

Men nu vet man lite mera vad det är som gäller, så nästa gång så tar jag dom. ;)

tack haha =) Var det dig jag pratade med vid bänken?

Mvh jakob

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...