Hoppa till innehåll

Malingsbo-kloten


Recommended Posts

  • 4 months later...

Hej!

Varför inte använda tråden MALINGSBO?

Jo, mig veterligen vad gäller Hemtjärn så har jag svårt att tänka mig att den skulle plockas bort fr. "HYRFISKET", det är ju redan företag som har bokat in sig i kalendern för nästa år....(maj 2010)

Följ länken...

http://www.malingsbokloten.se/

/Flugfiskarn

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Hej!

Varför inte använda tråden MALINGSBO?

Jo, mig veterligen vad gäller Hemtjärn så har jag svårt att tänka mig att den skulle plockas bort fr. "HYRFISKET", det är ju redan företag som har bokat in sig i kalendern för nästa år....(maj 2010)

Följ länken...

http://www.malingsbokloten.se/

/Flugfiskarn

Finns det ingenting kvar av det gamla flugfisket? Det känns för sorgligt...jag som är uppväxt med flugfiske vid Laxtjärn ( Nere vid Sandtjärnarna) och Skräddartorpsån.

Vad har dom gjort med mitt flugfiskes vagga???

Tommy S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns det ingenting kvar av det gamla flugfisket? Det känns för sorgligt...jag som är uppväxt med flugfiske vid Laxtjärn ( Nere vid Sandtjärnarna) och Skräddartorpsån.

Vad har dom gjort med mitt flugfiskes vagga???

Tommy S

Jaaa, dessvärre vet de själva inte vad de ska göra med fisket i Malingsbo...! De försöker bara hålla det "flytande", inga nyinvesteringar. Fisket kommer att fortlöpa som som i fjol, dock med ett lite högre kortpris (130 kr) istället och man har lovat att sätta ut fisk även på regnbågssträckan samt Spannån.

Skräddartorpsån är ett "naturvatten" sedan ett antal år tillbaka och inga fiskar sätts ut här heller.

Vad gäller Laxtjärn så är den utarrenderad till en privat förening...

/Flugfiskarn

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hallå!

Är det någon som har koll på fisket i Malingsbo. Sätter de i fisk där nu eller är det fiskbart där borta nu. Har kanske tänkt en runda i sjöarna i helgen om det går. Någon som vet?

// the-end

Halloj...!

Jodå, det sätts i fisk i sjöarna oxå. Isen gick upp förra veckan så det är fit for fight nu!

Hedströmmen börjar sakterligen sjunka, även om det är lite högt nu så sjunker det. Det ligger visserligen is och även snö i skyddade ställen, men å andra sidan ett charmigt inslag så här nu inne i maj månad.

En vän fick häromdagen en öring på torrt i strömmen...!

Lev väl!

Flugfiskarn

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Halloj grabbs...!

Vulgatan kommer onekligen börja kläckas på allvar den här veckan. Trots den hårda vinden idag tvekade inte en del sländor att kläckas. Och fiskarna var inte sentänkta, så stundtals så var det fart på fiskarna... :):):D

Lycka till...!

/Flugfiskarn...

Hejsan! Kan du tippsa om något vattendrag som Vulgatan kläcks i?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Var i gäddtjärn idag och bomma. En äldre herre däremot tog 4st med sjunklina och sa att de går vid botten.

Räcker det med sinktip tafs eller måste man ha sjunklina också?

Någon som vet.......

Min erfarenhet är att sjunklina vinner 9ggr av 10 om man behöver komma ner en bit men jag har ju ganska snabb hemtagning vid sånt fiske, vilket jag också rekommenderar, i de flesta fall,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej!

Fisket bedrivs fortfarande av Sveaskog (Både tjärnarna och Hedströmmen)

/Flugfiskarn...

Hej Trille här.

Det är jag som har hand om hyrfiskesjöarna i Malingsbo-Kloten. Jag kommer att öppna en ny tjärn till hösten som går att fiska i helt själv om man vill, det kommer även att finnas möjlighet till enklare övernattning.

Kronofisket drivs tillsvidare av Sveaskog, men förhandlingar pågår. Jag ser gärna att ni kontaktar mig med synpunkter och önskemål gällande fisket i området.

Hemtjärn då?, jo det går bra att kontakta mig för kortfiske med fluga på hemtjärn, möjlighet till detta finns fortfarande i begränsad omfattning.

/Trille trille@hyrfiske.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Två st bågar fångade vid gäddtjärn. Fick dom med sinktip lina. Huggen kom långt ner i djupet. Såg även fisk som vaka men ingen som ville gå upp på torrt. Helt ok fiske idag tyckte jag.

Fisk fylldes på idag allafall vid gäddtjärn för de som är intresserade. Fick mina tidigare dock och åkte vidare till strömmen sen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Fisk fylldes på i Malingsbo idag. Fick två st i gäddtjärn.

 

post-7763-0-59711900-1373567404_thumb.jp

 

Tyckte dom kämpa på bra faktiskt. Hyfsat fina fenor också tyckte jag. Lite blodfläckar på bilden tyvärr. Bågarna kommer hamna i röken i helgen.  

Vakade en del men de var försiktiga. Flera som följde efter zonker och wolly buggers men var bara där och nafsa. Sinktip med booby fixade det till slut :ph34r:

 

Kul ändå att drilla lite båge. Var länge sen sist.

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...