Hoppa till innehåll

Kustflugeswap


magnus.nilsson

Recommended Posts

Eftersom den förra swapen gick i graven försöker jag igen. Hoppas ni är intresserade. Jag tänkte mig en swap med 8 deltagare. Om intresset är stort kan vi lägga till ett par platser, men inte alltför många.

Kravet är enkelt: Du ska ställa upp med en havsöringsfluga som du tycker är schysst. Material, kroktyp etc. är helt upp till dig. Om du är duktig eller inte kvittar, alla är välkomna (själv är jag inte så superduktig).

Dessutom tänkte jag att alla skulle binda en extra fluga. Dessa flugor auktioneras sedan ut här på Edge och pengarna går till något välgörande ändamål. Vilket röstar vi om. Jag sköter administrationen av det där. :rolleyes:

Ni har hela juni på er att binda. Alla binder minst 8+1 fluga. Läs gärna Runarssons fina introduktion till Flyswaps!

Vad säger ni?

/Magnus

1: Magnus - Harry Popper-variant KLAR!

2: Shanti - Bushy Peacock Bugger KLAR!

3: Hermelin - Mickey Finn KLAR!

4: Fredrik K - Wolly Bugger-variant KLAR!

5: Belker - Zonker (typ anders isberg) KLAR!

6: Ulrik - Stabbens lilla röda räka KLAR!

7: Zelle - brun Flash Bugger KLAR!

8: M.Christian - Big Hole Demon KLAR!

Redigerad med Runarsson
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 192
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då är det redan fulltecknat, så nu kör vi!

Efter några dagars velande har jag bestämt mig för att köra på en variant av Eddie Boumas Harry Popper. Namnet må vara töntigt, men jag har haft fint fiske med den.

Deadline är alltså den sista juni. Om inte alla (mot förmodan) skulle vara klara innan dess. Läs gärna Runarssons inlägg om flyswaps och glöm inte att skicka med någon form av toe tag eller liknande med flugorna. 9 flugor per person gäller alltså. En extra fluga till er swapmeister är ABSOLUT inget krav.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp....

De första sex är klara, så nu e det bara till att köpa mer shrimp krok alá Mustard #6. :angry:

Shit, då måste man lägga på ett kol. Själv väntar jag lite krokar, men de kommer nog imorgon. Ska testa att binda både på lätta Ken Sawada-laxkrok och Partridge Sea Streamer. Får se vilka som blir bäst...

Min fluga blir den som var tänkt till förra swapen, kan ju döpa den till Bushy Peacock Bugger. Ganska passande.

Det låter bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...