Hoppa till innehåll
Claes

Classes fiskedagbok

Recommended Posts

Tänkte att det vore roligt att skriva lite fiskedagbok nu när man är arbetslös och nyligen tagit körkort, så nu kan man fiska nästan när man vill =)

Redigerad med Claes

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Gårdagens fiske i Långsjön (Långshyttan) gav endast en liiiten regnbåge för min del med världens överbett och den tog på ehm.... *host* bottenmete *host* :rolleyes: det blåste faktiskt för mkt för att kasta med flugan.

post-6695-1243200659_thumb.jpg

De andra som var med gick det betydligt bättre för, vi fick upp två skapliga bågar på 2,8kg respektive 3,1 kg.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Dagens fiske i klubbsjön gav bra utdelning. Tre fiskar på ca 0,7 till 1,2kg fick jag upp och den fjärde snodde flugan av mig. Sen tappade/missade jag kanske 4-5 st. Jag såg även årets (för min del) första vulgatakläckning, så snart tar det nog fart i torrflugefisket med!

Dom tog allihopa på en Montana.

post-6695-1243202136_thumb.jpg post-6695-1243202156_thumb.jpg

Dom hade små svarta baggar i magen och en massa pissmyror så nu måste jag hitta nå bra mönster och binda av myrorna på. Någon som har något att bjuda på kanske?

Lite drillingkort fick jag med :rolleyes:

post-6695-1243202175_thumb.jpg

Redigerad med Claes

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fiskar man inte så kan man ju binda någon fluga.

Band en variant på superpuppan, Svart/Grå med svart hackel (som blev lite för stort), passade på att impregnera några flugor med så dom flyter lite bättre B)

post-6695-1243345770_thumb.jpg post-6695-1243345867_thumb.jpg

Tycker ni att det fattas något i askarna? Jag är öppen för förslag. Tycker själv att det är lite tomt i "nympf" asken, men det ska dit lite fjädermygg sen tänkte jag.

post-6695-1243345920_thumb.jpgpost-6695-1243345931_thumb.jpgpost-6695-1243345944_thumb.jpg

Ursäkta kvallitén på bilderna, jag knäppte med tjejens systemkamera som jag inte riktigt kan hantera.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Black and Peacock är ju en oslagbar regnbågsfluga, men om du fyller på med valfri mjukhacklad och oförtyngd fluga skulle jag vara nöjd. Spiders är ju roliga att binda dessutom... Kanske lite flugor i mindre storlekar också?

/Magnus

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Black and Peacock är ju en oslagbar regnbågsfluga, men om du fyller på med valfri mjukhacklad och oförtyngd fluga skulle jag vara nöjd. Spiders är ju roliga att binda dessutom... Kanske lite flugor i mindre storlekar också?

/Magnus

Black and Peacock ska jag ta och binda upp ett gäng av helt klart! vad ska man göra få småflugor då? måste beställa lite material med, hönsnacke bla och minikrokar.

Redigerad med Claes

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Idag var jag in en sväng till Gävle, så jag passade på att gå in på Berra´s sportfiske för att kika på lite material, det fanns EN svart hönsnacke kvar som tur var :angry: så nu har jag gjort ett försök på B&P. Vad tycks?

post-6695-1243448911_thumb.jpg

Redigerad med Claes

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Super! Fiska den lååångsamt just under ytan. Det kan ingen regnbåge motstå! :angry:

Jag ska binda ett gäng lite senare idag. blir nog några Double Legs med, dom ser giftiga ut!

post-6695-1243501121_thumb.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Mulet och regn... inget trevligt fiskeväder. Blir ev lite eftermiddag/kvällsfiske om det slutar regna. Har bundit några B&P men nu var det dags för en matpaus.

Här har man bra uppsikt på vädret utifall det ändrar sig till det bättre.

post-6695-1243510441_thumb.jpg post-6695-1243510455_thumb.jpg

Torsdagspizza :angry:

post-6695-1243510473_thumb.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Blev en sväng nu på eftermiddagen/kvällen. Det blåste ganska mkt när jag kom dit så jag satte mig en stund och kikade om dom andra som var på andra sidan sjön fick någon fisk, men icke sa nicke ^_^ Jag började med en förtyngd montana som var lite för tung för mitt spö så det blev en utmaning att kast med den. Hade jag fått den i skallen så hade man väl svimmat av. tog kanske en timme innan första fisken högg men den släppte precis när jag skulle håva den efter det blev det dött så jag knöt på en superpuppa, det enda som högg var en liten mört ^^ så jag bytte tillbaks till montana då högg det på andra kastet, en båge på ca 0,8 kg.

Tyvärr så kan jag inte bjuda på några bilder. Glömde digitalkameran hemma och min mobiltelefon gör lite som den själv vill, tog några bilder med den men dom finns inte i telefonen :/

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Gårdagens fiske i Långsjön (Långshyttan) gav endast en liiiten regnbåge för min del med världens överbett och den tog på ehm.... *host* bottenmete *host* ;) det blåste faktiskt för mkt för att kasta med flugan.

post-6695-1243200659_thumb.jpg

De andra som var med gick det betydligt bättre för, vi fick upp två skapliga bågar på 2,8kg respektive 3,1 kg.

Ja jävlar vilken ful rackare den där med överbettet. sånna får man bara på bottenmete.. ^_^

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dagens fiske i klubbsjön gav bra utdelning. Tre fiskar på ca 0,7 till 1,2kg fick jag upp och den fjärde snodde flugan av mig. Sen tappade/missade jag kanske 4-5 st. Jag såg även årets (för min del) första vulgatakläckning, så snart tar det nog fart i torrflugefisket med!

Dom tog allihopa på en Montana.

post-6695-1243202136_thumb.jpg post-6695-1243202156_thumb.jpg

Dom hade små svarta baggar i magen och en massa pissmyror så nu måste jag hitta nå bra mönster och binda av myrorna på. Någon som har något att bjuda på kanske?

Lite drillingkort fick jag med ^_^

post-6695-1243202175_thumb.jpg

hehe. och den hade lite underbett

Redigerad med flugtoken

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fredag 29:e maj -Lövåssjön

Jag fick finbesök från Stockholm som ville fiska regnbåge och örong så denna gången blev det en tur till Lövåssjön. Vi beslöt att vi skulle stanna kvar över natten med. I hopp om att vi kunna sova i vindskyddet som finns vid sjön så tog vi inte med något tält, det fick vi ju sota för. Vindskyddet var upptaget och självklart skulle dom stanna över natten med. Vi fick brottas med myggen hela natten och jag låg typ bara och blundade i ca 2 tim sen stod jag inte ut nå mer och steg upp och matade brasan lite så den inte skulle slockna helt. Snacka om att jag var trött när jag kom hem igår vid 14 tiden, somnade innom 1 minut efter jag lagt huvudet på kudden :lol:

Åter till själva fisket. Det tog kanske 10 min efter vi kom till sjön innan den första fisken var landad, en öring på ca 0,6 kg inte så långt efter det kommer fisk numer två, en regnbåge på ca 0,8kg. De rensades, på med salt och peppar och packades i folie för att grillas på plats. Fasen vad gott det är med grillad fisk när man är vid sjön. Totalt så fick vi 11 fiskar mellan 0,5-0,8 kg på 3 personer varav två av dom var Gäddor ;) (Fiskarna alltså) hehe men vi tog bara upp 4 st, resten fick gå tillbaks.

Sjön var spegelblank, solen brände på och fiskarna högg gång på gång, men alla fastnade inte på kroken. Vi kom fram till att Detta är livet!

post-6695-1243847144_thumb.jpg post-6695-1243847266_thumb.jpg

post-6695-1243847374_thumb.jpg post-6695-1243847388_thumb.jpg

Redigerad med Claes

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Fredag 29:e maj -Lövåssjön

Jag fick finbesök från Stockholm som ville fiska regnbåge och örong så denna gången blev det en tur till Lövåssjön. Vi beslöt att vi skulle stanna kvar över natten med. I hopp om att vi kunna sova i vindskyddet som finns vid sjön så tog vi inte med något tält, det fick vi ju sota för. Vindskyddet var upptaget och självklart skulle dom stanna över natten med. Vi fick brottas med myggen hela natten och jag låg typ bara och blundade i ca 2 tim sen stod jag inte ut nå mer och steg upp och matade brasan lite så den inte skulle slockna helt. Snacka om att jag var trött när jag kom hem igår vid 14 tiden, somnade innom 1 minut efter jag lagt huvudet på kudden :D

Åter till själva fisket. Det tog kanske 10 min efter vi kom till sjön innan den första fisken var landad, en öring på ca 0,6 kg inte så långt efter det kommer fisk numer två, en regnbåge på ca 0,8kg. De rensades, på med salt och peppar och packades i folie för att grillas på plats. Fasen vad gott det är med grillad fisk när man är vid sjön. Totalt så fick vi 11 fiskar mellan 0,5-0,8 kg på 3 personer varav två av dom var Gäddor B) (Fiskarna alltså) hehe men vi tog bara upp 4 st, resten fick gå tillbaks.

Sjön var spegelblank, solen brände på och fiskarna högg gång på gång, men alla fastnade inte på kroken. Vi kom fram till att Detta är livet!

Finns inte mycket att säga förutom :lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jag ska binda ett gäng lite senare idag. blir nog några Double Legs med, dom ser giftiga ut!

Snygg. Ska göra ett gäng sådana själv. Har fått tips på att de är grymma på vitfisk. Siktar på brax och sutare :lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Idag var jag in en sväng till Gävle, så jag passade på att gå in på Berra´s sportfiske för att kika på lite material, det fanns EN svart hönsnacke kvar som tur var :lol: så nu har jag gjort ett försök på B&P. Vad tycks?

Snygg. Det är en grymmesfluga på båge. Testa den i low water style för varma kvällar oc h till hösten.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Snygg. Ska göra ett gäng sådana själv. Har fått tips på att de är grymma på vitfisk. Siktar på brax och sutare :lol:

Då kanske man kan lura någon borre på dom i sommar, då blir morfar glad :D

Snygg. Det är en grymmesfluga på båge. Testa den i low water style för varma kvällar oc h till hösten.

Skall testa den när sommarvärmen kommer tillbaks då! kör vidare på montana fram tills dess ^^

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tänkte att jag skulle testa att göra lite vulgator, inspirerade från denna sida. Har "rullat" några bakkroppar som ska få torka under natten. Kan tänka mig att det kan bli jäkligt fina flugor om man får till dem bra :angry:

post-6695-1244742792_thumb.jpg post-6695-1244742810_thumb.jpg

Fortsättning följer när de har torkat :wub:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget