Jump to content

Aruba

Bangman

Recommended Posts

Tjena

Om någon seriöst överväger Aruba, då är ni välkomna at PM'e mig. Finns väldigt lite jag inte vet om Aruba :angry: .

Jag kommer inte att skriva en mängd nu, i och med att vi fortfarande utforskar flugfisket här i ett helt jungfruligt vatten ifrån ett flugfiske perspektiv.

Men jag kan lova att ni skulle bliva överraskade över fisket här som ingen tror är ett flugfiske ställe.

Tight lines.

Carsten

Edited by Bangman

• 5 months later...
Tjena

Om någon seriöst överväger Aruba, då är ni välkomna at PM'e mig. Finns väldigt lite jag inte vet om Aruba :) .

Jag kommer inte att skriva en mängd nu, i och med att vi fortfarande utforskar flugfisket här i ett helt jungfruligt vatten ifrån ett flugfiske perspektiv.

Men jag kan lova att ni skulle bliva överraskade över fisket här som ingen tror är ett flugfiske ställe.

Tight lines.

Carsten

skrev ett im till dej fick du inte de eller har du bara inte hunnit svara???

• 1 month later...
  • 1 month later...
Tjena

Om någon seriöst överväger Aruba, då är ni välkomna at PM'e mig. Finns väldigt lite jag inte vet om Aruba :rolleyes: .

Tight lines.

Carsten

Du har PM!

kan nog titta förbi ..

går det båtar eller liknande från venezuela?

Hehe, jag är på Aruba många gånger per år, men aldrig i Venezuela. Aruba är paradis och Venezuela.......well inte ett ställe för mig ;-). (Här menar jag Caracas m.m. inte Los Roques forstås).

Men nej, bara flyg ifrån Caracas, Las Piedras, Maracaibo, Santo Domingo & Valencia.

Direkt flyg ifrån Stockholm på vintern.

KLM, Martinair och Arkefly flyger direkte ifrån Amsterdam.

Går också bra att ta sig till Aruba via Miami, New York, Boston, Atlanta, Houston, Charlotte, Philadelphia och et par mer.

Carsten

Edited by Bangman

Hehe, jag är på Aruba många gånger per år, men aldrig i Venezuela. Aruba är paradis och Venezuela.......well inte ett ställe för mig ;-). (Här menar jag Caracas m.m. inte Los Roques forstås).

Men nej, bara flyg ifrån Caracas, Las Piedras, Maracaibo, Santo Domingo & Valencia.

Direkt flyg ifrån Stockholm på vintern.

KLM, Martinair och Arkefly flyger direkte ifrån Amsterdam.

Går också bra att ta sig till Aruba via Miami, New York, Boston, Atlanta, Houston, Charlotte, Philadelphia och et par mer.

Carsten

kay, vad ligger en flygresa på ett ungefär? pix .. o måste man ha visum för aruba & venezuela.. ?

caracas, ?por que no :D

Såg ju trevligt ut det där.....Har nog svårt att få till det med fler utflykter den närmaste tiden men nästa vinter kan det vara ett kul alternativ :D Ser ju ut att vara ett ställe som min Eva kan åka med till, och vi firar ju 20 goa år tillsammans nästa höst..... B)

Står hon ut med mig fram till dess så kunde det vara ett jävla trevlig alternativ...... :D

Tjena

Om någon seriöst överväger Aruba, då är ni välkomna at PM'e mig. Finns väldigt lite jag inte vet om Aruba :D .

Tight lines.

Carsten

Jag vet, firade min bröllopsresa där, fint ställe allt från fiske till mat

• 9 months later...

Ovansidan av ön var lite djupare, men det gick att få en del konstig fisk (visste ej vad de hette) , inga större, men det mesta fisket är så kallat djuphavsfiske med större båtar, på nedre sidan där hotellen ligger fiskade en del småkillar med gott resultat, såg en hel del fina fiskar vid snorkelturer också, du får väl göra som Håkan Viskafors o ta med en rev med några flugor på o snorkla ut till dem, det brukar han göra på Kanarieöarna.

Jag har varit pa Aruba tva ggr, dock av andra skal an fiske (poker och dykning). Eller jo, jag har faktiskt varit pa tva havsfisketurer och fick lite blandad kompott med bonito, barracuda, mahi-mahi, m.m. Inget flugfiske dock!

Nagot jag verkligen vill rekommendera ar stranden allra langst soderut pa on som heter Baby Beach. En riktig dromstrand med fantastisk snorkling bara 30 m ut.

Aruba tips!

Är lite sugen att dra dit med familjen i vinter och är det någon som har

konkreta tips om fiskplatser, flats där du når från stranden. Om det finns

någon bra flugfiskeguide etc.

Tacksam för tips!

Hei!

For Aruba fiske info kan du jo sjekke ut denne: http://flyfishingaruba.com/

Jeg har ikke fisket der selv, men har hatt et lengre opphold på naboøya Bonaire. Vil nok anbefale Bonaire framfor Aruba om du vil fiske(dykking/snorkling er også extremt bra) http://www.dyckers.com/merken.html

Du får direktefly fra Amsterdam.

DIY mulighetene er meget bra! Masse bonefish, samt en del Tarpon. På sommeren er det gode muligheter for Permit.

Bonefishen finner du på sk SaltPans, dvs sydenden av øya består av stooore flats med god bestand av Bonefish.

Et drawback med ABC øyene er at det blåser, det blåser masse...

Lykke til!

Johan