Jump to content

Aruba

Bangman

Recommended Posts

Tjena

Om någon seriöst överväger Aruba, då är ni välkomna at PM'e mig. Finns väldigt lite jag inte vet om Aruba cool.gif .

Jag kommer inte att skriva en mängd nu, i och med att vi fortfarande utforskar flugfisket här i ett helt jungfruligt vatten ifrån ett flugfiske perspektiv.

Men jag kan lova att ni skulle bliva överraskade över fisket här som ingen tror är ett flugfiske ställe.

Tight lines.

Carsten

Hej Carsten! 

Ska till Aruba nu i sommar i två veckor med familjen. Självklart måsta jag flugfiska.. Har kollat lite på nätet och hittat en guide i princip.http://www.flyfishingaruba.com.

Verkar helt seriöst men man vill gärna vara på den säkra sidan..Jag är i alla fall inte där så ofta. Jag tycker mig vara en helt okej flugfiskare men ingen riktig räv. Mest har det blivit har och öring, sist i Bosninen viket var fantastiskt! 

Jag är tacksam för alla tips jag kan få. 

Med vänlig hälsning,. Gustaf

Tjena,

Jag har provat fisket på Aruba med guide Flyfishingaruba. Fiskade en dag i oktober 2013. Guiden är en holländare med stor passion för tarpon bosatt på Aruba sedan ett antal år. Han var absolut seriös och duktig. Jag tycker det var bra och kan rekommendera. Praktiskt och smidigt, han hämtar upp på hotellet och håller med all utrustning (bra Sage prylar). Du behöver bara ta med solskydd, keps och solglasögon. Kontakta honom via hemsidan.

Trevlig resa!

PS. Öva dubbeldragen innan avresa, bra att kunna kasta långt med hygglig precision

Aruba om sommaren låter hett! :P

Jag har också fiskat med Laurenz en gång för några år sedan. Till synes seriös snubbe. Dock hade hans båtmotor havererat just den dagen vi hade bokat honom., vilket innebar att det blev en guidning med bil och till fots istället. På det viset lärde jag mig ställen jag senare kunde fiska sadejälv på :)

Hade verkligen dålig utdelning på denna resa totalt sett. Om det var för att jag var där fel tid på året eller om det var jag som var färsk på saltvattensfisket vet jag ej. Fick Jacks, Snook, Grouper, Houndfish mm. Men fick iaf sett digra exemplar av både Tarpon, Bonefish och Permit på håll. 

post-2097-0-17875200-1423766010_thumb.jp

Jag firade födelsedag utanför Oranjenstaad förra året, inget fiske pga trasig handled men nedanför sjukhuset ska vara bra för Bonefish. Inga fisketips från mig men mattips ska ges. Bara att prata med hotellpersonal eller taxichaffisar, fråga efter bästa fisk/köttrestaurang och du kommer att äta fantastiskt gott!! Den enda restaurang jag kommer på nu är Texas do Brazil, en orgie i gott kött. Annars är fiskställena magiska, Barracuda är nog favvon eller en blodig tonfisk, slurp. Inga blodiga priser på maten.

Edited by tårta