Jump to content
Sign in to follow this  
Steobe

Vindelälven

Recommended Posts

Läste tidigare inlägg om Mankeforsen,men det var för ett par år sen,undrar om nån av er har varit dit nyligen?

Vi hade så tur att vi fick kvotering i Västerbotten också,så vi hade tänkt att åka dit i mitten av Juli.

Stämmer det att de är svårfiskat?

//Stefan

Guest PA

Tycker jag absolut du skall göra Steobe. Vore trevligt att läsa något ifrån det området.

Mvh P-A

Det enda som vi har lyckats snoka reda på är att vattnet är glasklart och smyger man fram lite försiktigt så kan man se öringen.

Å andra sidan så är den nog riktigt skygg,så de blir nog en utmaning.

Kul!!

//Stefan

Jag har en slalomtävling där snart, funderar på att ta med mig fiskeprylar, ska vara i Åmsele, och paddla mest på Åman i banan, känd för att ha fin harr den också.

Vindeln ligger ju bokstavligen en stenkast från oss, så man kanske ska satsa på den också, bara en tanke.

Sen finns ju tankarna till en helg i augusti också.

Men jag avvaktar kanske också din rapport :rolleyes:

Stället vi åker till ligger drygt tre mil norr om Ammarnäs,i vindelfjället.

Det är en kvoterad fiskesträcka som är ca 17 km lång,visst riktigt vackert där.

Stället vi åker till ligger drygt tre mil norr om Ammarnäs,i vindelfjället.

Det är en kvoterad fiskesträcka som är ca 17 km lång,visst riktigt vackert där.

Ja - det är j-vligt vacket där uppe! Har tyvärr inte själv fiskat just där men såg in i den dalen då jag knatade upp för några toppar när jag vandrade/fiskade i Frammaksselen en bit nedströms för tio-tolv år sen! Att fiska där ligger på min "bucket-list"... bajsfiske på dej!

Edited by jonnipuma

Låter bra,

Jo vi har haft otrolig tur me ansökningarna i år,fem dygn i Vindelälven å tre i Terto.

Lär väl aldrig hända igen...

Läste tidigare inlägg om Mankeforsen,men det var för ett par år sen,undrar om nån av er har varit dit nyligen?

Vi hade så tur att vi fick kvotering i Västerbotten också,så vi hade tänkt att åka dit i mitten av Juli.

//Stefan

vart ligger mankeforsen? i vindelälven?

Jepp! Glömde förtälja att öringarna var så där härligt megaskygga den soliga dag jag fiskade i ån däruppe - det är ljus sandbotten, lugnflytande relativt grund ström och ingenstans att gömma sej däruppe... det blir nog inte mycket bätte än så! :lol:

Blev de nåt då..

Å vad frestade du med för fluga?

då var det bruna forssländor och knottbollar som gällde (typ 20:e juli eller nåt?!?) - tunna tafsar, alldeles för långa kast, gassande solljus, 99% skrämda fiskar, 99% av de ickeskrämda som tog flugan bommade och några fina prickiga mellan 3-9 hg landade... var bara där ett par dar och gick mest...

Ok,tack för tipset

Lät som de var riktigt svårt,men du blev inte helt lottlös i alla fall...

Lyckas man få nån sådana dar så är de desto roligare va

//Stefan

Ok,tack för tipset

Lät som de var riktigt svårt,men du blev inte helt lottlös i alla fall...

Lyckas man få nån sådana dar så är de desto roligare va

//Stefan

Hellre en liten svåring till öringpinne än en jättelätt bamsing - nog var det roligt alltid. Minns hur pulsen bultade, knäna skakade och kastarmen svek... minns också att spöt for i spat ett par gånger under råa svordomar och att jag nästan lipade när jag äntligen landade den där 8-9 hgs öringen (som då kändes som 8 kg - MINST!)

"Pleasure spiked with pain" R.H.C.P. - annars får det vara!