Jump to content

Recommended Posts

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Grattis Jonnipuma......kul att Vojmen leverar <_<

Tackar!

Extra kul är det att gnugga bilderna på denna harr i fejjan på alla de vattenkraftsivrare som påstår att det inte finns nån fisk i ån... :rolleyes:

Posted
Tackar!

Extra kul är det att gnugga bilderna på denna harr i fejjan på alla de vattenkraftsivrare som påstår att det inte finns nån fisk i ån... :rolleyes:

Jag sitter på några fina fiskebilder från området......vart ska jag skicka dom <_<

Posted (edited)
Jag sitter på några fina fiskebilder från området......vart ska jag skicka dom :rolleyes:

Blir det mer bråk om ån i framtiden och det behövs "ammo" så hör jag av mej!

Tack, TriggerHammer!

Edited by jonnipuma
Posted
Får väl bidra med mitt "livs" fisk då <_<

Vild strömöring från Dalsland tagen vid nattfiske.

Fluga: Muddler zonker

Mätt mot spöet var den 70 centimeter och sjukt välformad, riktigt fet. Runt 4 kilo någonstans kanske?

Holy shit vilken skönhet. :rolleyes:

Posted
Får väl bidra med mitt "livs" fisk då :rolleyes:

Mätt mot spöet var den 70 centimeter och sjukt välformad, riktigt fet. Runt 4 kilo någonstans kanske?

Riktigt fin öring! Grattis!

Posted
Riktigt fin öring! Grattis!

Detsamma om harren! En sådan, eller ens en på halvkilot mindre, kommer nog bara förbli drömmar för mig länge framöver :rolleyes:

Posted
Detsamma om harren! En sådan, eller ens en på halvkilot mindre, kommer nog bara förbli drömmar för mig länge framöver <_<

Harren - precis som din öring - tog sina "arbetstimmar" vid vattnet... men det är dom ju sååååååååååååååå värda... :rolleyes:

Posted
Harren - precis som din öring - tog sina "arbetstimmar" vid vattnet... men det är dom ju sååååååååååååååå värda... :rolleyes:

Ja fyfasen, har gått som på moln hela dagen!

Posted (edited)

Måste bidraga med min havsöring jag tog igårkväll.

Den var den starkaste öring jag fått i havet alla kategorier!

För att ni skall få njuta av drillningen tog jag fram mobilen efter 3:e rusningen...

Datum: 2009-06-15, 22:24

Plats: Hakefjorden

Längd: 57 cm

Vikt: 1.95 kg

Fluga: Mickey Finn

Spö: Scierra HM2 Saltwater 9' #7

Rulle: Bringsens Trout

Lina: GL Tricast

Tafs: Loop Fluorocarbon 0.30 mm

Spets: Fluorocarbon 0.25mm

Tyvärr är bilderna av undermålig kvalitet för att deltaga i tävlingen men jag tycker rulltjutet säger mer än bilderna!!! :rolleyes:

Youtube länkar:

post-2640-1245106565_thumb.jpg

Edited by salmonsalar
Posted
Måste bidraga med min havsöring jag tog igårkväll.

Den var den starkaste öring jag fått i havet alla kategorier!

För att ni skall få njuta av drillningen tog jag fram mobilen efter 3:e rusningen...

Datum: 2009-06-15, 22:24

Plats: Hakefjorden

Längd: 57 cm

Vikt: 1.95 kg

Fluga: Mickey Finn

Spö: Scierra HM2 Saltwater 9' #7

Rulle: Bringsens Trout

Lina: GL Tricast

Tafs: Loop Fluorocarbon 0.30 mm

Spets: Fluorocarbon 0.25mm

Tyvärr är bilderna av undermålig kvalitet för att deltaga i tävlingen men jag tycker rulltjutet säger mer än bilderna!!! :rolleyes:

Youtube länkar:

hehe nice med drillfilm! fint krutpaket där!!

grym örret längre upp i tråden med..

Posted
Får väl bidra med mitt "livs" fisk då :)

:rolleyes:<_<

Grymm ;)

Posted
Får väl bidra med mitt "livs" fisk då :rolleyes:

Grattis <_<

Posted
Tagen på Rhodani i Skarveskruckerenna även

kallad Bommsa.post-7577-1245263550_thumb.jpg

Gå till galleri-öringsfiske så är

bilden bättre där.

Härlig fisk !

Posted
Tagen på Rhodani i Skarveskruckerenna även

kallad Bommsa.post-7577-1245263550_thumb.jpg

Gå till galleri-öringsfiske så är

bilden bättre där.

Vilken vacker öring! Grattis!

Får man fråga var Skarveskruckerenna ligger?

Posted
Råkade ut för ett smått makalöst fiske ikväll i nedre Vojmån vid Storsele. På knappa 4 timmar krokade jag drygt 30 harrar på torrfluga, varav de allra flesta var mellan 30-40 cm som vanligt. Fick en handfull riktigt små och så fick jag fem st över 40 cm. De större var 40, 42, 43, 48 och 56 cm!!! Samtliga fick gå tillbaka förutom 42 cm:arn.

Har fiskat i nedre Vojmån sedan 1996 och har sett dessa bjässeharrar vid flera tillfällen och även krokat några men alltid dabbat mej så att de slitit sej. Hittills största harren i nedre Vojmån för min del har varit en på 50 cm. Nu putsade jag pers med 6 cm!

Det kläckte bruna och gula forssländor men harrarna tog konsekvent fridriftande och flytande oliv stl. 14 nattsländepuppor och 56 cm:s-harren tog puppan i en markerad forsnacke med ett minimalt vak. Drillen blev ganska lång och besvärlig då harren rusade ut i forsen direkt den krokats. Kunde håva den i ett bakvatten nedströms nacken och brottades länge med huruvida jag skulle avliva den så att jag kunde ha den monterad på väggen eller inte - men ville faktiskt att denna OTROLIGT vackra hane med sitt enorma segel blev pappa till 1000 såna som han själv... Är dock fortfarande inte säker på om jag gjorde rätt!?? Så jag mätte den mot spöet och insåg snabbt att mina normala riktmärken inte längre var till så stor hjälp. Kunde dock med kamerans hjälp mäta fisken till linförarringens nedre lindning minus kamerans längd och kunde efter några skakiga bilder samt lite andningshjälp låta honom sakta glida ut i djupet igen. Det var svårt att motivera sej till att fiska vidare, så jag satt länge på en sten och bara gapade... :D:);) Tog fram spöet hemma och mätte fiskens längd till 56 cm. Nån vikt kan jag inte egentligen ange men fisken var vid god kondition så 1,5 kg är väl ingen dum gissning??

Datum: 13/6, c:a 18.00

Plats: nedre Vojmån, Storsele

Längd: 56 cm ( mått från spöets butt till linförarringens nedre lindning minus min digitalkameras längd - 9 cm :wub: )

Vikt: Det vete katten!

Spö: GL Lpxe 8'6'' #4, 3del

Rulle: Marryat LAR M1

Lina: GL HighWater #4

Tafs: Rio Powerflex 4X

Fluga: #14 flytande oliv nattsländepuppa

Om jag nu inte får ha denna skönhet på väggen, får jag månne en keps åtminstone?

post-3255-1244930191_thumb.jpg

Jag lyfter på kepsen och lämnar över den till dig!

Stort grattis för din kanonfisk!!!

IM:a din andress så kommer det en keps på posten B)

Posted
Jag lyfter på kepsen och lämnar över den till dig!

Stort grattis för din kanonfisk!!!

IM:a din andress så kommer det en keps på posten :)

Tjoflöjt!! Tack till den hedervärda juryn och givetvis till de medtävlande som gav mej en rejäl skrämselhicka!! Vilka fiskar!?!! :D

Var lite rädd att konkurrensen blivit alltför tuff... det är ju inte SÅ ofta jag får chans på såna här harrar direkt!

Varför måste alla ta sina finfiskar samma vecka??

Ska bära kepsen som en andra skalp!