Jump to content
Sign in to follow this  
Felini

Flugfiska i Västeråstrakten

Recommended Posts

Hej,

En skåning på familjeträff i Västerås i början på JULI vill "får"vika en dag för sig själv, och då blir det förstås FLUGFISKE.

Är ute efter en mera naturnära upplevelse än vad vår platta landskap eller klassiska P&T erbjuder.

Jag vore mycket tacksam för tips om flugfiske i strömmande vatten men öringbestånd elle utsatt Rb son har fått tid att lära sig simma.

Tack på förhand för alla goda tips. jag har bara EN DAG på mig och får inte fylla bilen men fiskeprylar...

Tight lines!

Hej,

En skåning på familjeträff i Västerås i början på JULI vill "får"vika en dag för sig själv, och då blir det förstås FLUGFISKE.

Är ute efter en mera naturnära upplevelse än vad vår platta landskap eller klassiska P&T erbjuder.

Jag vore mycket tacksam för tips om flugfiske i strömmande vatten men öringbestånd elle utsatt Rb son har fått tid att lära sig simma.

Tack på förhand för alla goda tips. jag har bara EN DAG på mig och får inte fylla bilen men fiskeprylar...

Tight lines!

Då är det Hedströmmen norr om Köping som gäller. Finns bra trådar på forumet, antingen Bernshammar eller Malingsbo.

I brist på strömmande vatten här i krokarna så blir Hedströmmen mitt svar också, fin skogså med Öring visserligen inplanterad.

Finns som Christian säger två alternativ på Hedströmmen, antingen i Bernshammar norr om Köping eller i Malingsbo-Kloten området.

Båda ställerna brukar vara välbesökta så försök kom iväg nån dag mitt i veckan, och hoppas på lite mindre folk.

Annars har du ju Svartån i centrala Västerås med regnbåge, inget naturskönt fiske direkt...

Sen blir de svårare med strömmade vatten, finns ett par mindre åar/bäckar i Malingsbo-Kloten områrdet med naturlig Öring, dock oftast små exemplar. Om du söker här Edge´n ska du se att du hittar en del skrivet om dem.

Guest Säta

måste rätta kimmen lite. Under juli är det inte mycket folk alls som fiskar i hedströmmen i bernshammar, då finns det knappt vatten. Baggå kan funka däremot.

måste rätta kimmen lite. Under juli är det inte mycket folk alls som fiskar i hedströmmen i bernshammar, då finns det knappt vatten. Baggå kan funka däremot.

Var ju mest Baggå jag syfta på fast jag skrev både ställena, jaja.. :rolleyes:

Vilket fall som helst, Glöm inte muddlers

Edited by Kimmen

Hej,

Tack för alla era tips. Har besökt en gång Bernshammar för några år sen och bara en eftemiddag. V

Råder brist på vatten denna regniga och kalla "sommar"? Jag hoppas på bättre fiskeförutsättningar som en slags kompensation för utebliven sommar.

Vore tacksam för lite mer info om BAGGÅ, snälla...

MVH, F¤