Hoppa till innehåll

Salmonella i öringå.


marr

Recommended Posts

  • 1 month later...
Hur kan detta drabba fisken o fiskaren?

Det var ett tag sedan denna lades in, har tyvärr missat den.

Det är inte enbart Vollsjöån, den byter nämligen namn till Tolångaån som i sin tur byter namn till Vramsån som i sin tur byter namn till BJÖRKAån som i sin tur mynnar i Vombsjön som i sin tur är vattentäkt för många kommuner i Skåne.

Jag har inte sett något resultat om detta i tidningarna. Någon annan?

:D-_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan ju säga såhär, får jag salmonella går de illa för öringarna... Med tanke på mitt jobb blir ja permiterad i sex månader (med lön) om ja får salmonella, blir mycke fisketid då :wub:

.... men du kan inte vara sjukskriven hur länge som helst... så till slut får du fiska c/r ;) och DÅ... blir allt bra igen ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

.... men du kan inte vara sjukskriven hur länge som helst... så till slut får du fiska c/r ;) och DÅ... blir allt bra igen ;)

Hehe ja så kan man också se det. Iofs skulle ja aldrig kunna tänka mig o bonka någon av våra fina bäcköringar... Så vackra :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena Yngve!

Hade en tanke bara..

Har verkligen Vramsån ihop det med Björkaån?...eller tänker jag på en annan Vramså, den som mynnar i Helgeån och startar norr om Bosarpssjön?!

/R

Jomen visst, det är bra med tankar, ofta kan man få rätt på saker då. Den heter Åsumsån och INTE Vramsån. Jag får skylla på åldern. Vramsån ligger "hemma" hos dig vid Helgeå.

Åsumsån är uppströms Björkaån från Åsums kyrka i Sjöbo och uppströms mot Tolånga. Tack Rickard!

:wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja tänkte ju iofs inte så mycket på vad som händer om man äter fisken. Sålänge de inte eh sushi så. Salmonella dör väldigt tidigt vid strax över 50grader om ja inte minns helt snett.

Men kan fisken ta skada eh ju de ja undrar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...