Hoppa till innehåll

Regnbågs vatten umeå/vännäs?


mp86

Recommended Posts

Ska till vännäs under 3 veckor bor där för har tjejen där uppe så är där uppe ganska ofta men inte haft någon större möjlighet att fiska så mycket.

För att jag hittar så dåligt till alla vatten.

Någon som kan rekomendera bra fiskevatten för fluga i vännäs området?

Någon som är sugen på att fara med på en tur under mitten av v 28 till 31. Tjejen jobbar vissa dagar så¨de är fritt fram för fiske:)..

MVH/Mattias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska till vännäs under 3 veckor bor där för har tjejen där uppe så är där uppe ganska ofta men inte haft någon större möjlighet att fiska så mycket.

För att jag hittar så dåligt till alla vatten.

Någon som kan rekomendera bra fiskevatten för fluga i vännäs området?

Någon som är sugen på att fara med på en tur under mitten av v 28 till 31. Tjejen jobbar vissa dagar så¨de är fritt fram för fiske:)..

MVH/Mattias

Varför regnbage och inte harr i vindelälven ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill du fiska regnbåge så rekomenderar jag Kärringberget i Bjurholm, Sveriges kanske vackraste put and take område, finns även en del stationär öring där. Flertalet sjöar i en väldigt vacker miljö. Det har varit stängt ett par år och jag vet inte hur det är där nuförtiden, men det har nog inte blivit sämre.

Ett tips är att gå till sjöarna som ligger en bit ifrån vägarna, mindre fiskat och betydligt bättre fiske.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Harr går utmärkt. Tog bara regnbåge för de ja brukar fiska här nere.

Nått bra ställe i vindelälven där man inte måste vada.

Kärringberget sa facktiskt tjejen att vi kunde fiska men vågande inte lita på hennes kunskaper inom detta ämne:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Harr går utmärkt. Tog bara regnbåge för de ja brukar fiska här nere.

Nått bra ställe i vindelälven där man inte måste vada.

Kärringberget sa facktiskt tjejen att vi kunde fiska men vågande inte lita på hennes kunskaper inom detta ämne:)

Om du mest fiskat regnbåge i P&T vatten i södra Sverige så kommer du att älska Kärringberget. Riktig vildmarkskänsla med massor av bra vatten. Förutom den inplanterade regnbågen så finns stationär (och inplanterad) öring. Om jag hade ditt val så skulle jag välja Kärringberget före Vindelälven om du vill ha fisk. Visst är Vindelälven bra, men då ska du betydligt längre upp.

Som lätt manisk regnbågshatare så måste jag faktiskt erkänna att Kärringberget är värd en liten åktur, tom med för mig.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill du fiska regnbåge så rekomenderar jag Kärringberget i Bjurholm, Sveriges kanske vackraste put and take område, finns även en del stationär öring där. Flertalet sjöar i en väldigt vacker miljö. Det har varit stängt ett par år och jag vet inte hur det är där nuförtiden, men det har nog inte blivit sämre.

Ett tips är att gå till sjöarna som ligger en bit ifrån vägarna, mindre fiskat och betydligt bättre fiske.

det är agnsjöns camping som är ansvarig för Kärringberget nu mera.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Björnar är inget att vara rädd för. Visst kan man ha lite respekt men blir man uppäten så blir man det och då är det inte mycket att göra åt. Thats life. Nu är ju chansen vääääldigt liten att detta skulle inträffa dock. Låt inte lite lurviga djur skrämma iväg dig från fiskevattnen. Och allt det här säger jag som antagligen skulle skita på mig om jag stötte på en björn ute i skogen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo respekt har man. De kommer bli fiske vid dom vattnen iallafall. här nere i mellan/södra sverige finns de ju inte lika fina vatten.

Ska bli trevligt att fiska där uppe. Får hoppas att Jobben ökar lite så man kan söka ett där uppe. för få denna norrländska ja har att flytta söderut verkar omöjligt:P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns ju Hamptjärn som ligger i Pengsjö. Är väl endast ett par mil från Vännäs. En liten tjärn där det är lätt att komma i kontakt med regnbågen. Fisken är ganska liten men istället är det god kvalite på fisken. ^_^

Redigerad med Erik F
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Kom nu till vännäs ikväll men gumman som vart nere hos mig 1 vecka. Efter 80 mil i bilen är jag riktigt fiske sugen.

Någon som har lust att dra o fiska nån dag? Harr skulle sitta klockrent att få.

far te gammsvedjeforsen i vindelälven eller selet. dom brukar vara säkra kort när det e flom.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

okej ni pratar så konstigt här uppe:)..

De gör vi säkert, Vi ska väl ut på hotellet här.

Vart medlem idag på Vännäs fiskeklubb så nu har jag 2 st nya vatten att fiska i med.yttre josjön o dammsjön tror ja dom hette.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...