Jump to content
Sign in to follow this  
jensa

örekilsälven

Recommended Posts

De va tr嫩gt ! Du ska inte me p堭室ag tisdag d忠:)

Haha ja precis s塠:P

Sondag kan funka om du har kort kvar.

Vilken stracka ar det du har kort pa?

Det är a sträcka på söndag. Men jag måste veta imorgon bitti ifall jag ska avboka eller inte.

Även om d e lite vatten så kändes d riktigt giftigt uppe på flugsträckan på A idag. Såd en riktigt maffig sak. Göra en head and tail på hägga men den ville inte nypa. Men en bekant tog idag mitt i gassande solen en superfin snorblank fisk på raset. Vikten vart 13kilo på fluga.

Imorn ska d va mulet och eventuellt komma några regnskrurar. Håller tummarna :)

Det 䲠a str䣫a p堳g. Men jag m峴e veta imorgon bitti ifall jag ska avboka eller inte.

Ķen om d e lite vatten s堫䮤es d riktigt giftigt uppe p堦lugstr䣫an p堁 idag. S夠en riktigt maffig sak. Gen head and tail p堨䧧a men den ville inte nypa. Men en bekant tog idag mitt i gassande solen en superfin snorblank fisk p堲aset. Vikten vart 13kilo p堦luga.

Imorn ska d va mulet och eventuellt komma n姲a regnskrurar. H嬬er tummarna :)

Jag horavmig imorgon men tar troligen ett kort p堳g.

Tackar!..

De va en fin smockfet som högg vid 5snåret i morse. Stenhårt hugg så pulsen steg några sekunder men märkte ganska direkt att de va en öring då den gick upp o rulla i ytan. Fint o se fisken simma tillbaka och bistå till den ökande öringstammen i älven.

Tappde en 10++ fisk nu för en stund sedan som slet av 0,42 tafsen i ett luftsprång efter 35 minuters minst sagt dramatiska figth.

Hade absolut inget att säga till om med bromsen i botten på min danielssonrulle och nativerun 11ft klass 8. Den gjorde som den ville.

Den högg i inloppet till reningsverket och var ner och vände på reningsverksnacken i en rusning. Fisken va en riktig jumper och jag tror den gjorde runt 10 riktigt maffiga luftsprång. De va min livs fisk och nu är jag mest fylld av tomhet och förtvivlan...

Påt igen imorgon då går jag på A sträcka istället.

Fisket är ju onekligen en hobby där en dag kan fyllas av olika känslor, surt på den tappade, hoppas du kan ha fighten som ett gott minne, om några timmar bänder vi upp ett nytt älvrekord ;)

Fridens

Grattis till den fina fisken Christoffer! Då menar jag laxen :)

...De va min livs fisk och nu är jag mest fylld av tomhet och förtvivlan...

Jag lider med dig. Det är en sådan där fisk som kommer att hemsöka dig under lång tid framöver.

Vet hur det är att bränna stor fisk. Hade min största öring någonsin på kroken förra våren i EM och uppskattad längd runt metern, den rätade trekrokarna och gick fri efter en tuff batalj. Första gången som mina knän skakat efter en förlorad fisk.

Men Christoffer du tar den snart!

Yes. Jag har personligen en förkärlek till bruna flugor. Så typ pathakorva och lite ljusare bruna. Den vanliga. Willie gun. Små svarta samt orange och bananflugan mm.

Och 3-6cm vinge men även sunray funkar. Men d bästa tipset är att bara sätta på den flugan som du tror på när du väl står vid älven då fiskar du automatiskt bättre och mer konsentrerat och chanserna till hugg ökar markant! :)

Kan tyvärr inte lägga upp bilderna här då jag inte har dator och de funkar inte o lägga upp bilderna med mobilen verkar det som. Men om någon känner sig manad kan jag maila eller mms:a bilderna så någon annan kan lägga upp dom :)

Edited by christoffer.o