Jump to content

Mellanströmmen, skärblacka

Recommended Posts

• Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 3 weeks later...

Went and fished about 4 hours today at Mellanströmmen! Went quite good!

Caught one where the pool from the dam empties into the river, then lost a HUUUUUUUUGGGGEEEE fish near to wear the river empties into the lake below. What a fight!!!! He took a nice black stonefly nymph and simply took off downstream. The line was wrapped around a weed, but I got it untangled, started to bring him in....and BANG again took off toward the rock in the middle of the lake....simply couldnt stop him and finally.....boom...line broke. Looked like it was chaffed, so I lost a good one to some bad line!

Nice day!

Grattis till en till fin fångst. Att du inte drog sådana när jag var med :wub:

Jag tror inte det är en vild fisk, kolla ryggfenan. Tydlig knäck på den eller?

Oavsett så ska du inte skämmas eller något. Jag misstänker att det blev en god middag.

Men är du osäker nästa gång så är det bättre att fria än bonka :)

• 2 weeks later...
Jag var där idag. Fick en halvkilos båge, stod och nötte ganska länge. Sedan kom Harvest och drog en båge på 2 kg lite sådär retsamt enkelt:)

Trevligt att träffas försten, Harvest. Får se om vi ses på söndag igen.

Kul att träffas johan.

ja, det blev ju 4 st på 40 minuter och det gör ju inte saken bättre när jag drog en båge på 2.3kg precis där stod fem minuter innan :lol: .

Men nu har du flugorna som gäller så om jag inte dyker upp på söndag får du se till att kroka några fina för mig.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

tog en sväng dit i lördags förmiddag med ett par kompisar och blev väldigt imponerad av kvaliteten på fisken, perfekta och vackert prickiga fenor och mycket snygga i kroppen. dessutom tog vi alla på torrt och det är ju alltid trevligt. vi var själva fram till två då det blev tivoli så då åkte vi.