Hoppa till innehåll

Magnehultsån


flugtoken

Recommended Posts

Kan inte göra annat än att rekomendera er att åka hit och fiska , finns många fina sjöar att fiska i och bryggorna vid rist området är renoverade. Man får mycket fiske vatten att utforska för ett fiskekort.Kolla länken nedan för aktuella isläpp,info ,bilder mm.

www.sportfiskeguidning.se

Jonny

Redigerad med bravo
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 7 months later...
Verkar ha dykt upp ett vatten till i Östergötland, hörde nått om detta för ett tag sedan bor inte långt från Stjärnorp.

Tror jag vet vart det ligger, ska försöka ta en sväng förbi och kolla lite-

http://www.sanrox.se/fiske.html

Hade kanonfiske där i helgen, åkte dit en stund på lördagkvällen, det blev en på dryg 2kg och en på över 4kg båda två kanonfina!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Tänkte släpa mig till Magnehultsån i morgon och undrar om någon vart där under senare tid (senaste 2 veckorna)?

Vad är det för flugor som gäller såhär års och finns det någon speciell 'spot' som rekommenderas?

Jag var där för ca 2 veckor sedan. Jag varnar dig för att vattennivån var väldigt hög och det är mycket vegitation. Speciellt näckrosor. Nedre dammen är ju typiskt industriellt regnbågsfiske, så dit tycker jag inte det är värt att åka. Ska man fiska ska man göra det i övre delen av ån, men som sagt, högt vatten och mycket grönsaker.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var där för ca 2 veckor sedan. Jag varnar dig för att vattennivån var väldigt hög och det är mycket vegitation. Speciellt näckrosor. Nedre dammen är ju typiskt industriellt regnbågsfiske, så dit tycker jag inte det är värt att åka. Ska man fiska ska man göra det i övre delen av ån, men som sagt, högt vatten och mycket grönsaker.

Är vattennivån så pass hög att man inte kan fiska utan vadare?

Jag är nämligen rätt ny på detta med flugfiske, så vadare har inte införskaffats än.

Industriellt fiske kan ju vara bra om man tröttnar och bara vill drilla lite. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte vart där innan så därför frågade jag.

Det beror på lite vart du står. Den är väldigt brant på många ställen. Men där jag har fått mest fisk (Några 100 meter nedanför träbron finns det som en liten udde, där ån tar en liten böj, inte första böjen utan andra) var det svårt att stå med vanliga kängor, däremot går det bra med vadare. Det är bara sankt och ganska mycket högt gräs. Polarn hade vadare och för honom gick det bättre :lol: Går man längs med ån från bron så var det ganska mycket vatten längs kanterna. Precis vid bron var det dock okej. Såg några regnbågsvak så nog står det fisk där. Mycket vacker å för övrigt. Synd att den "växer igen" så pass mycket under sensommaren/hösten.

Redigerad med Johan M
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...