Jump to content

Veckans Fisk v. 31-2009 - T.B

HåkanViskafors

Recommended Posts

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 31 måndag - söndag.

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast måndag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.

Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är måndag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :rolleyes:

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.

Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

Blir jag riktigt, riktigt impad så blir det en kepslampa i bonus också :rolleyes:

Lycka till!

Håkan Andersson

www.edgeflyfishing.com

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.

Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... ;)

Ursäkta Nibor. Jag brukar ta rapporteringar med ro men nu reagerar jag. Något är fel i din rapport; foto på fel fisk, fel på din våg eller fel på ditt måttband.

Den där firren har INTE ett fultonvärde på 1,5. Inte ens i närheten...

Samma tanke här :D

Ursäkta Nibor. Jag brukar ta rapporteringar med ro men nu reagerar jag. Något är fel i din rapport; foto på fel fisk, fel på din våg eller fel på ditt måttband.

fultonvärde, vad e det?

Vikten är nog 1,5

Jag va lite lat å smart och använde en hemsida som gör uträkningen direkt.

kolla själv.

http://www.fiskeosportboden.se/

plockar bort fultonvärdet tills jag dubbelkollat det.

hls

Nibor

:D

Jag är böjd att hålla med Håkan.........

Det kan endast stämma om fisken var rejält bred över ryggen, men det ser den tyvärr inte ut vara.

Jag skulle snarare tippa på att det vart fel på vikten och att den vägde 2,3, vilket i sig även det är är en flott fisk.........

Martin Sommars fisk som faktiskt var ett hekto lättare och ändå 5 cm längre ser väl så kraftig ut. :D

http://www.edgeforum.com/index.php?act=att...st&id=92285

Jag är böjd att hålla med Håkan.........

Det kan endast stämma om fisken var rejält bred över ryggen, men det ser den tyvärr inte ut vara.

Jag skulle snarare tippa på att det vart fel på vikten och att den vägde 2,3, vilket i sig även det är är en flott fisk.........

Martin Sommars fisk som faktiskt var ett hekto lättare och ändå 5 cm längre ser väl så kraftig ut. :D

http://www.edgeforum.com/index.php?act=att...st&id=92285

kan nog bara hålla med även om det svider, plockade ut den ur frysen och vägde om den rensad... 2 kg prick.

så rätt skall vara rätt 2kg?+ längd 60 cm ger ett fulton på strax över 1......

Hoppas jag inte förargat någon allt fötr mycke nu.

hls

Nibor ^_^

kan nog bara hålla med även om det svider, plockade ut den ur frysen och vägde om den rensad... 2 kg prick.

så rätt skall vara rätt 2kg?+ längd 60 cm ger ett fulton på strax över 1......

Hoppas jag inte förargat någon allt fötr mycke nu.

hls

Nibor :D

Även solen och giraffen har fläckar.......

2,3 är nog troligare och det är ju en flott fisk i vilket fall som helst! ^_^

fjllresannorthmen208.th.jpg

Här kommer min fjäll öring tagen nånstans runt kebnekaise, Tog på svart, förtyngd streaking caddy.

Inget mått band och ingen våg. Men längden ligger på ca 50 cm.

Mvh Olle

Edited by Echo

Jag har lagt många timmar och har haft många missade fiskar innan jag fick denna

Förstår det.

"När" jag har tid ska jag satsa på att försöka fånga någon eller några multar på fluga. Men det blir nog inte inom de närmsta åren :wub:

Stort grattis igen.

En vacker röding tagen på haröra.

1.2 kg och 48 cm lång.

Vågen är en samson

I vilket fall som helst så tycker jag ni skulle få se den.

Vackrare fiskar får man leta efter.

Mvh//Christer

post-1714-1249116869_thumb.jpg

fjllresannorthmen208.th.jpg

Här kommer min fjäll öring tagen nånstans runt kebnekaise, Tog på svart, förtyngd streaking caddy.

Inget mått band och ingen våg. Men längden ligger på ca 50 cm.

Mvh Olle

Snygg öring Olle!!

Men det blir det ju när man får tips av gamla erfarna farbröder :wub: