Hoppa till innehåll

Sandasjön


danoij

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svar 165
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var inget som direkt kläckte i söndags. Typ enstaka Fjädermugg. Dock var det nästan så man kände att sjösandssländorna ligger och bidar sin tid. Dom är på gång. :)

Var en del tok-vak ute i mitten av sjön, men såg mera ut som det var från nyinsatta stressade bågar. Blir nog dock en repa snart igen.

Redigerad med Njord
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var inget som direkt kläckte i söndags. Typ enstaka Fjädermugg. Dock var det nästan så man kände att sjösandssländorna ligger och bidar sin tid. Dom är på gång. :)

Var en del tok-vak ute i mitten av sjön, men såg mera ut som det var från nyinsatta stressade bågar. Blir nog dock en repa snart igen.

Jag tror att jag tar mig en repa dit på söndag. Är isf där från hyfsat tidig morgon till kanske ett-två. Brukar ha en oxblodsfärgad rock på mig och en ljusbeige väst om någon kommer dit och undrar hur jag ser ut. Sällskap är alltid kul.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag tar mig en repa dit på söndag. Är isf där från hyfsat tidig morgon till kanske ett-två. Brukar ha en oxblodsfärgad rock på mig och en ljusbeige väst om någon kommer dit och undrar hur jag ser ut. Sällskap är alltid kul.

Jag kanske dyker upp!

Jag har träffat dig tidigare. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var inget som direkt kläckte i söndags. Typ enstaka Fjädermugg. Dock var det nästan så man kände att sjösandssländorna ligger och bidar sin tid. Dom är på gång. :P

Var en del tok-vak ute i mitten av sjön, men såg mera ut som det var från nyinsatta stressade bågar. Blir nog dock en repa snart igen.

Sjösandssländorna på gång! Plåtat i går (lördags)

post-7861-1275214445_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul! Hur var fisket då? Och hur pass aktiv var vulgatan?

Jag var ute vid sjön på morgonen, inga sjösandsländor men de vanliga myggen, ett gäng sävsländor och ett fåtal små dagssländor (dammsländor kanske). Såg också ett par nattsländor. Fick bara ett hugg av regnbåge, vägde ca 7 hekto, och den tog på en brun Comparadun storlek 14. Annars var det bra dött.

Stötte på Big F (?) och hade flera trevliga samtal.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Nån som varit där senaste veckorna?

Funderar på en sväng i kväll.

Tänkte kanske svänga förbi för en premiärtur (Inflyttad norrlänning som tagit upp fiske igen) någon dag här då det regnat lite nu. Någon som varit där? Min "Hemsjö" Gömmaren har kommit igång lite fint sedan regnet :)

Redigerad med UL0.04
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte kanske svänga förbi för en premiärtur (Inflyttad norrlänning som tagit upp fiske igen) någon dag här då det regnat lite nu. Någon som varit där? Min "Hemsjö" Gömmaren har kommit igång lite fint sedan regnet :)

Jag bor i Huddinge.

Hur fungerar fisket i Gömmaren?

Måste man vara medlem?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var på sjön igår EM/kväll, Körde med interm lina och streamers.

Vid ett par tillfällen, när jag kunde se flugan i vattnet på ca 4m avstånd, såg jag hur "något" tog tag i flugan och omedelbart spottade ut det. Detta gick skitsnabbt och jag kände knappt något i linan.

Sen såg jag att tafsen hade ganska mkt rullminne, därför kände jag inget!

Såg också en liten gädda som snabbt tog tag i flugan och vände, den krokade inte heller.

Ett par-tre vak, men inget annat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Huddinge.

Hur fungerar fisket i Gömmaren?

Måste man vara medlem?

Hej

Nope, fiskekort finns att köpa i Snättringekiosken eller den gammla OK macken vid huddingevägen även på regal sportfiske tror jag. Obs att det är "dygnskort" vilket retar mig lite, man kan alltså bara fiska fram till 24:00 innevarande dag om man inte köper två kort. Kostar 100:- och berättigar till 3 laxartade fiskar. Maxdjupet är ca 6 meter, klar skogsjö, lätt att ta sig runt. Klipphällar för det mesta, men fisken går även ofta in grundare vikar vilket kan vara riktigt kul då dom brukar roa sig med att plaska som tokiga i grunda delar som inte är djupare än 50 cm.. Brukar fungera bra med gröna flicksländenymfer då. Annars så kan man ju fiska av djupområdena med sjunklina från klipphällarna. Finns även gädda i sjön, tog en på 4,3 kg på en Zonker...

Redigerad med UL0.04
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

För dom som är intresserade så börjar fjädermyggfisket komma igång ganska bra i sanda nu.

Fisken börjar ta sig inom räckhåll och det vakade rätt mycket slutet av förra veckan.

Hoppas på en kall natt och att jag är morgonpigg nog imorgon..

Låter mycket intressant! Jag ska ta mig dit inom de närmaste dagarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska du dit nu i helgen?

Åh hej, såg inte att du skrivit förrän nu. Jo, jag var där i lördags. Tog två och tappade två. För en gångs skull var det ganska många fiskare där men ingen annan som tog nåt vad jag kunde se. Många sprättvak men ibland såg jag riktiga också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åh hej, såg inte att du skrivit förrän nu. Jo, jag var där i lördags. Tog två och tappade två. För en gångs skull var det ganska många fiskare där men ingen annan som tog nåt vad jag kunde se. Många sprättvak men ibland såg jag riktiga också.

I Lördags hide jag inte kunnat i vilket fall som hellst.

Men kul att det börjar hända lite. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...