Hoppa till innehåll

1. 10 points
    Några veckor sen, men vafan På enhands, Hardy Wraith #8 10'
  2. 10 points
    Epic 686 + Emanuelson Trout 2 blev en snygg kombination...
  3. 9 points
    Efter några dagars finväder kom lågtrycket in, och vädret slog om medan vi satt och drack kaffe. Med väderomslaget kom vakfestivalen igång. Överallt såg vi breda ryggar bryta ytan. Jag bommade några påslag på torrfluga, men misstänkte att de flesta fiskar åt nymfer precis under ytan. Eftersom det seglade en och annan dagslända på ytan knöt jag på en PT-nymf, stl 14. Redan i första kastet bildades det stora virvlar efter flugan och helt plötsligt satt det en fisk på kroken. Hugget var mycket försiktigt. Under mina 15 år på Kolahalvön har jag bara fått öring och lax och en och annan gädda och abborre. Ni kan ju förstå att jag blev förvånad när den här fisken gled in i håven... 2,1 kilo och 58 cm lång!
  4. 7 points
    Självfallet Håkan Måste ha vart vecka 29, en polare tog mig till en å i Jämtland. Han visade mig några hotspots för att sedan ställa sig nedströms mig. Vi visste att det går grov öring där, så jag tog mitt brutalaste enhandsspö och laddade det med en s6-tipp och en mitt bästa "stor-örings-mönster". Alltså en tub med silver-holografisk kropp, en fet överkropp med borstad ice-dubbig, två lila undervingar, rainbowflash och en 10-12cm svart getvinge på toppen av det. Fiskade några nackar och hålor tills jag kom till den större strömmen där det är ett satans tryck på vattnet, dängde tvärs över för att nå bakvattnet på andra sidan (var tvungen att kasts typ 25meter) lät flugan driva genom bakvattnet på andra sidan. Så att den sedan svepte över min sida av strömkanten. När jag inte längre hade någon fart i linan så tok-stripade jag in flugan, fort som fan. 8-10 sådan kast så vart det tvärstumt. Trodde för en sekund att det var botten, men då började det dunka nått förbannat i spöet. Polarn som stod 100m nere i kröken såg att jag hade påslag, så han skrev och frågade om jag behövde hjälp. NÄE FAN DET ÄR EN GÄDDA SKREK JAG. 30sek efter det så ser jag en FET prickig bredsida och en jävla stjärtfena!!!!! Skrek på polarn att komma upp till mig, men det var en bra bit att gå i skogen. Så jag började sätta press på öringen, mycket press. Visst att jag hade spö/broms/lina/tafs (0,38) för att funna fiska på bra stora fiskar. Jag stod på stenpiren (syns i bakgrunden) och drillade. Kunde tillslut efter några försök pressa in öringen i lugnvattnet på min högra sida. Så då klev jag ner i vattnet för att taila den, då gör den en jävla brutalt rus åt min vänstra sida om piren. Så jag fick snabba mig runt för arr den inte skulle nå den starka forsen igen. Ska tilläggas att öringen var så brutalt stark, starkaste än många gäddor jag fått, att jag inte kunde hålla spöet med bara styrkan i handleden. Och ändå är jag bra stark! Så jag fick sätta butter på spöet i jumsken och verklgien bryta!! Som att fiska lax på tvåhand. Men hur om, efter det var kampen slut. Och jag kunde taila detta monster till trutta!! Då ser jag att polaren precis hade kommit fram. Jag står nu alltså nere i vattnet och har ett bra tag om fisken, lyfter upp den över piren och min kompis bara skriker!! Jag var så uppe i varv att jag somnade sju på morgonen, fick fisken tolv timmar tidigare Min livs öring, 80cm prick och nästan 6kg. Hade ju varit fränt att få en havsöring i samma storlek, men nu var det en brun-skogs-öring i Jämtland!!!!! Absolut det den brutalare fisk jag fått!! Den slår lätt min 17kg lax! Kommer att leva många år på detta! Hoppas ni får uppleva något liknade mina vänner!
  5. 6 points
    8 fiskedagar, 9 älvar, 300mil på vägarna, en Winter Steelhead. Fullständigt värt allt. Mitt flyg var försenat ner till Frankfurt, så Dansken skickade gatenummer och så det vara bara att lägga benen på ryggen och mosa igenom terminal efter terminal med securitystopp mellan varje och alla skulle de såklart klämma och känna på skäggiga mannens mystiska metallrullar. Jag hittade Dansken och 14 timmar senare landade vi på militärflygplatsen i Comox och lugnet kom. Öbon plockade upp oss och vi rullade hem till honom för St Patricks Day Dinner med familjen och efterföljande ljug och kamratskap i ”the shed”. På morgonen packade vi in oss i jeepen och drog norrut och spenderade första dagen i Jättarnas dal, ett kärt återseende och Öbon missade en. Vi blev dessutom kollade för fiskekorten av två trevliga pickadollbärande fiskepoliser. Trevliga typer (som alltid med Kanadicker) och kul att se att de smyger runt i buskarna. På eftermiddagen rullade vi vidare norrut och bodde på ett sunkigt motell i sista staden på asfalterad väg för att ha bra slagläge för morgondagens exploration day där vi planerade köra över bergen och reka tre för oss alla okända blåa streck på kartan. Vi kom upp tidigt och det snöade men vi tog på oss våra big-boy-pants och drog nordväst på grusvägar upp mot bergspassen. Det snöade och det snöade men kändes ändå ok tills vi började skumpa runt utan att länge se de stora groparna i vägen för allt var vitt, vitt och alldeles platt. Vi hade kommit 7 km på vår minst 30km planerade sträcka när vi stannade och öppnade dörren för att kolla hur mycket snö det var och det var visst uppe till tröskeln på jeepen. Öbon bara “FUCK, FUCK, FUCK, FUCK if we get stuck here we´re fucked. Lets get the fuck outta here!!” Sagt och gjort, vi lyckades vända tack vare den korta hjulbasen på Jeepen och stack som slirande råttor med eld I baken ur bergen och klarade oss men det var på håret. Dansken var helt skräckslagen men jag tyckte det var hur gött som helst, lämna det trygga tråklivet bakom sig och bara ösa på och ”get the caveman on”. Vi kom loss vinterbergens grepp och körde tillbaka till Jättarna dal där vi bodde över i fiskepojkens stugor. Vi körde på i nedre delen av älven på förmiddagen men det kändes inte helt 100 så vi drog några timmar ner och ut till en älv som enl graferna så bättre ut på mid Island. Helt otroligt fin denna gamla klassiker och det kändes superhett när vi betade av run för run och vi fiskade bla i tidvattenzonen i hagelstorm men efter två dagar fick det vara nog och dessutom verkade Jeepen fått stryk av vinterbergen för bromsarna sluta funka emellanåt. Vi blev tvungna att haul ass österut mot civilisationen för att inte fastna i bushen och efter en omständlig tur kom vi fram. Dagen efter hade vi mekanikertid och tyckte att Öbon skulle få slippa oss en dag för att vara med familjen så vi fixade lift upp till Jättarnas dal igen med en fiskekamrat med en stor, ful, vänsterstyrd och alldeles underbar Delica: en Japansk, smal och hög typ off-road-van, en helt makaber skapelse. Tidigt på morgonen blev vi hämtade och efter ett par timmar avsläppta för att avverka floden själva med en upphämtningsplats och tid. Det blev en lugn dag med Danskt hygge och många korsningar av älven fram och tillbaka för att ta oss framåt. Älven var ok men inte helt bra så det kändes som att vi kunde ta det ganska lugnt och spara på krafterna. Till vår stora förvåning stod det en monstruöst stor truck på vår upphämtningsplats och kamrat Öbon hoppar ut och lever om. Vi hade ju sagt till mekanikerna att vår ersättningsbil var tvungen att klara ”the island fishing life” men en 7 meter lång Dodge Ram 2500 kändes lite väl bra men den funkade fint resten av veckan och jag hade ett eget vardagsrum i baksätet. Vi körde långt söderut till Kossornas dal för Dansken ville ha fisk. Det var riktigt högt vatten och svårt att komma till och dessutom hade ett nyligt lerskred sett till att älven var vit. Men det sket vi i och efter en halvdag på kilometervisa stigar på ”fel sida” för att komma på ofiskat vatten åkte vi till den gamla godingen till run där vi tre träffades för första gången för fem år sedan. Där tappade Öbon tre och jag en. Dansken hade inte ett nyp. Jag och Öbon kom överens om att Kossornas dal är för lätt och civiliserat och vi längtade båda tillbaka till bushen och dessutom var han tvungen att ta hand om ungarna dagen efter så vi körde tillbaka till base camp. På kvällen träffade vi vår fiskekamrat för nästa dag ”le Quebecoise” och mot Danskens protester körde vi nästa dag ännu djupare in i den nordvästra delen av ön där vi återigen drabbade samman med branta grusvägar och snö men i denna passagen vann vi och kom fram till en för oss alla outforskad älv. Han hade tidigare i veckan tagit sig till mynningen med sin lilla jetboat och skrämt upp ett helt sjok Steelhead att gå över tröskeln upp i älven men en logjam hade hindrat vidare uppfart och en storm hade nästan dräpt honom så nu var han sugen på att försöka landvägen. Det blev mycket utforskning och vi gick via kartor, magkänsla, pannben och jävlar anamma för att bryta oss igenom regnskogen i jakt på bra runs. Vid ett par tillfällen satt jag helt fast i buskagen, jag menar FAST. Fick bryta mig loss och kravla ut. Det regnade och var allmänt jävligt och efter många mödor och vilseresor trillade Dansken och vred sitt knä illa. Det blev droppen för honom, han svor och tyckte att det var rent piss alltihop och att man fan inte kunde åka runt en hel dag för att hitta 20min fiskevatten. Jag trivdes som aldrig förr. Ute på gränsen av vad som är möjligt och trevligt sällskap. Den där Quebecoise och hans hund Skeena var ypperligt burdust sällskap. Man kan skriva en bok om hans historier men det får bli en annan gång för det blir nog en DIY resa till Skeena country med jetboat tillsammans med honom så småningom. Inbjudan om både augusti och november står men tid och finanser är det tyvärr lite mer ont om så jag fick nyss tacka nej till en sen augustiresa. Typiskt att pengar och semesterdagar inte växer på träd för oss vanliga dödliga. Efter hemkomst till base camp 5 timmar söderut sent om natten lades nya planer upp som till Danskens förtret innefattades av ännu en resa norrut och denna gång så långt som inte ens Öbon varit. Han var redo att klappa ihop men vi övertygade honom att trassla in sig i trucken på morgonen och vi drog norrut till asfalten tog slut och sedan västerut i flera timmar på grusvägar. Denna gång var vi långt ut, herrejävlar alltså. Inte ens Öbon hade någonsin tagit sig så långt ut landvägen förut. Vi hittade vår älv och började klättra ner. Som vanligt såg andra sidan bättre ut och Öbon och Dansken begav sig uppströms för att korsa men i det kristallklara vattnet tyckte jag nog att jag kunde korsa där jag var. I kristallklart vatten är det svårt att bedöma djupet… Jag började gå och det gick bra, sedan blev det djupt. Strömmen fick tag och lyfte mig så fotfästet försvann. Jag meddelade kamraterna med ett ”fuck it. I´m swimming”, fick ett AWESOME! till svar, slängde in spöt i munnen och började simma för att korsa. Vadarna fylldes med iskallt vatten men jag simmade på för glatta livet och kom över till andra sidan och gick uppströms för att leta reda på bra vatten. Dansken och Öbon gick neråt och när jag efter noggrant plockande på min sträcka var tillbaka vid övergången tänkte jag att det nog var dags att gå tillbaka till trucken för att tömma vadarna. Det hade jag inte gjort innan för jag vågade inte ta av dem för det blåste kallt från havet och emellanåt haglade det så jag valde att värma upp vattnet och leva med det. Men efter att ha stått utvadad och fiskat ett par timmar var jag rejält kall men tog ändå en noggrann titt på vattnet som redan gåtts igenom av Dansken och såg ett par förföriskt placerade stenar. Jag var bara tvungen att gå ut och peta av dem och det var ett bra beslut. Jag fann det jag kommit för precis där den skulle vara och efter ett par varv i den lilla poolen fick jag tag på tafsen och kunde jag skaka loss flugan från mungipan på det vildaste och vackraste man kan se i mina ögon. Kylan var bortglömd och resan var räddad. Jag tog mig upp till trucken och tömde vadarna och bytte om till torra kläder och vi plockade av ett par andra pooler vi hittade på vägen ut. Dagen efter drog vi av ett par klassiska älvar, bla Roderick Haig Browns lilla älskling, en verklig pärla till älv. Tillbaka till den gyllene älven ner ut och upp igen. Och så höll vi på, upp och ner öst och väst, fram och tillbaka i jakten på perfekt vatten och dess skatter. Vi tappade räkningen på dagarna och klockan och allting bara flöt ihop av dåliga motell, grusvägar, Tim Hortons och nästa kast och vi visste knappt var vi var längre, bara att det var bra vatten, vi var lyckliga gossar, lyssnade på Grateful Dead och det var allt som spelade någon roll. Jag var ganska tomögd när jag missade min flight hem i Frankfurt men ingenting spelade någon roll i det läget för ännu ett kapitel om mitt paradis och livet jag är menad att leva stängde när jag klev på planet i Comox. Det var svårt att återanpassa sig till en stad i mellansverige denna gången. Snart är det vinter igen. Winter Steelhead är det enda som räknas. Jättarnas dal kryllade av Elk så vi fick ha lite koll i de trånga passagerna Ingen vadar och korsar en älv så potent som Öbon, ingenting kan stoppa honom. Det finns gott om skogskatt på nordvästra ön så man får ha koll på klipporna Lita halvklart vatten, just här var det mer än metern djupt Fetaste svingen, sexigt vatten En glad Svensk och en glad Dansk En behemoth till fordon, en glad Öbo och en glad Dansk Mitt "heroshot". En minut efter jag fått den, flugan är mitt vittne. #keepemwet Dansken släpper något mindre, förmodligen resident In the middle of nowhere. Denna bilden får avsluta. Until next time...
  6. 6 points
    Mitt Sage Slt #4 fick verkligen bekänna färg mot denna kluns
  7. 6 points
    Det finns allt några stora här på västkusten! Uppskattad längd, mellan 90-94 cm. Återutsatt med god hälsa.
  8. 5 points
  9. 5 points
    Ett jäkla väder !
  10. 5 points
    Naturupplevelsen i Driva är svårslagen
  11. 5 points
    Havsöring är en myt, uppfunnen av hysteriskt fnittrande haspelfiskare. Som älskar se flugfiskare stå vid oändliga kustvatten och slänga sin lilla fluga 20 meter ut i våra massiva nordliga hav..
  12. 5 points
    Ett giftigt mönster när Bibio svärmar.
  13. 5 points
    Förhandlade inte så mycket. Tog med mina tre yngsta till Lagan när de kunde gå hjälpligt i gummistövlar (hummihövlar). Försåg dom med "metspö", flytväst samt fäste dom i löplina. Bra med träd vid vattendrag . Då drogs dom inte ner under vatten till alla skarpa sprängstenar och jag kunde hala in dom bekvämt. De var för stora för att utlösa laxhugg. Så allt var frid och fröjd. Ett Trangiakök för nyponsoppan och ett paket mariekex kompletterade det hela. Och som vanligt när alla säkringar var på plats hände inget. De vandrar, tältar eldar och fiskar glatt numera. Samma med mina två barnbarn. Så nu har jag sex potentiella och kunniga fiskekompisar (när deras knappa tid räcker)... Enda vägraren är frugan, men hon var åtminstone med och padlade under förra millenniet. Falsk marknadsföring...Fast tänker jag efter riktigt noga så har hon andra förtjänster.
  14. 4 points
    Överlever med ett Sage little one 382-4 med en Lamson lt
  15. 4 points
    Gillar min nya combo - Z Axis och Einarsson 5 Plus...
  16. 4 points
    Måste bara lyfta hatten för denna lina. Otroligt skön i dess alla aspekter Lätta att kasta med,,underhandskast,ö-handskast...är klumpen ute!..så ett luftkast..å vips så kastar en den iväg med en massa runningline..Linan är på strax över 30m...första gången jag sopat iväg en lina utan för rullen!!..var tvungen att testa, trots att jag inte gillar för långa kast...svåra att hantera. Rätt tafs!..så rullar den ut alltid jämt å bra..men så är det med alla linor...men mycket lättare med denna...har faktiskt Gräsmatte-kastat under 2v. semester i Finland med både #5 + #8 Båda funkade fantastiskt bra. Det är vad jag vill säga om linan...andra får säga vad fan dom vill.
  17. 4 points
    Den korta natten fortsatte med ett väldigt trevligt fiske. Vi luftade säkert ett 10-tal öringar varav en på 48cm! Merparten fick gå tillbaka men vi sparade några "lagom" matfiskar mellan 35-40cm. Från samma vatten men så olika tecknade Nöjda? Jovars..! Gryning på gång. Nu var man ordentligt mör i kroppen efter en hel dag och natts fiske plus vandringen. Återstod bara vandringen på en halvmil tillbaka.. Äntligen på rull hemåt igen i ottan stötte vi på den Norska vägrenen Under hemvägen sjönk temperaturen stundtals ner till nära 0 grader. Slut på dag 5
  18. 3 points
    Med riktigt små barn kan dagpass va det enda som det finns tid till Blev ett par timmar kring lunch igår med en 10 månaders på ryggen o iaf ett bra hugg!
  19. 3 points
    Fixade klart min trotjänare idag, handtaget hade krackelera å den såg bedrövlig ut. Så nu är den redo för nya äventyr
  20. 3 points
    Danielsson LW 4seven i mycket fint skick. Vänstervev. Fräsch flätlinebacking (Fireline) följer med. Pris: 2100 SEK inkl rek.frakt SÅLD-Danielsson LW 4seven Wide + extra spole, båda i mycket fint skick. Vänstervev. Fräsch flätlinebacking (Fireline) följer med. Pris: 2700 SEK inkl rek.frakt Skicka PM vid intresse! Mvh Tobias
  21. 3 points
    Lite gott att äta på till fjälls....
  22. 3 points
    Vilken sjuk jävla fisk, stort grattis! Även om den är stor som en gädda så är la gälgrepp ej o rekommendera på öring(finns o läsa om för den som orkar). Brukar ju funka o lägga dem grunt i vattnet o ta bild...
  23. 3 points
    Hej, filmen ifrån när jag åkte med ett team till Grönland för att scouta vatten är nu klar och ni finner den nedan.
  24. 3 points
    Bergqvists lyckades inte bara få dem att ändra namnet, man lyckades tom få Powell att tillverka tvåhandsspön ( 15 + 13 fot ), något som de aldrig nånsin gjort tidigare. ( amerikaner på 80-talet hade ju noll koll på tvåhandsspön ). Det blev helt suveräna laxspön som ännu idag är mycket bättre än det som nu finns på marknaden. Själv är jag lycklig ägare till tre 15-fotare, en 13' och ett enhands 9' #6. Spöna är snart 30 år gamla och de har hjälpt några hundra laxar på land men är fortfarande precis lika bra.
  25. 3 points
    känns lite som; hej jag har en och en halv miljon att spendera på en bil, en Ferrari kanske? finns det ngn bilhandlare som har öppet på lördag då jag åker från Åre till Stockholm? - KIA Handlaren i Orsa har lördagsöppet!
  26. 3 points
  27. 3 points
    Den är rätt dum!!! ..därför min puppa fungerar så bra.
  28. 3 points
    Mitt Bambix spö samt Laaambi rullen fick gå i pension. Det visade sig att rullen inte tålde vatten... Min kust combo är nu: Loop evotec G3 LW samt ett Hardy Zenith #7 spö.
  29. 3 points
    Fick med mig nya havsöringsspöt på premiärtur i samband med dagens tur på stranden. Första intrycket lämnar rejält med mersmak. Scott har tagit fram en riktigt snabb och trevlig serie i Meridian och den här 9' #6:an har allt jag behöver när det gäller kraftreserver. Jag gillar det här spöt skarpt och A Jensen intermediatelinan i wf6I visslar iväg i vinden och lägger flugan där jag önskar utan nämnvärd ansträngning. Jag har kombinerat spöt med en Lamson Waterworks Force 2. En superlätt rulle som matchar det här spöt perfekt. En kul parentes är att rullen är så lätt att spöt flyter om man släpper spöt i vattnet. Så don't worry om spöt flyger överbord... ;D återkommer med lite mer matnyttigt senare i höst när jag hunnit med några fisketurer med spöt.
  30. 3 points
    Fick med mig en idag mitt på dagen runt 12.
  31. 3 points
    Sorterat inför fiskeresa norrut. Fått ner hårdvaror till bara två rullar, två spön, tre flugaskar och en påse med allmänt jox - förutom vadare, väst etc. Rekord för mig :-) Inte ens termometer, magpump, reservrullar, reservspön eller reservrullar & spön för reservrullar & spön... Sjukt nöjd med mig själv.
  32. 3 points
    27/7 Jepp! jag var vid Ålabodarna igen. Ankomst 19:00, hemgång: 23:00. Har uppgraderat min utrustning den senaste tiden och det senaste köpet var ett Hardy spö. Önska att jag kunde säga att det första jag fångade var en öring...men det blev en torsk...Andra fisken blev faktiskt en öring...och sedan torsk, torsk och...torsk. Man kan säga att jag torskat. Men jag är super nöjd med spöet och det kommer bli många öringar fångade med detta spö. Ha D. Johan
  33. 3 points
    Mesigt. Går säkert inte ens att torka torrflugor i innertaket. För tjock och dyr inredning för att de skall fästa precis lagom utan att lossna. Väljer min slitna 9-3 som oftast har begynnande mögel och ytrost i reservdäcksbrunnen efter otaliga turer med blöta vadarkängor som kondenserat luften. En vacker dag hoppas jag dock ha råd att uppgradera till en bil som når Lappland utan att jag håller tummarna och som klarar terrängkörning med fiskekompisarna i bilen istället för att de knuffar på utanför. Men då skall det vara en bil där en utvält kaffetermos i sätet möts med en axelryckning och där det känns som en smart lösning att fästa bindstädet i bilen under den öppna bagageluckan när det regnar. Kylbox ja, kyld champagne nej. Jag kan sträcka mig till en hållare för en bib. Kaffemugghållare på alla platser är ett måste.
  34. 3 points
    Har gått igenom precis allt, till och med gamla spinngrejer (för att de ska ut på blocket, inte användas, jag lovar) senaste veckan efter att jag irriterade mig på dålig organisation under förra veckans tur norrut. Man kan tydligen ägna mycket tid åt att bara vända på sakerna, göra rent dem och lägga dem på rätt plats. När det var som mest kritiskt låg allt uppradat på vardagsrumsgolvet i prydliga rader. I samband med det kom en tekniker förbi för att titta på min tvättmaskin och passerade då mitt mästerverk. Han stannade och bara glodde en god stund och fortsatte sedan utan att säga ett ord. Jag tror han förstod.
  35. 3 points
    Fräck kille, gör reklam i min fiske dagbok. Skickar genast mina gummiankor på han.
  36. 3 points
    Här är ett klipp på när jag kastar igen. Ett kast på cirka 36-37 meter. https://www.youtube.com/watch?v=7rJHXWh5BSc
  37. 3 points
    Hei hei! En liten video:
  38. 3 points
  39. 3 points
    Skaffa en bra barnryggsäck och fixa bra grejer/kläder till barnen. Jag hade en Vaude ryggsäck. Det är inga problem att ha med sig barnen om man väljer ett lämpligt fiskealternativ och fiskar lagom mycket, har med sig fika och ger barnen tid både mellan och under fiskestunderna. Mina tre barn har älskat att vara med mig ut. vill man sabba ett barns fiskeintresse ska man ta med dem på maratonfisketurer efter stor fisk... tänk bra fiske där det händer mycket och fiska helst inte mer än ett par timmar även om fisket är bra. Är fisket kasst kanske 30 minuter är precis lagom den dagen.
  40. 3 points
    Två bilder från V27
  41. 2 points
    Fotomässigt suger bilden såklart(orkar inte med GoPro), men skildrar ändå kampen mellan bra och dåligt väder, likaså min kamp mot knotten Platsen är Heidarvatn på Island...
  42. 2 points
  43. 2 points
    Grattis till en Kanonöring!
  44. 2 points
    Blev en ganska bra dag vid ån ändå!! Säveålax......dom finns där men låter sig inte luras i första taget. En av de bästa dagarna jag haft hittills sen jag började fiska får jag ändå säga:) Efter många tappade fiskar var det äntligen min tur!!
  45. 2 points
    Då har jag köpt en GoPro för att fotografera torsk mm. Borde ha den i början av nästa vecka eller nu på fredag. Av någon anledning när jag kolla runt efter en kamera gled jag även in på avdelningen med drönare...så balla! men dyra...men...så balla! och det finns dom med kamera... Jag lugnar mig med en sådan för tanten såg när jag titta på olika videos av drönare på Youtube och hon sa -köper du en sådan vill jag också ha en...hon är pryl bög precis som jag...eller, eftersom hon är kvinna...blir hon då...pryl lesbisk? Svenska språket är komplicerat..tur att jag är skåning.
  46. 2 points
    Kör Xc70 nu, hoppas kunna jobba upp ekonomin till att göra den till en dedikerad fiskebil och skaffa en till för vardagsbruk: ut med baksätet, in med ventilation, svetsa fast spöhållare med lås på huv och tak, en hyfsad sovplats, kanske en liten skärm för film i taket, förvaring för bindgrejer osv. Compact living galore! Eller ge mig en Benteyaga, kan ju alltid sälja den och köpa en fet husbil med extra allt
  47. 2 points
    Provat snus en gång under en fest. Gjorde en liten boll av det. Stoppa in det under läppen. Drack öl, öl, öl och sjöng karaoke. Sedan var den borta?!?. Avsluta kvällen Kramandes porslins skålen...aldrig mer.
  48. 2 points
    Jag brukar handla på Snäjk i Vänersborg. Dom har linor och spö för provkastning. Hemsidan är tråkig men affären är helt ok, https://www.snajk.se/hem
  49. 2 points
    Ja ha!...Med en tår i ögat har ännu en av mina ögonstenar lämnat mig. Konstigt att man kan bli så känslosam över en bil...men jag antar att så är det med vissa av oss killar och bilar. Tyvärr ska jag sälja en till...fy fanken. Orsaken är att jag inte hinner med, jag har för många intressen. Om jag ska ta upp motorintresset igen så blir det antagligen med en Harley Davidson. Jag behöver då mindre plats och lättare att mecka med så det borde fungera bättre. Fick ta några sista bilder på bilen innan den gav sig iväg på en lång resa. Detta var en av tio som såldes i Sverige av bilhandlare...
  50. 2 points
    Snyggt Eric, övning ger färdighet, inte dyr utrustning