Hoppa till innehåll
Jonte66

Sa Aircel

Recommended Posts

Hej,

ska köpa ny lina till mitt klass 6 spö, Sameo classic. Vill inte lägga ner några jättestora pengar på lina till detta spö då jag precis inhandlat ett Loop Blueline som jag tror jag kommer ägna mest tid åt.

Men till mitt Sameo spö tänkte köpa en lina från Scientific Anglers kallad Air cel. Är det någon här som vet vilken klass på linan som kan funka bra ihop med mitt Sameo spö? Är Sameo spöna korrekt klassade? Kan det funka med en klass 5 lina? (den finns på rea just nu).

Tack på förhand. :)

När jag ändå har startat detta inlägg så kan jag komma med en till fråga.. Riktat till dig som har ett Loop Blueline i de lättare klasserna (jag har ett 3/4). Vilken lina kan funka bra på detta? Många säger att man ska gå in i den lokala butiken och testa lina men jag har aldrig kört med att så lätt spö förut så jag har inget att jämföra med, svårt att veta vad som passar och inte passar då, utöver det som har jag bara kört med DT lina innan.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Är ingen expert på detta med olika linor etc....

Vet dock att Sameo's spön är rätt klassade och att de fungerat ypperligt tillsammans med Sameo's egna linor.

Har ingen erfarenhet av Scientific Anglers linor och ej heller av Loop's spön.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

De SA air cel linorna jag har provat har känts lite lätta,jag har klass 5 lina till mitt klass 4-5 och det funkar

Göran

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

SA Air Cel linorna är rätt klassade.

Liksom Sameospöna.

#6, bör du ha.

Air Cel är en skitbra lina, tycker jag. Definitivt värd den blygsamma slant den betingar.

Har en som jag haft i många år.

Helt prickfri.

-_-

Redigerad med Uigeadail

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vill bara hålla med föregåeende talare...Air Cel linan är en suverän lina, känns som om den är rätt klassad.

Är inne på min andra eller tredje nu!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Air Cel är en mycket bra lina. Rätt klassad och med en tunn profil som gör att den går lätt genom luften. Kanske lite kort med sina 25m.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Air Cel är en mycket bra lina. Rätt klassad och med en tunn profil som gör att den går lätt genom luften. Kanske lite kort med sina 25m.

jasså lite kort, och hur ofta behöver man kasta dryga 30 meter, 25 meter räcker nog för de flesta

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Syftade på att linan kastar väldigt bra och att det inte är så svårt att skicka backingknuten genom ringarna.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Annars känns det härligt när backingen rasslar ut genom ringarna :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.