Hoppa till innehåll
klinkhammer

FISKE I FALUN

Recommended Posts

Lyfter den här tråden då staten beslutat att jag ska ta mitt pick och pack och flytta till Falun. Inte mig emot dock då Falun förefaller vara en mysig stad (var ett par år sedan jag var där men tog bilen upp med tjejen igår och kollade läget) med fin natur runt knuten och goda möjligheter till utomhusaktiviteter.

Är sugen på bra vatten för flugfiske och gärna någon att fiska med. Fiskar helst inte gädda kan tilläggas. Tips mottages tacksamt

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
2 hours ago meek sa:

bodde några år utanför Enviken (i Svärdsjö) och fiskade en del på dessa 5 ställena
för att lindra abstinensen lite ;)

https://kartor.eniro.se/m/wHCXK

fina kast möjligheter på alla 5 ställena, nummer 2 är störst chans på större fisk.
3 och 4 är det rikigt gott om öring på, många runt 6 hg.

fiskekort https://kartor.eniro.se/m/l2NgR

Stort tack! Ska jag lägga på minnet!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 28 januari 2018 at 11:00 gurchan sa:

Lyfter den här tråden då staten beslutat att jag ska ta mitt pick och pack och flytta till Falun. Inte mig emot dock då Falun förefaller vara en mysig stad (var ett par år sedan jag var där men tog bilen upp med tjejen igår och kollade läget) med fin natur runt knuten och goda möjligheter till utomhusaktiviteter.

Är sugen på bra vatten för flugfiske och gärna någon att fiska med. Fiskar helst inte gädda kan tilläggas. Tips mottages tacksamt

Nämen vad trevligt!

Då är du ju runt hörnet från mig och kan komma till Gävlekusten och plocka HÖ!!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

@gurchan

Jag är flugfiskare i Falun och har några åar jag besöker i trakten utöver flugfisket i Älvkarleby och resten av gästrikekusten! Men behöver någon att åka och fiska med :D Byströmmen ligger ju endast 1 timme från Falun och är verkligen en trevlig liten å med vild fisk.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Låter som att det finns fiskemöjligheter och kanske sällskap om man har tur? :D Känns ju lovande nu när man kan känna våren nalkas i luften. Skicka gärna ett PM om du vill slå följe.!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Bumpar denna då jag har svårt att hitta bra , gärna mindre, strömmande vatten. fiskar bara c&r och känner ingen här uppe att skvallra för, pm går bra 🤗

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.