Hoppa till innehåll
Guest Gaston

Havsöring GBg:s området

Recommended Posts

Var det nån mer som var ute och kämpade idag? Hade fullt sjå att inte blåsa omkull och/eller bli nerspolad av vågor och trilla i plurret. Nån som fick nåt?

Kan ärligt talat inte säga om jag hade nåt hugg idag. Vågorna ryckte och slet i linan åt alla håll. :)

Men nu fick jag iaf kvitto på att det går helt okej att kasta med en sexa i 15-20 sekundmeter iaf!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Även jag var ute med en mjuk #6...

Hade lite småryck och hugg men inget som direkt hetsade upp mig. Kompisen släppte tillbaks en under måttet.

Kvällen var mer rolig för att det tokblåste än att det var en fantastisk fiskedag. Fast kaffe, gott sällskap och frisk luft gör susen för humöret. Att vattenståndet hann stiga över nivån på vadarbyxorna på hemvägen då vi vadade iland fick oss att fnissa i falsett. Det kalla havsvattnet som strilade ned i skrevet gjorde sitt till.

Rickard.

• Like 1
  • Haha 3

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
21 hours ago salmo prutta sa:

Hade lite småryck och hugg men inget som direkt hetsade upp mig. Kompisen släppte tillbaks en under måttet.

Kvällen var mer rolig för att det tokblåste än att det var en fantastisk fiskedag. Fast kaffe, gott sällskap och frisk luft gör susen för humöret. Att vattenståndet hann stiga över nivån på vadarbyxorna på hemvägen då vi vadade iland fick oss att fnissa i falsett. Det kalla havsvattnet som strilade ned i skrevet gjorde sitt till.

Rickard.

Klassiker!

när inspirationen tar över å en glömmer å hålla koll på hur mkt vattnet stiger...

körde en repa på Tjörn idag med Lundberg, närmre 10 luftade tillsammans... mest smått men varsin godkänd 52,5 samt 53cm... viktiga 5mm🤓

Skön avslutning på 2018👍

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
23 hours ago salmo prutta sa:

Rickard.

Kan nog ana var du va nånstans.Kompisen fick sig en vattenbad också men hans felsteg va att han va tvärsäker var man skulle vada över till fastlandet. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Var ute en sväng idag också, tre ryck och en följare. Landade en silvrig under måttet. Mörk räka.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Bara 2,3 månad kvar nu! :) 

Tagit upp flugbindandet igen efter en låååång paus. Känns bra att pilla med lite förberedelser medan man sakta ser fram emot våren. Havsöringsflugor visade sig skitroliga att binda jämfört med små sländeimitationer. Bundit lite Polar Magnus, Wooly Buggers med och utan tratt (Magic Head) och nu även börjat gett mig på lite räkor. Laserräkan var ju ruskigt lättbunden. Se bilder nedan. Tips på bra mönster på speyräka? Vad binder ni?

image.png.1459eb962013de6e0409909169ff05e7.png

image.png.6888fd03e968bc4829c8d3a4837e82d5.png

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
30 minutes ago, Westie said:

Bara 2,3 månad kvar nu!  

Tagit upp flugbindandet igen efter en låååång paus. Känns bra att pilla med lite förberedelser medan man sakta ser fram emot våren. Havsöringsflugor visade sig skitroliga att binda jämfört med små sländeimitationer. Bundit lite Polar Magnus, Wooly Buggers med och utan tratt (Magic Head) och nu även börjat gett mig på lite räkor. Laserräkan var ju ruskigt lättbunden. Se bilder nedan. Tips på bra mönster på speyräka? Vad binder ni?

Snyggt!! Hur kommer det sig att du klippt underkant av tratten?

Vill också passa på att påminna alla runt Göteborgs-trakten att det är havsöringens dag nu lördag den 26:e Januari, det får ni inte missa! Där kommer det att finnas gott om inspiration, likasinnade och utrustning att kika på ^_^ kolla evenemanget på Facebook för all info.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
33 minutes ago, Lodjur said:

Snyggt!! Hur kommer det sig att du klippt underkant av tratten?

Tackar! Det var ett tips från Bauer på Fly TV, det ska göra att flugan håller sig stabilare och mest wobblar sida-sida snarare än börjar rotera. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago, Westie said:

Tackar! Det var ett tips från Bauer på Fly TV, det ska göra att flugan håller sig stabilare och mest wobblar sida-sida snarare än börjar rotera. 

Okej. Jag har gjort några (om än mycket fula) maskar med tratt på. Har inte kunnat testa hur gången är på dem, men då är kanske detta något jag bör göra på dem med ^_^

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.