Hoppa till innehåll
Salmon11

Evotec Linor

Recommended Posts

Hade möjligheten att få prova Loops nya Evotec-linor vid en införsäljning på en butik. De ska dydligen komma i 85, 100, 140 dvs 8,5m 10m och 14 meter.

Jag provade 85 flyt klass 5 0ch 100 int klass 6. Måste säga att jag blev oerhört impad! 85 kan jag tänka mig vänder över vilken guldskalle som helst och int 100 kommer helt klart bli mitt val på kusten, om den skunker som Loop säger. Är det någon mer där ut som har erfarenhet av linorna och till och med kanske fiskat med dem??!!?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Dom är som du säger ;)

Dom är otroligt behagliga att kasta med. Bra tappering på dom, och det går att kasta långt med 100 just för kusten :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kostar??

Vad jag förstår skulle de kosta 590:- spänn!! Inte mycket för vad man får! Andra linor ligger ju en hundring drygt dyrare!

hoppas de kommer till havsöringspremiären så att man kan fiska med en. 140 måsrte ju vara en långkastare!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vad jag förstår skulle de kosta 590:- spänn!! Inte mycket för vad man får! Andra linor ligger ju en hundring drygt dyrare!

hoppas de kommer till havsöringspremiären så att man kan fiska med en. 140 måsrte ju vara en långkastare!

Får väll se hur länge den håller med innan man uttalar sig om prisvärdhet!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Får väll se hur länge den håller med innan man uttalar sig om prisvärdhet!

Ehh ? håller?!?

Det finns väll egentligen inga linor som inte håller måttet på marknaden idag. Enligt säljaren som var i butiken så är det PVC-plast liknande den som sitter i Snowbys Glider. Så det kan ju inte vara sämre än något annat, snarare tvärt om!?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ehh ? håller?!?

Det finns väll egentligen inga linor som inte håller måttet på marknaden idag. Enligt säljaren som var i butiken så är det PVC-plast liknande den som sitter i Snowbys Glider. Så det kan ju inte vara sämre än något annat, snarare tvärt om!?

Ptja, jag brukar ju istället för att lyssna blint på säljarna vänta och se vad som händer när folk börjar testa saker istället. Inte så konstigt att säljaren säger att den är bra kanske? Det är ju hans jobb.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ehh ? håller?!?

Förstår inte hur linan inte kan vara sämre än något annat än heller?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ptja, jag brukar ju istället för att lyssna blint på säljarna vänta och se vad som händer när folk börjar testa saker istället. Inte så konstigt att säljaren säger att den är bra kanske? Det är ju hans jobb.

Finns någon särskild anledning att misstänka att Loop helt plötsligt sänkt sin kvalitet på linor? Dom har gjort riktigt bra och hållbara linor i många år nu och jag kan inte förstå varför man skulle tro att det helt plötsligt blir sämre kvalitet?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Såg 85:an i luften idag och jag har aldrig sett min illakastande polare skicka iväg en fluglina så långt och snyggt.

Provade ej linan själv men är mycket nyfiken på 100 o 140 modellerna.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har haft tre Loop multilinor wf6...coatingen har spruckit på samtliga efter några månaders dängande på kusten. Fått nya på garantin men jag köper inte loop igen! Har även en multi clearint. samma visa med den, fiskat knappt två säsonger och coatingen har krackelerat bakom klumpen. Bra grejer!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Finns någon särskild anledning att misstänka att Loop helt plötsligt sänkt sin kvalitet på linor? Dom har gjort riktigt bra och hållbara linor i många år nu och jag kan inte förstå varför man skulle tro att det helt plötsligt blir sämre kvalitet?

Jag gillar bara inte folk som gör så jäkla uppenbar reklam :D Han har provkastat linan, och uttalar sig redan om att det är det bästa o mest prisvärda som finns, just för att säljaren sa det.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag gillar bara inte folk som gör så jäkla uppenbar reklam :D Han har provkastat linan, och uttalar sig redan om att det är det bästa o mest prisvärda som finns, just för att säljaren sa det.

Tycker fenomenet är lite roligt faktiskt!! så fort det kommer upp en tråd om Loop, vad som helst, så spårar den ur och de fåtal "antilopare" börjar på en gånga att gå ifrån ämnet och börja med sin smutskastning!!

Nu gällde det hur linorna fungerade i luften och dess kastegenskaper, vilket det inte är något som helst fel på, tvärt om. Visst, vi kan låta oss se hur hållbarheten är. Men som jakob skriver, varför skulle Loop sänka kvalliten när de precis höjt allt annat med tillexempel Europaproducerade och miljöcertifierade jackor tillexempel.

Nu gick jag själv från ämnet! men vill här och nu inte delta längre när ämnet håller på att spåra ur.

Det hade ju varit roligare att höra om det var någon som har erfarenhet av Snowbys glider jämnföra dessa linor, kanske det finns andra linor som har liknade coating och uppbyggnad? vad vet jag!!?

Men istället, som vanligt bara en jövla massa skitsnack´som inte har med ämnet och göra. Alla får ha sin åsikt, det är ett fritt land. Men starta då en ny tråd och ta upp det där istället!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.