Hoppa till innehåll
Jonas

Information - SBS-tävlingen

Recommended Posts

Hej på er.

Edge kommer vara med med en monter på sportfiskedagen på Möller Bil lördagen den 11 december.

vi har beslutat att vi ska ha en Step by Step tävling inför den dagen vi och har diskuterat fram ett tävlingsupplägg med Niklas Dahlin (Möller bil) och Niklas Runarsson (Global Moderator Edge) som båda med på mässan som arrangör respektive flugbindare.

Vi har delat in tävlingen i tre kategorier:

Harr/öring

Havsöring/lax

Gädda

Bästa SBS beskrivningen oavsett kategori vinner ett Vison Cult Fiber flugspö.

Övriga kategorivinnare vinner en Vision Vibe 85 fluglina.

För att öka spänningen bland alla som deltar så lottar vi även ut en Vision Vibe 85 fluglina samt tre filmer av Johan Klingberg (Torrfluga - del 2) bland alla som postar bidrag.

Jag kommer att närvara på Sportfiskedagen och presentera vinnarna vid lämpligt tillfälle.

Sista dag för inlämning av bidrag blir den 7 december. Alla tävlingsbidrag postas i den här arean och ni får posta ett bidrag per tävlingskategori.

Vi ser fram emot ett gäng fina bidrag! kom ihåg att ett högt deltagande är lika med goda möjlighter för likande tävlingar framöver.

Vi skickar givetvis priserna till de eventuella vinnare som inte kan deltaga på sportfiskedagen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Ligger fokus på att "hjälpa folk att göra en likadan fluga" eller snackar vi fototekniskt kunnande?

...eller är det helt enkelt jakten på den svårdefinierade "wow" upplevelsen som gäller?

Helt klart ett kul alternativ, skall försöka hinna med. Nån måste ju bli sist också!:lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vi gör en helhetsbedömning men kreativitet, fina tydliga foton, bra textbeskrivning osv är parametrar som spelar in i bedömningen. Det finns otroligt mycket fina sbs´s på edge och jag tror ni vet själva vad som brukar göra ett sbs mönster uppskattat? Kolla även på Andreas Lestanders SBS mönster på sidan utanför forumet. Jag kan tycka att det är lite trevligt med en bakgrundsstory till flugan innan sbs delen börjar. Ni har fria händer, gör ert bästa så blir det säkerligen hur bra som helst. :) det ska bli kul att se vad ni hittar på för något. :)

Kan även nämna att ni som postar mönster har full redigeringsrätt på era inlämnade mönster fram till och med att vi låser arean. Den enda begränsningen är att ni får posta max ett bidrag per kategori.

/Jonas

Ligger fokus på att "hjälpa folk att göra en likadan fluga" eller snackar vi fototekniskt kunnande?

...eller är det helt enkelt jakten på den svårdefinierade "wow" upplevelsen som gäller?

Helt klart ett kul alternativ, skall försöka hinna med. Nån måste ju bli sist också!:lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Observera att:

Medan det verkar gå att infoga hur många bifogade bilder som helst i ett inlägg (testade just med 30 stycken utan problem), går det inte att med -koden infoga mer än 10 bilder som ligger någon annanstans. Så ska ni göra en SBS med mer än 10 bilder som ni tänker länka in, gör så att SBS-en sträcker sig över flera inlägg. Skriv första inlägget och svara själv omedelbart på det. Använd sen svaret/svaren till resten genom att redigera dom. Genom att "paxa" inlägg på det viset, slipper ni ovälkomna kommentarer mellan inläggen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej på er.

Vi behöver fler bidrag i den här tävlingen.

Får vi ett bra deltagarantal kan vi säkerligen ha fler tävlingar med fina priser under 2011. Men det bygger på att vi maximerar antalet bidrag så det blir intressant för eventuella tävlingssponsorer att gå in med priser.

Jag gör min del genom en extra annonspush samt en tävlingssida på FP. Jag sätter mig med det nu.

/Jonas

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fixat. :)

Och notera att jag justerat sista dag för inlämning till den 7 december.

Jag gör min del genom en extra annonspush samt en tävlingssida på FP. Jag sätter mig med det nu.

/Jonas

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.