Hoppa till innehåll
jflyfishing

http://troutcastz.wordpress.com/ - New Zeeland

Recommended Posts

Den ser ok ut Glenn och vi skall kolla in på hemsidan och bloggen med jämna mellanrum :)

Haha ja gör gärna det ;)

Kör hårt boys... :)

Absolut! Kommer väl se lite bättre ut med tiden. Vi får se hur det ordnar till sig :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Riktigt stiliga flugor! Ser fram emot artikeln i FFiN och skall definitivt titta in på hemsidan framöver.

Skall ni binda till Älvräddarnas flugask?

Lycka till och kör hårt!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Blir sidan/bloggen lika bra som dina flugor, så blir det kanonbra :-)

Hehe ja, flugorna blir nog bättre än hemsidan..

Men vi får se, ska få proffssionell hjälp av en kompis med hemsidan :)

nice :) .. jag gillar den helvita "designen"

Tackar Anders! Jo, helvitt är det nya svarta :D

Riktigt stiliga flugor! Ser fram emot artikeln i FFiN och skall definitivt titta in på hemsidan framöver.

Skall ni binda till Älvräddarnas flugask?

Lycka till och kör hårt!

Ja, det kommer bli rätt mkt fokus på flugbindning, sen mer reportage-liknande saker när säsongen sätter igång mer :)

Och tack! :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Bra att Johan P binder flugor för det blir första asken jag nallar ur till i sommaren -_-

Haha det förstår jag mycket väl!

Kommer nog komma upp lite torrisar av han så småningom, men redan ikväll så finns det en SBS på en enkel streamer :)

Men det är väl inget för dej Clas?? :P

Chaser SBS på Tr;Outcastz

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Trevlig hemsida/blog och fantastiska flugor! Underbart! Ett givet bokmärke. Cool logo!

Några tips:

* Sidans namn är "Vad är nytt?" - inte så "porrigt" om du frågar mig ;) Detta är enkelt att ändra i WordPress (för jag antar att det är WordPress som är skalet?)

* När man prenumererar på era uppdateringar genom ett RSS-flöde och använder RSS-läsare typ Gruml eller Google Reader så är endast de första raderna med i varje uppdatering.

Redigerad med Mr. Smith

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Trevlig hemsida/blog och fantastiska flugor! Underbart! Ett givet bokmärke. Cool logo!

Några tips:

* Sidans namn är "Vad är nytt?" - inte så "porrigt" om du frågar mig ;) Detta är enkelt att ändra i WordPress (för jag antar att det är WordPress som är skalet?)

* När man prenumererar på era uppdateringar genom ett RSS-flöde och använder RSS-läsare typ Gruml eller Google Reader så är endast de första raderna med i varje uppdatering.

Well, jag hde faktiskt "Whats New" innan, så kanske ska ändra till det igen :P

Nr 2: Det där förstod jag inte ett skit av :D;)

Tack ändå Daniel! :) :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Well, jag hde faktiskt "Whats New" innan, så kanske ska ändra till det igen :P

Nr 2: Det där förstod jag inte ett skit av :D;)

Tack ändå Daniel! :) :)

OK. Låt mig förklara mig :)

1. Där det står "Vad är nytt?" eller "What's New" är alltså en hemsidas sidhuvud kan man säga. Så i ditt fall borde stå något i stil med "Tr:Outcastz" eller "Tr:Outcastz - flugbindning och flugfiske" eller nåt annat käckt. Sidnamnet är även intressant för Googles robotar, så det är lätt att sökoptimera sin sajt genom att ha ett korrekt sidnamn. Det vanligaste är att man har sidnamnet "Tr:Outcastz" på förstasidan och att man sen går vidare i "webbträdet" på sidan. T ex. sidan om din fina Aurivilli Spent, där borde det stå högst upp: "Tr:Outcastz >> Aurivilli Spent". Det gör det också enklare för Google, så om jag skulle Googla just Aurivilli Spent så ökar risken att din sida hamnar högt upp bland sökträffarna. Om jag skulle göra ett bokmärke på din sida idag skulle det bokmärket heta "Vad är nytt?" och inte "Tr:Outcastz". Sidan heter idag helt enkelt "Vad är nytt?". Svammlar jag? :)

2. Istället för att man surfar runt på bloggar är det väldigt bekvämt att använda en RSS-läsare. Den fungerar som ett e-postprogram, jag får alltså ett "mail" eller en uppdatering i det här programmet varje gång du postar ett nytt inlägg på din sida, eller någon annan av de mängder av bloggar jag prenumererar på uppdateringar ifrån. Man brukar kalla detta för ett RSS-flöde. Mer om RSS finns att läsa här. Man kan modifiera sitt RSS-flöde så att flödet visar hela uppdateringen, med all text och bilder så att man slipper att surfa runt med en webbläsare utan istället använder sin RSS-läsare. Detta är väldigt trevligt och väldigt effektivt. Det är även ett bra sätt att läsa bloggar på en iPhone eller iPad. Det finns mängder med RSS-läsare, den vanligaste är väl Google Reader. Om man använder MAC tycker jag att den bästa lösningen är Google Reader som bas och sen att man har appen Gruml installerad på sin MAC, det finns säkert någon liknande lösning för PC. Det här är ett väldigt bra och nu mer vanligt sätt att hålla sig uppdaterad inom sitt intresseområde, och man riskerar inte att missa någon nyhet. Det pratas ju mycket om "Twitter-flödet", det är är alltså ett "Blog-flöde".

Oj vad jag känner mig insnöad nu :blush:

Redigerad med Mr. Smith

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

OK. Låt mig förklara mig :)

1. Där det står "Vad är nytt?" eller "What's New" är alltså en hemsidas sidhuvud kan man säga. Så i ditt fall borde stå något i stil med "Tr:Outcastz" eller "Tr:Outcastz - flugbindning och flugfiske" eller nåt annat käckt. Sidnamnet är även intressant för Googles robotar, så det är lätt att sökoptimera sin sajt genom att ha ett korrekt sidnamn. Det vanligaste är att man har sidnamnet "Tr:Outcastz" på förstasidan och att man sen går vidare i "webbträdet" på sidan. T ex. sidan om din fina Aurivilli Spent, där borde det stå högst upp: "Tr:Outcastz >> Aurivilli Spent". Det gör det också enklare för Google, så om jag skulle Googla just Aurivilli Spent så ökar risken att din sida hamnar högt upp bland sökträffarna. Om jag skulle göra ett bokmärke på din sida idag skulle det bokmärket heta "Vad är nytt?" och inte "Tr:Outcastz". Sidan heter idag helt enkelt "Vad är nytt?". Svammlar jag? :)

2. Istället för att man surfar runt på bloggar är det väldigt bekvämt att använda en RSS-läsare. Den fungerar som ett e-postprogram, jag får alltså ett "mail" eller en uppdatering i det här programmet varje gång du postar ett nytt inlägg på din sida, eller någon annan av de mängder av bloggar jag prenumererar på uppdateringar ifrån. Man brukar kalla detta för ett RSS-flöde. Mer om RSS finns att läsa här. Man kan modifiera sitt RSS-flöde så att flödet visar hela uppdateringen, med all text och bilder så att man slipper att surfa runt med en webbläsare utan istället använder sin RSS-läsare. Detta är väldigt trevligt och väldigt effektivt. Det är även ett bra sätt att läsa bloggar på en iPhone eller iPad. Det finns mängder med RSS-läsare, den vanligaste är väl Google Reader. Om man använder MAC tycker jag att den bästa lösningen är Google Reader som bas och sen att man har appen Gruml installerad på sin MAC, det finns säkert någon liknande lösning för PC. Det här är ett väldigt bra och nu mer vanligt sätt att hålla sig uppdaterad inom sitt intresseområde, och man riskerar inte att missa någon nyhet. Det pratas ju mycket om "Twitter-flödet", det är är alltså ett "Blog-flöde".

Oj vad jag känner mig insnöad nu :blush:

Aha..

Då förstår jag typ, lite mer.... :)

Ska snacka med våran web-kille så får han lösa det på nåt sätt.

Jag tackar så mkt!

//Jon

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Trevlig sida det här. :)

(och fin bild på Hartman i senaste inlägget som gör allt för att se mänsklig ut)

Jomen tackar Jocke! :)

haha japp, ett riktigt fint moment må jag säga :P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.