Hoppa till innehåll
HåkanViskafors

Veckans Fisk v. 27 - fiskarn i ljusne

Recommended Posts

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 27 måndag - söndag.

Jag postar lite för tidigt då jag är bortrest i veckan

-------------------------------------------------------------

Jag har kompletterat priset ett tag framöver.

Utöver den skitsnygga kepsen, får också vinnaren ett armband från PowerBalance

Man kan läsa om detta på den svenska sajten och den amerikanska sajten.

--------------------------------------------------------------

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.

Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.

Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

Lycka till!

Håkan Andersson

www.edgeflyfishing.com

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.

Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

hej jag ska anmäla min första lax jag fick :)i dag. längd 110cm lång. vikt 16,95 kg. vågen är ljusne sportfiskeklubbs våg. jag använde en vit fluga. post-10741-0-79858100-1309897508_thumb.j post-10741-0-19062100-1309897532_thumb.j

jobbigt med en sådan första lax.

Grattis!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

hej jag ska anmäla min första lax jag fick :)i dag. längd 110cm lång. vikt 16,95 kg. vågen är ljusne sportfiskeklubbs våg. jag använde en vit fluga. post-10741-0-79858100-1309897508_thumb.j post-10741-0-19062100-1309897532_thumb.j

Grymmmmmmmmt!!!! Stort jäkla grattis till en så fin fisk!

Tompa

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En riktig gris, grattis!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grattis till monsterlaxen :)

Tänkte ändå posta min öring, även om jag inte hoppas på någon vinst!

Varje år brukar vi åka upp till fjällen och fiska i några dagar, jag och 4 kamrater. Men pga husköp och barnafödslar så kunde ingen av dom andra följa med i år. Då for jag själv! Valet föll på Dellikälven, jag gick från Laisälven, via Delliknäs som är en gammal boning i väglöst land. En fantastisk plats faktiskt, bara att gå i skogen där är en upplevelse. Framme vid älven slog jag upp tältet, vandringen var vansinnigt jobbig! Första natten i tält, helt själv på fjället överlevde jag, inbillade björnar strök mot tältduken då och då. Nästa dag vandrade jag uppströms några kilometer, till jag fann denna forsnacke, en flugfiskares dröm. det vakade stora som små öringar. Valde att satsa på en fin som vakade ofta, gjorde allt rätt tyckte jag. Men den ville inte, tålamodet svek, och då passade linan på att trassla till det. Lite förbittrad drog jag mig tillbaka för att låta stället vila en stund. Jag gick då till en liten vik som var rätt hyfsat djup, tänkte att det bara var småfisk där men smög försiktigt fram för att kanske kunna se något. Efter ett vak skymtade jag stjärtfenan på denna fisk och såg att den var ju fin, fick ut fluga snabbt, öringen högg direkt! Lite paff blev jag, hade inte grepp om linan utan fumlade lite. Såg då öringen strax nedanför mig tugga lite bekymrat på min nymf, linan greppades och mothugget gjordes. Fisken var krokad! Öringen gjorde några rejäla hopp och vikens tidigare lugna plats var nu en arena där kampen mellan jag och öringen skulle avgöras! utgången har ni nog redan anat, öringen landades. Denna öring blev resans höjdpunkt, även om det övriga också var bra. Förutom dom där inbillade björnarna som återkom varje natt. Vandringen hem var också tung, så här efteråt kan jag tycka att det var galet ge sig ut så långt helt själv!

Öringen var 48cm lång, ingen våg hade jag med!

20110705484.jpg

Uploaded with ImageShack.us

20110705485.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

:blink: Men vilket monster!! Grattis! :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Varje år brukar vi åka upp till fjällen och fiska i några dagar, jag och 4 kamrater. Men pga husköp och barnafödslar så kunde ingen av dom andra följa med i år. Då for jag själv! Valet föll på Dellikälven, jag gick från Laisälven, via Delliknäs som är en gammal boning i väglöst land. En fantastisk plats faktiskt, bara att gå i skogen där är en upplevelse. Framme vid älven slog jag upp tältet, vandringen var vansinnigt jobbig! Första natten i tält, helt själv på fjället överlevde jag, inbillade björnar strök mot tältduken då och då. Nästa dag vandrade jag uppströms några kilometer, till jag fann denna forsnacke, en flugfiskares dröm. det vakade stora som små öringar. Valde att satsa på en fin som vakade ofta, gjorde allt rätt tyckte jag. Men den ville inte, tålamodet svek, och då passade linan på att trassla till det. Lite förbittrad drog jag mig tillbaka för att låta stället vila en stund. Jag gick då till en liten vik som var rätt hyfsat djup, tänkte att det bara var småfisk där men smög försiktigt fram för att kanske kunna se något. Efter ett vak skymtade jag stjärtfenan på denna fisk och såg att den var ju fin, fick ut fluga snabbt, öringen högg direkt! Lite paff blev jag, hade inte grepp om linan utan fumlade lite. Såg då öringen strax nedanför mig tugga lite bekymrat på min nymf, linan greppades och mothugget gjordes. Fisken var krokad! Öringen gjorde några rejäla hopp och vikens tidigare lugna plats var nu en arena där kampen mellan jag och öringen skulle avgöras! utgången har ni nog redan anat, öringen landades. Denna öring blev resans höjdpunkt, även om det övriga också var bra. Förutom dom där inbillade björnarna som återkom varje natt. Vandringen hem var också tung, så här efteråt kan jag tycka att det var galet ge sig ut så långt helt själv!

20110705484.jpg

20110705485.jpg

grattis :wub:

vi har samma sorts spö :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grattis till härliga fiskar alla ni som skickat bidrag!.

Här kommer mitt bidrag, en otroligt vacker öring som togs under ett väldigt spännande smygfiske uppe i norra delen av landet. Den gav en härlig fight på ett av mina egenbyggda cane-spön. Vi hade en suverän vecka med riktigt grova öringar på torrfluga. Den största som jag lyckades lura upp var 57cm, men tillnärmelsevis inte alls lika vacker i teckningen som denna. Naturligtvis återfick den friheten efter ett par snabba foton.

Längd: strax över 50cm

Vikt: uppskattningsvis ca:1,5 - 1,6kg

Hälsningar

Eric Andersson

post-9355-0-26880400-1310319364_thumb.jp

post-9355-0-10991900-1310319450_thumb.jp

Redigerad med Eric A.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grattis verkligen.

Antar att du är en biten laxfiskare nu.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

härlig resa o vacker fisk grattis

20110705484.jpg

20110705485.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ljusne levererar fint!

Grattis till din nya keps!!!!

IM:a din adress så kommer den på posten :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.