Hoppa till innehåll
HåkanViskafors

Veckans Fisk v. 44-2011 - YoSki

Recommended Posts

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 44 måndag - söndag.

-------------------------------------------------------------

Jag har kompletterat priset ett tag framöver.

Utöver den skitsnygga kepsen, får också vinnaren ett armband från PowerBalance

Man kan läsa om detta på den svenska sajten och den amerikanska sajten.

--------------------------------------------------------------

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.

Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :)

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.

Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

Lycka till!

Håkan Andersson

www.edgeflyfishing.com

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.

Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Art: Gädda

Fångad: 6/11

Plats: Umeälven, trakterna kring Vännäs

Vikt: 5250g (ej krönt våg, dock av det dyrare slaget...)

Utrustning: Hardy Zane #7 9', Loop CLW 5/8, Guideline Bullet WF7F med sjunktafs. Hemsnickrad flashfluga (se bild nedan).

Köpte mig ett spö av en herre här på forumet för att kunna kasta lite större flugor, detta då jag tänkt göra ett seriöst försök på gädda nu i vår. Tog med mig grejerna ut, mest för att känna hur det skulle kännas. Hann inte kasta mer än en 5-6 kast innan lyckan var gjord. Extra spännande blev det då jag lyckades linda in fluglinan i allsköns utrustning som låg i båten, men med lite assistans från kompisarna redde det ut sig till slut. Sjukt kul, och min överlägset största fisk på fluga någonsin. Kombinationen nytt spö, oprövat, ihopchansat hembygge till fluga samt årstid/plats bidrog givetvis också till att detta blev en fiskeupplevelse utöver det vanliga, åtminstone med mina mått mätt!

post-5105-0-79634700-1320596751_thumb.jp

post-5105-0-23879600-1320596831_thumb.jp

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kan det vara så att jag, trots stenhård konkurrens, tog hem detta? :D

Självklart tog du hem hela omgången :)

Grattis till kepan!

IM:a din adress så kommer den på posten

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jädrar vad kul! Tack Håkan, och tack keester. Skickat adressen, blir schysst med en ny kepa :)

mvh Daniel

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.