Hoppa till innehåll
HåkanViskafors

Veckans Fisk v. 46-2011 - flugtoken

Recommended Posts

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 46 måndag - söndag.

-------------------------------------------------------------

Jag har kompletterat priset ett tag framöver.

Utöver den skitsnygga kepsen, får också vinnaren ett armband från PowerBalance

Man kan läsa om detta på den svenska sajten och den amerikanska sajten.

--------------------------------------------------------------

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.

Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :)

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.

Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

Lycka till!

Håkan Andersson

www.edgeflyfishing.com

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.

Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Nu har ni bara en enda helg kvar att fiska för "veckans fisk"

Och det är definitivt absolut sista chansen att få erövra denna mycket åtråvärda keps :)

Nu finns det inga fler kepsar och det kommer aldrig mer att tillverkas några...

Passa på!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Var ute i flytring för troligtvis sista gången i år, då vintern börjar dra in över landet. Och det blev ett riktigt bra avslut på flugfiske-säsongen. Blev 7 fångade rödingar + ett 20 tal tappade och missade fiskar. En del av de som fångades fick givetvis friheten åter.

Längd: 46 cm

Vikt: 1-1,3 kg

Fiskevatten: Sörämtern, Villingsberg

post-6722-0-30844000-1321785498_thumb.jp

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Var ute i flytring för troligtvis sista gången i år, då vintern börjar dra in över landet. Och det blev ett riktigt bra avslut på flugfiske-säsongen. Blev 7 fångade rödingar + ett 20 tal tappade och missade fiskar. En del av de som fångades fick givetvis friheten åter.

grattis! :wub: vad heter flugan? Redigerad med peppe

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har bundit den själv. Har inte gett något namn till den än. Men den är grymt efektiv!

okej!

men var fick du tag i sånna popperhuvuden?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kallas för magic head. Köpte dom i min lokala fiskebutik.

Måste binda upp ett gäng nya sånna, så då slänger jag nog kanske upp en bindbeskrivning.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Bara 4 timmar kvar att rapportera förra veckans fisk....

Definitivt sista chansen att ta hem en supersnygg keps!

Nästa år kommer det nya grejor :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag gör väl årets sista försök och hoppas på att vara värdig :) Svårt att tävla med en Röding men here goes!

Detta är mitt PB på fisk ur vattnet, och man får väl säga att bara få ut sin fluga i Skåne idag var väl en bedrift i sig! Blåste hård vind till stormbyar .... bara det i sig var en bedrift värd att premieras hehe ;)

Regnbåge på 3,3 kilo (Okrönt våg)

Häckeberga (Rommele Camp)

Fluga Montana Marabou Yellow

IMG_5846.jpg

IMG_5848.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Den absolut sista kepsen går till flugtoken :)

GRATTIS!

IM:a din adress så kommer den på posten!

Väl kämpat Skånerost. Kul att se dina framgångar denna säsong. Hittar jag din adress så kommer det ett "andra-pris" :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grattis flugtoken :) det var en vacker röding tyvärr ;)

Håkan det är kul att det går framåt, men jag har detta fantastiska forum och tacka för det! Även dig då du skickade ett par grymma flugor som fångat ett par firrar åt mig ;) den där gråa flutflugan är en killer när de går vid ytan :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tack så mycket.

Kan man kanske få veta nu vad som kommer nästa år? :rolleyes: Eller är det hemligstämplat? :P

Nästa år satsar vi stenhårt på Veckans Torsk!

Nja, kanske inte. Men det kommer att vara åtråvärt som tusa i alla fall. Hemligstämplat är det också. Så hemligt så vi inte ens vet själva :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

När drar årets tävling igång då?=)

Kul fråga, men jag förstår den :)

Årets omgång är naturligtvis igång för fullt. Jag har avvaktat med att utse veckans vinnare enbart för att premien till densamme ännu inte har kommit mig tillhanda....

Jonas är den som kan svara på när men jag hoppas på vilken dag som helst!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.