Hoppa till innehåll
laxhenke

Flugor till Stjördalselva

Recommended Posts

På normalt vatten i Juli så Cascadevarianter på ED i storlek 8 lr 10. Garderas med 8-10 cm Sunray på kvällen :wub:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

6b94f2c5659ad0d6f66c16a20e750070.jpg

Tänkte uppa tråden lite. Tog denna 90cm laxhane i stjördalsälven 11/8. Speciell fisk för mig då det var min första lax, på min första laxfiske tripp. Ska dit igen om några dagar (23/8) och undrar om någon vet vilka mönster som är gångbara i säkerligen låg stjördalsälv?

Skickat från min iPad med Tapatalk

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grattis!  Nåt svart, något gult och något orange så är du i hamn. Lite olika storlekar på respektive. Kul att se att det fångas fisk i just den där poolen, har aldrig haft framgång just där och aldrig riktigt gillat den, den kanske är värd fler försök.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grattis! Nåt svart, något gult och något orange så är du i hamn. Lite olika storlekar på respektive. Kul att se att det fångas fisk i just den där poolen, har aldrig haft framgång just där och aldrig riktigt gillat den, den kanske är värd fler försök.

Tack så mycket! Ja det var vad alla gubbarna på midtkil camping sa, att ingen tar fisk där haha. Lite märkligt dock för en kompis tog flera laxar under hela säsongen där. Tog en på bruhølen veckan efter på samma fluga så gulsvart tyckte laxen var tårta

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Var där skiftet ju/augst en vecka. Provade mycket såg en del fisk, men bara nå små stötar? Första gången där men åker dit igen nästa år!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Va till stjördalsälven i början av augusti ,för några dagars laxfiske . Fiskade i mölskhølen och fick min första laxhane  på 115 lång  och 15kg 12/8 -2018 och  fick den på en sunray shadow.

IMG_23211.jpg

Redigerad med jocke_möller_88
  • Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.