Hoppa till innehåll
Marlodge

Loop cross S1 - vilken kick!

Recommended Posts

Var ute på mässan som hastigast i går em. Förutom att träffa de man nästan aldrig ser annat än då (huvudskälet till varför alls åka dit) fick jag tillfälle att prova några av Looparnas nya spön. Ni som har chansen, gör detsamma!

Jag som är gammal och luttrad, rent ut sagt svårflirtad vad prylar gäller, blev tagen med storm. Att hålla i en 12 fotare klass sju som kändes lättare än många av mina öringspön var bara det en lite overklig känsla. Vid "poolen" visade sig spöt vara mycket mer än bara "lätt"..... En nästan overklig power dolde sig i den slimmade klingan. Precis ´som jag vill ha det - en levande klinga som utvecklar kraft alltefter man trycker på. Alls inget pinnigt eller sprött över spöt - som annars brukar vara baksidan med lätta klingor. Man kanske inte kan säga mycket efter lite kastande på blöt plastduk - men min instinkt säger mig att vi är på väg in i en ny era. Grattis LOOP - KnowHow är tydligen mer oförstörbart än aktiekurser och firmabildningar ;) . Tack för det!!

14 fotaren kommer att få bekänna färg uppe i Byske i juni, om jag så skall gå över lik för att skaffa en. Fiskeglädje för hela slanten, det blir mitt betyg. Äntligen något att i materialväg tråna efter!

Marlodge

Redigerad med Marlodge

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Hello

Har ni koll på vad dom rekommenderar för linvikter på 12fot alt 14 fotaren ..

(tänkte att kanske skiljer dom sig lite iom att dom är game changer ;)

//Johan

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag provade 4:an. Ganska likt NRX? Jag tyckte det var störtskönt. Man kastade långt utan någon vidare ansträngning.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Testade femman (vet inte vilken lina) och jag blev högst förtjust (förlåt att jag uttrycker mig fjollträskigt)! :) Det var andra gången men först igår fick jag lite känsla för den (kan bero att första gången var på en blåsig parkering). Jag gillade den skarpt. Sedan om den är värd pengarna är en annan femma men någon gång kanske jag slår till på en sådan.

Prövade också ett par kast med Sage One men pga att en prislapp var fäst i nedersta linöglan var det svårt att känna något speciellt för det.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Provade ett #3 och ett #5 idag har sedan tidigare både hardy Sintrix och sage One och efter idag även ett beställt #3 Loop, väldigt sköna spön betydligt trevligare än sage One tycker jag

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag testade #4 och tyckte att detta var helt underbart! Hade jag haft råd hade det inte varit något att tveka på...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fick ingen "wow" känsla när jag provade spöt i klass 5, visst sköt det som en kanon, hade dock lina med kort klump (8.5) vilken jag upplevde som tung på spöt, sedan är jag inte heller van att kasta med kort klump skall tilläggas!

Men det är ju alltid kul att prova nytt!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kastade igenom flera av spöna. Min reflektion är att spöna i det närmaste kastar själv, så snart man slappnar av och låter bli "slutpush" så sjöng det till i grejerna. Jag är lite impad. Det gick att be om längre linor ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kastade igenom flera av spöna. Min reflektion är att spöna i det närmaste kastar själv, så snart man slappnar av och låter bli "slutpush" så sjöng det till i grejerna. Jag är lite impad. Det gick att be om längre linor ;)

Tror det satt en lina med 10 eller 13 meters klump på den femma vi testade idag Tony

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jodå, X1 drömmarna for allvärldens väg, efter att jag kände på 14 fotarn.

En sån SKA jag ha

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En fråga, kommer dessa spöna finnas i kategorin MF/F, tror jag läste i en tråd att det skulle vara så men blev osäker så det endast skyltas med MF

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Dem valde att endast göra MF. Tanken var först att även F skulle finnas men slopades av någon anledning.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vad jag har hört så kommer det en F nästa år, men jag kan ha fel, eller att den som gav mig infon har fel?! :blush:

En S1, 9´ #12 skall i alla fall sättas undan så snart de kommer in... :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vi pratar hastighet ( och djup?) på spöaktionen, eller hur?

:blush:

Finns det i olika i sortimentet som säljs idag? Har ni fått prova olika?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Loop anger både tempo och aktion. Tempo är "time of recovery", alltså hur snabbt det är och aktion hur ett spö böjer sig. De båda hänger ihop en del eftersom ett spö med djup aktion måste flytta mer massa vid återhämtningen. Personligen tror jag det viktiga är hur spöt upplevs för var och en, hur det passar ens kaststil. Man måste prova helt enkelt. De där parametrarna ger bara en fingervisning.

/Staffan

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Någon som vet om det kommer dyka upp en 15-fotare i S1-serien?

Försökte få kläm på det på mässan. Som jag förstod händer inget förrän tidigast till hösten. Läser någon som verkligen vet (Loop?) detta får ni gärna rätta mig.

Jag skulle gärna se en 16 eller t.o.m 17 fotare i detta gudomligt lätta och kraftfulla material!! Vilken dröm att bekvämt och med hög spöföring kunna hålla +20 m runningline fritt när klumpen diskret borrar på i blankfläcken långt ute i forsen...... :wub:

Marlodge

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

För oss som inte var på mässan - nån som vet ungefärligt pris på en sån där 12-fots #7 som Marlodge skrev om i början?

Låter spännande för höstöringfisket....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

http://www.fishline.se/loop-cross-s1/product_details.php/products_id/62

För oss som inte var på mässan - nån som vet ungefärligt pris på en sån där 12-fots #7 som Marlodge skrev om i början?

Låter spännande för höstöringfisket....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.