Hoppa till innehåll
JesperP

Flytringsfiske efter lax i vättern?

Recommended Posts

Jo inlägget är ju nytt och det står att utsättningarna upphör. Jag tolkar det också som att de menar från och med i år men det står inte i klartext.

Nu ser jag! Det handlar ju tydligen om brist på sättfisk snarare än ett förbud mot utsättning.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jo inlägget är ju nytt och det står att utsättningarna upphör. Jag tolkar det också som att de menar från och med i år men det står inte i klartext.

Läs och begrunda, det var nog planerat. De smolt som skulle sättas ut i vår borde rimligen beställts 2011.

Fiv-info 2011 Lax.pdf

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fruktansvärt frustrerande idag vid stora lund! Var konstant fisk uppe i ytan. 5 hugg på 2 pers men ingen som fastnade. Skön kontrast mot julstressen dock...

ve7uneha.jpg

Skickat från min telephön...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Vad kör ni på för längd och klass på utrustning för detta fiske?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Smaksak. Jag har lite klena handleder så jag kör med ett 9 #6 men många gillar ju lite längre spön vid flytringsfiske så spön i klass 6-8 i längderna upp till 10' funkar. det kan vara en rejäl prylhysteri ibland men oftast duger ju det man har. Man behöver inte kasta så långt och fisken hugger ofta väldigt nära ringen.

Annars kör jag en GL coastal im #7 och 0,27 FC tafs. Vättern är väldigt klar.

Skickat från min telephön...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej på er !

Vad kör ni med för flytringar har provat min rt ring på vintern men känns inge vidare säkert ;-)

Inte så skönt heller kan jag tänka mig.

Själv har jag en GL Drifter. Jag köpte den för att den har uppblåsbar sits så man slipper sitta i vattnet samt att den har 6 flytelement. Annrs har alla jag fiskar med i stort sett super fat cat och mobbar mig och min lilla drifter. Men jag kan hålla med om att den större sfc:n är stabilare och man sitter högre samt bekvämare. Tycker även den är lite mer lättpaddlad och "bordet" är mycket smartare än drifterns. Drifterns bord sitter inte bra och ligger emot knät. Så om bordet blir blöt så kan knäna bli kalla och stela.

Jesper

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Var med på Vätternvårdsförbundets årsmöte i fredags. Tyckte några av deras planscher var intressanta och tänkvärda.

5upy4uhe.jpg

Skickat från min LT25i via Tapatalk

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ska vi se om vi kan få liv i den här tråden igen?Har själv inte varit ner på något år men nu är det dax igen!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.