Hoppa till innehåll
kockin

Save The Baltic Salmon - Allmän tråd

Recommended Posts

kockin    13

Nu har vi den luckan vi sökt! läs mina sista påståenden som borde kunna rendera till dioxin fritt fiske i en framtid! kanske lite före sin tid men tanken finns där!//Kenneth

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
kockin    13

post-5937-0-78137500-1351779877_thumb.jp

Nu har vi den luckan vi sökt! läs mina sista påståenden som borde kunna rendera till dioxin fritt fiske i en framtid! kanske lite före sin tid men tanken finns där!inlösen är högaktuell//Kenneth

http://savethebaltic...satter-forneka/

Redigerad med Jonas

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Matte    52

Visa ditt stöd genom att bli medlem helt gratis!https://www.facebook...s/253945969895/

Lite fascinerande varför sidan är en stängd Facebooksida?

Vore kanske ide att åtminstone driva det med en öppen Facebooksida så dom som inte har facebook kan läsa iaf?

Är ju ändå några miljoner i sverige ännu som inte nyttjar den tjänsten.

Vad som nu står på sidan så stöttar jag troligen det, som kämpe för laxen, men att man ska sitta i händerna på ett vinstdrivande företag för att få ta del av informationen dissar jag faktiskt!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

Gruppnamn:

På vilket sätt är gruppen stängd`?

SAVE THE BALTIC SALMON Sekretess:

• Inställningarna för gruppsekretess kan bara ändras till en mer begränsad inställning för stora grupper.

• r_IOaV033Xh.pngÖppen
    Alla kan se gruppen, vem som är med i den och innehållet som publiceras.

• Sluten
    Alla kan se gruppen och vem som är med i den. Bara medlemmar kan läsa inläggen.

• Hemlig
    Bara medlemmar ser gruppen, vem som är med i den och innehållet som publiceras.

Godkännande av medlemsskap:

• Alla medlemmar kan lägga till och godkänna medlemmar.

• Alla medlemmar kan lägga till medlemmar, men en administratör måste godkänna dem.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Matte    52

Gruppnamn:

På vilket sätt är gruppen stängd`?

SAVE THE BALTIC SALMON Sekretess:

• Inställningarna för gruppsekretess kan bara ändras till en mer begränsad inställning för stora grupper.

• r_IOaV033Xh.pngÖppen
    Alla kan se gruppen, vem som är med i den och innehållet som publiceras.

• Sluten
    Alla kan se gruppen och vem som är med i den. Bara medlemmar kan läsa inläggen.

• Hemlig
    Bara medlemmar ser gruppen, vem som är med i den och innehållet som publiceras.

Godkännande av medlemsskap:

• Alla medlemmar kan lägga till och godkänna medlemmar.

• Alla medlemmar kan lägga till medlemmar, men en administratör måste godkänna dem.

På vilket sätt den är stängd frågar du?

JA man måste ha facebook för att en läsa vad som som står där på länken du anger...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Meritaimen    397

Jag läste något märkligt för några dagar sedan i eran facebook att man skulle bonka all lax i älvar för att få ner dioxinhalten

i östersjön ,hittar inte det igen men finns det någon sådan synpunkt hos er

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

Om du menar att det är en facebook grupp så är det inget jag kan ändra på! däremot har vi funderat på att ordna så att vi får ett forum på hemsidan! där man kan bli medlem! men vi saknar data hacker som kan bygga upp en sådan sida!

men tanken är att i en framtid ska vi ha en medlems sida där man kan registrera sig, även är tanken att vi ska ha en frivillig medlems avgift till inlösen av fasta fiske i Östersjöns älvar! Givetvis är vi öppna för förslag och medarbetare, facebook gruppen är till för att nå nya vänner i Europa vilket vi gör hela tiden. Alla som vill kan göra skillnad! öppen för alla uppslag och ideer//Kenneth

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

Jag läste något märkligt för några dagar sedan i eran facebook att man skulle bonka all lax i älvar för att få ner dioxinhalten

i östersjön ,hittar inte det igen men finns det någon sådan synpunkt hos er

Den här artikeln har jag skrivit!

http://savethebaltic.wordpress.com/2012/11/01/sverige-samt-finland-fortsatter-forneka/

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

Jag menar att kompensations odling ska bytas ut till fiskvård, man hjälper laxen upp i älven för lek, men på ner vägen så blir ju laxen fall för turbinerna! där skulle man gå in och hjälpa laxen ner dom som kan fortfarande komma tillbaka för en omgång till. medans laxen som gjort sitt tar man hand om, och på så sätt kan vi sakteliga få bort Dioxin ur närings kedjan!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Matte    52

Du startar en tråd, där du skriver att:

"nu har vi hittat den luckan vi sökt, läs mina påståenden" hänvisar sedan till en facebooklänk.

Jag vidhåller att det är oseriöst, vill du nå ut ska du ha en öppen sida som inte kräver medlemskap i en vinstdrivande organisation som utesluter många!

Skriver inte detta för att klaga, tvärtom tror vi vi vill samma sak, men en förutsättning för att sprida sin info är väl att när man går ut och sprider den så går den infon att nå?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

På vilket sätt den är stängd frågar du?

JA man måste ha facebook för att en läsa vad som som står där på länken du anger...

Ja ungefär som att jag måste ha edgeforum på att kunna svara på dig! allt är ju frivilligt! respekterar dit val och håller med dig i detta! Därför vore det skönt att ha en riktig hemsida med registrerade medlemmar! speciellt nu när det blivit aktier och dyl inblandat i bilden! Facebook är fortfarande bra på att nå ut!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Matte    52

Ja ungefär som att jag måste ha edgeforum på att kunna svara på dig! allt är ju frivilligt! respekterar dit val och håller med dig i detta! Därför vore det skönt att ha en riktig hemsida med registrerade medlemmar! speciellt nu när det blivit aktier och dyl inblandat i bilden! Facebook är fortfarande bra på att nå ut!

Jo fast det går ha en facebooksida som ALLA kan läsa, fast dom inte är medlemmar på facebook, precis som att en icke medlem på egde kan ta åt sig infon i denna tråd, det är bara frågan om man vill...

Redigerad med Matte

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

Jag har gjort ett fel när jag la in länken som en tagg! det skulle varit med en länk till hemsidan.

Ber om ursäkt för det oseriösa!

Redigerad med kockin

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Matte    52

Jag har gjort ett fel när jag la in länken som en tagg! det skulle varit med en länk till hemsidan.

Ber om ursäkt för det oseriösa!

Det är ok, gillar ditt budskap, och ser gärna att det kommer fram!!!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

Jag önskar att man hade kraft till mer arr på denna sida! men kraften räcker inte till!givetvis är vi öppen för hjälp och stöd från er här! vi vill bygga ett internationellt forum för Östersjön, alla som vill och kan är hjärtligt välkomna!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

Dessutom så begrännsas facebook konton hela tiden, snart kommer också avgifterna! jag gillar inte grundtanken att först bjuder man upp till dans sen ska folket bli beroende av facebook, sen lanserar man aktier på en frivilligt uppbyggd sida, nja så nog är hemsidan viktiga att få igång snart får man betala för att se sina vänner!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

Har ni fått ihop pengar till kalix eco ännu? :) Allt börjar 1 maj så är inte så länge kvar nu

Hej Ronny vi har satt in pengar löpande! nu håller vi på att försöka få tillstånd ett direkt kopplat konto som vi kan nyttja.

Vi tar helt sonika och sätter in hela summan tex för baltic jackan på kalix fond, kalix fond betalar fakturorna som vi får.

Samt att vi ska jobba fram mer material att sälja! Kom med förslag på upptåg! Jackorna och övrigt material ska fiskecentrum sälja då dom inte tar nått för sitt arbete utan att överskott tillfaller inlösen, fler kan sälja dessa jackor redan idag samt övriga artiklar.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kockin    13

http://savethebaltic.wordpress.com/2012/10/05/vobblerfabriken-skanker-en-tanke/

Nedan detta inlägg har vi utskrft från aktionens vinnare! men tycker inte om denna typ av betalning! tanken är att får vi bekräftelse från banken om att personen i fråga har köpt en jacka, vinnaren bifogar namn och adress i inbetalningen. Jan på Nordbanken skickar en bekräftelse på vinnaren. Då blir det bra för alla inblandade parter! Vill på intet sätt att det ska misslyckas eller missbrukas. Vi väntar på sista pusselbitarna!

Jackorna finns nu att beställa!

http://savethebaltic.wordpress.com/2012/10/26/radda-lax-jackan/

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.