Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Hur gick det för Marcus och Keester med rökningen ?  Själv snusar jag som aldrig förr och skulle inte palla att lägga av.

Har ju lagt av 2 ggr tidigare  (sista gången 2008   i hela 7-8 månader) så för tillfället har jag inga planer på att sluta men man vet aldrig.

Sista gången jag skulle sluta så var det för att jag tyckte det var för dyrt då dom tokhöjde snuset men nu när man bakar sitt eget snus  känns det som man tjänar pengar på att snusa  :P  :D  (6 kr dosan kostar hembakt)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

vet väl alla som spelat hockey eller fotboll och sett upp till a-lags spelarna ;)

ingen snus ingen tuff kille :o

Näää..spelade hockey som ung..hade inget med snusning/A-lags spelare att göra då!..var bara spännande att pröva.(för mig)..däremot så ansågs rökning mera VUXET!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag skrev i denna tråd i 2012 om mina erfarenheter med att sluta med tobaksrökning.

I 2015 fick jag föla på senskader med tobaksröning, i slutet på september blev det en omfattande hjärtbehandling av både höger och vänster kransarterie med totalt 7 stycken stentar (totalt dryga 12 cm stål). Jag lyckades få behandling i rätt tid, detta utan akut infarkt men mkt mkt nära. Hadde jag stått i älven och flugfiskat för så få en akut infarkt så hadde det vore slut. Jag är i alla fall tacksam som fick en ”restart” i stället för ”game over” som brukar vara det andra alternativet. Lång tids tobaksrökning bidrog säkerligen til tätta ådrar. Detta sjölv om jag har vore rökfri sedan februari 2004.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.