Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Den gången jag lyckades sluta snusa, av alla de gånger jag försökt, så ersatte jag snusen med annat hela tiden. Första veckan hade jag tårtsug (inga dumma funderingar här tack.. ;) ) och åt en tårta om dagen. Hela tiden hade jag hoprullat hushållspapper under läppen. Det hade jag i ett par månader. Sen var det över!

(Och efter ett halvår när det blev sommar och man satt i vindskydden vid laxälvarna förvandlades jag till rökare istället.. Och för att bli av med rökat fick jag börja snusa igen till hösten. Och där är jag nu..)

Papper som man blötte ner och hade under läppen var kanon substitut för snus och det var en baggis att sluta använda munnen till skithus då..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jag skojar inte när jag skriver följande,

Trots de skadliga verkan som snusen har så är det tack vare snusen som Sverige byggdes till ett fantastiskt industriland!

Snusen gör att hjärnan fungerar bättre och trots dess lugnande effekt så stimulerar den hjärnan på ett sätt som främjar behovet att skapa hos oss!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Några lumparpolare slutade snusa genom att börja "snusa" öronproppar (oanvända, så klart) istället.

Whatever works, liksom.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Idag är det jobbigt.... typ 36 timmar utan ett enda bloss... Känns förjävligt och vill bara somna och vakna när abstinensen e över :P

Sitt hemma i kväll så klarar du den här dagen. Dra inte runt på byn. ;) I morgon kan du gå ner till kanalen och fiska gädda. När jag fiskar kan jag glömma bort snus på flera timmar, det är bara då det händer.

Jag har ingen aning om hur du fördriver fredagskvällar, som du förstår. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Den gången jag lyckades sluta snusa, av alla de gånger jag försökt, så ersatte jag snusen med annat hela tiden. Första veckan hade jag tårtsug (Åååh, den mannen ;) ) och en tårta om dagen borde alla få :P

:wub:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Intressant tråd. Jag har varit snusfri sedan tisdag. Efter 30 år med en fet prilla under läppen. Livet saknar mening ibland, men det är som det ska. Tä bort något kroppen blivit beroende av och det känns så. En del av utmaningen. Och det går över!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

:wub:

Måste var busenkelt att sluta tänka på cigg/snus när man har en fet munfull med Tårta i munnen och gräddklet i skägget... :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Det är inte nyttigt med rökning se bara på böcklingen :ph34r:

:lol::lol::lol:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

sluta röka för ca 3 mån sedan efter en liten hjärtinfarkt jag hade i somras

har rökt sedan jag vart 15

sluta vart inga problem jag körde med nikotinplåster i 3 veckor å snus så klart

har ej rökt något alls nu men tur så kan man ha snuset kvar

Jag är faktiskt stolt över mig själv

så lycka till till alla som vill / ska sluta röka

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

sluta röka för ca 3 mån sedan efter en liten hjärtinfarkt jag hade i somras

har rökt sedan jag vart 15

sluta vart inga problem jag körde med nikotinplåster i 3 veckor å snus så klart

har ej rökt något alls nu men tur så kan man ha snuset kvar

Jag är faktiskt stolt över mig själv

så lycka till till alla som vill / ska sluta röka

Grattis, bra jobbat!

Men kom ihåg att snusen innehåller mycket mer nikotin än cigaretter och är mycket svårare att sluta med...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grattis, bra jobbat!

Men kom ihåg att snusen innehåller mycket mer nikotin än cigaretter och är mycket svårare att sluta med...

tack

jag vet blir nog så att jag kommer sluta med snuset med

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Intressant tråd. Jag har varit snusfri sedan tisdag. Efter 30 år med en fet prilla under läppen. Livet saknar mening ibland, men det är som det ska. Tä bort något kroppen blivit beroende av och det känns så. En del av utmaningen. Och det går över!

Nej, det går inte över........Har varit snusfri i 3,5 år med ett par små snedsteg och det känns ibland som att jag miste min bästa kompis på nåt sätt. :mellow:

Vissa dagar när morgonkaffet är extra gott så kan snussuget bli väldigt intensivt....trots 3,5 år utan .

Tro inte att det är någon lätt resa.... <_<

Men lycka till, för all del. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nej, det går inte över........Har varit snusfri i 3,5 år med ett par små snedsteg och det känns ibland som att jag miste min bästa kompis på nåt sätt. :mellow:

Vissa dagar när morgonkaffet är extra gott så kan snussuget bli väldigt intensivt....trots 3,5 år utan .

Tro inte att det är någon lätt resa.... <_<

Men lycka till, för all del. :)

Intressant att du skriver det perro, speciellt det där med snedstegen. Jag höll upp i 4,5 år en gång och det gick bra till det jag började "slarva" med partycigg och annat trams (nikotugg, oliwer twist etc.) För mig är det bara att kapa alla band till nikotin, på samma sätt som man kapar all band till en olycklig kärlek. Jag har misslyckats förr, med både nikotin och gamla kärlekar, men jag vet hur det måste gå till nu. Jag önskar dig all lycka Perro. Återskapa känslan av varför du en gång slutade, det funkar rätt bra för mig.

PS "30 år med en fet prilla" är alltså nästan 30 år med några riktigt bra försök till att sluta.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Intressant att du skriver det perro, speciellt det där med snedstegen. Jag höll upp i 4,5 år en gång och det gick bra till det jag började "slarva" med en partycigg och annat trams (nikotugg, oliwer twist etc.) För mig är det bara att kapa alla band till nikotin, på samma sätt man kapar all band till en olycklig kärlek. Jag har misslyckats förr, med både nikotin och gamla kärlekar, men jag vet hur det måste ske. Jag önskar dig all lycka Perro. Återskapa känslan av varför sy en gång slutade, det funkar rätt bra för mig.

PS "30 år med en fet prilla" är alltså nästan 30 år med några riktigt bra försök till att sluta.

Ja så är det, man måste påminna sig om varför man vill sluta. Hade också nästan 30 år med prillan närvarande och mitt bästa försök att sluta under tidigare beroende fungerade i 6 månader.

Samtidigt är det j-igt skönt att veta att jag lyckats ta mig ur snusandet till slut, även om det påverkar mig fortfarande. Det är som sagt inte lätt, men det är värt det i slutändan.

Nu idrottar och tränar jag ganska hårt så det i kombination med nikotin är en dålig ekvation. Men, hade jag inte träningen är det mycket möjligt att jag skulle trilla dit igen. Fast jag antar att beroendekänslan kan skilja sig från person till person...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ja så är det, man måste påminna sig om varför man vill sluta. Hade också nästan 30 år med prillan närvarande och mitt bästa försök att sluta under tidigare beroende fungerade i 6 månader.

Samtidigt är det j-igt skönt att veta att jag lyckats ta mig ur snusandet till slut, även om det påverkar mig fortfarande. Det är som sagt inte lätt, men det är värt det i slutändan.

Nu idrottar och tränar jag ganska hårt så det i kombination med nikotin är en dålig ekvation. Men, hade jag inte träningen är det mycket möjligt att jag skulle trilla dit igen. Fast jag antar att beroendekänslan kan skilja sig från person till person...

Du har alltså snusat sedan du var 4 år :o:D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Du har alltså snusat sedan du var 4 år :o:D

Hehe, nog för att jag ser ung och snygg ut fortfarande, men passet säger tyvärr den bittra sanningen.. :lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En liten reflektion och en onödig detalj.....

Denna tråd ligger i kategorin "Övriga Hobbies".

Jag har aldrig tänkt på att vare sig mina ungdoms synder (de få åren då jag rökte) eller mitt snusande, skulle ramla ner i kategorin "hobby". :wacko:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En liten reflektion och en onödig detalj.....

Denna tråd ligger i kategorin "Övriga Hobbies".

Jag har aldrig tänkt på att vare sig mina ungdoms synder (de få åren då jag rökte) eller mitt snusande, skulle ramla ner i kategorin "hobby". :wacko:

Men röka cigarr är nästan en hobby och lite mysigt, liksom pipa ju!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Bra Micke! Rökning är sämre än snus.

Rökning är inte sämre än snus. Snus innehåller bland annat väldigt mycket med nikotin än var cigaretter gör.

För några veckor sedan fiskade jag med en läkare och en operationssköterska, som berättade nackdelarna med snusning jämfört med rökning..

Med vänlig hälsning, Fredda

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.