Hoppa till innehåll
Christian

Ett besök hos rullmakaren Björn Emanuelsson

Recommended Posts

Är det bara jag som inte tycker de är ett dugg snygga... ? :ph34r::huh:

Ja;-)

Tack Christian för ett trevligt reportage med trevliga bilder.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Kul minireportage som väckte intresse det här!

Jag blev först svag när jag via denna tråd upptäckte att Björn är från min egen barndomsstad, och när jag tidigare i somras fick klämma på en precis likadan som Christians tidigare i tråden så var det bara en tidsfråga.

Den här veckan sålde jag två gamla rullar, lyfte luren och satte mig på cykeln till Björn när jag ändå är hemma hos familjen en sväng över sommaren. Han hade ett tiotal rullar framdukade när jag kom fram och det tog en bra stund att klämma, känna och byta spolar hit och dit. Till sist föll valet på den kanske mest alldagliga av dem alla, men av Emanuelsons redan skyhöga kvalitet stack denna ut med att vara extra stum och mjuk i varje del. Utan tvekan den bäst byggda rulle jag fått äran att klämma på hittills.

Den är köpt som bruksrulle men vi får se när jag vågar skruva på den på ett spö :)

_DSF2818_zpsap684cg4.jpg

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ja dom är sjukt fina. Funderat länge på att köpa en men inte kommit till skott. Får kanske ta å sälja av lite grejer och beställa en. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tror man bör hoppa på tåget medan svarven fortfarande snurrar så man ska nog inte tveka för länge. Alla har vi väl fler Danielsson än vi behöver så det är bara att sälja två och byta upp sig  ;)  

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej,451838928_Trout2_2.thumb.jpg.b5234237daf4e5b7e24ee96afea7329a.jpg

Här är mitt senaste inköp 2018 från Björn, och jag har hört att han har nya rullar på g och att det finns fina träboxar att köpa till.

Trout 2.jpg

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.