Hoppa till innehåll
jflyfishing

Angel Tobis

Recommended Posts

Snyggt! Har kollat på några av dina videor här på edge och jag måste säga att jag blev riktigt sugen på o börja binda lite själv.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jo det hade varit skojj synd bara att det värkar jä..a dyrt o sätta igång. Håller dock ett öga på tradera. Får se om jag hittar nått

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

hur är styvheten i angel silk? Tänker mest på ifall flugan snor sig runt kroken. Craft fur tex gör det men inte DNA fish fiber som jag gillar till mina tobisar.

Kan man beskriva den likna tex craft fur, DNA, Puglisi, super/ultra hair, fish fiber, slinky fiber, Steve Farrar etc?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det enda jag reagerar över dessa flugor är....ATT kroken finnes...å det längst fram vid huvet.?

Inte alltid att ev. Öring lyckas klippa till bytet just vid huvet...jag ser till att vid tubflugor att...kroken åtminstone är kring mittten av kroppsslängden. Det har då personligen gett mig fler fiskar.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Man kanske kan binda den på en liten tub istället då? Borde väl inte vara några konstigheter (har aldrig bundit på tub så jag kan ha helt fel! :P)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Med tanke på att man kör huvudet i antingen UV-liv eller Epoxy så kan man dra limmet lite längre bak i vingen så att just vingen undviker att trassla sig.
Angel Silk är väldigt mjukt dock. Just därför så är det en fördel att limma huvet lite längre.
Skulle absolut funka att binda den på tub iaf :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.